Izvor: N1 televizija, 17.Okt.2018, 19:25 (ažurirano 02.Apr.2020.)
CarGo tvrdi: Zabranjuju nas novim zakonom
Digitalna aplikacija CarGo koja u Srbiji funkcioniše već tri godine, izmenama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, biće praktično zabranjena, tvrde predstavnici kompanije. Ministarstvo saobraćaja demantuju njihove navode - ne brane im, kažu, da rade, već traže da rade u skladu sa zakonima Srbije i da se registruju za transport putnika.
Izvor: N1
Milion zadovoljnih putnika, u poslednje tri godine, prevezlo se pomoću aplikacije CarGo. Kako i ne bi bili >> Pročitaj celu vest na sajtu N1 televizija << zadovoljni, kaže direktor CarGoa, kada su od klasičnih taksista kvalitetniji, ali i jeftiniji za skoro 30 odsto.
Dok razgovaramo ispred sedišta te firme, upozorava da bi neki taksista mogao i da nas pljune. Jer konkurencija se, tvrdi, ne miri s novim tehnologijama, a sada joj i izmena zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ide na ruku.
"Mi ovde poslujemo tri godine, a sada smo u stanju da smo izbačeni sa tržišta i da nas jednostavno novi zakon zabranjuje", kaže Vuk Guberinić.
Jer, da li je tržišna utakmica slobodna, ako u pisanju Zakona, osim nadležnih iz ministarstva i gradova, učestvuju još jedino taksi udruženja i sindikati? Pita se i IT sektor, odnosno osam it kompanija čije ruke novi zakon vezuje.
"U samom programu Vlade su digitalna transformacija i digitalna inovacija veoma prominentno istaknute. Sada na ovom konkretnom slučaju vidimo nemogućnost Vlade da iznese taj program. Ako imamo zakon koji predviđa da u svakom taksi vozilu mora postijati taksimetar kao način obračunavanja cene i to nije moguće uraditi kroz digitalnu aplikaciju, jasno je da je ovo korak nazad za digitalnu transformaciju Srbije", objašnjava Miloš Nešović iz Inicijative digitalna Srbija.
Menjate teze - oštro iz skupštinskog hola odgovara ministarka Zorana Mihajlović.
"Vlada za digitalizaciju, a ne da CarGo - nije tačno, samo morate da se registrujete onako kako je to u skladu sa Zakonom. Zašto tražimo registraciju? Zato što hoćemo bezbedno vozilo, bezbednog putnika, hoćemo kontrolu, hoćemo kada putnik izađe iz vozila da zna šta je dobio i da može, na kraju krajeva, i da se žali. Tako ne stoje njihove primedbe", zaključuje Mihajlović.
Dodaje i ministarkin pomoćnik, nisu tačne ni tvrdnje predstavnika IT sektora da u pisanju Zakona nisu konsultovani.
"Mi smo uputili poziv predstavnicima IT klastera i održali u Ministarstvu sastanak s njima, i ono što je meni bilo frapantno jeste da je prva rečenica u našoj konverzaciji bila da oni ne znaju ništa oko transporta putnika, ali da žele da se stvore uslovi da se njihovi proizvodi vezani za digitalizaciju i kompjuterizaciju primenjuju i u oblasti transporta", kaže Saša Stojanović.
Ne verujemo u zlu nameru Ministarstva, odgovara IT, verujemo samo da nas ne razumeju. Ne veruju ni u CarGou da su lično na meti države, ipak sumnjaju da brane interese pojedinih interesnih grupa.
N1: Kad kažete interesnih grupa pretpostavljam da mislite na taksi udruženja?
"Između ostalog i na taksi prevoznika, da, zato što sam grad limitira broj taksi licenci i jednostavno novi zakon ne predviđa ništa što nije taksi", rekao je Guberinić.
Tvorci novog zakona kažu nije problem samo Zakon o saobraćaju, već i krivični, jer neovlašćeno obavljanje delatnosti bez odobrenja nadležnog organa - krivično je delo.
Ministarstvo demantuje da se izmenama zakona zabranjuje CarGo
Izvor: N1 televizija, 17.Okt.2018
Menjate teze - oštro iz skupštinskog hola odgovara ministarka Zorana Mihajlović na tvrdnje iz kompanije CarGo da će izmenama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju biti praktično zabranjeni. Pogledajte prilog Maje Nikolić:..Izvor: N1