Beskontaktno plaćanje kao standard u kupovini u Srbiji

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 16.Jul.2019, 17:27   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Beskontaktno plaćanje kao standard u kupovini u Srbiji

Osam od 10 korisnika platnih kartica u Srbiji poseduje debitnu karticu, 40 odsto kreditnu, a čak jedna petina ima obe kartice, prema najnovijim rezultatima MasterIndex istraživanja.

Istraživanje je pokazalo da dve trećine ispitanika koristi karticu bar jednom nedeljno što ukazuje na to da su bezgotovinska plaćanja zadobila poverenje korisnika, a kao razlozi navode se njihova jednostavnost, pouzdanost i bezbednost u svakodnevnim plaćanjima.

Takođe, istraživanje >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << je pokazalo da je beskontakno plaćanje najpogodniji metod plaćanja za iznose do 3.000 dinara, dok svaki peti korisnik ceni ovu pogodnost i za iznose preko 3.000 dinara.

U poslednjoj deceniji upotreba beskontaktnog plaćanja u Srbiji beleži značajan rast. Povećanje upotrebe i obima beskontaktnog plaćanja protekle godine u Srbiji pokazuje rast čak iznad evropskog proseka koji iznosi 97 odsto.

U prethodnoj godini zabeleženo je povećanje broja beskontaktnih transakcija za 154 odsto, što ukazuje na činjenicu da su korisnici kartica u Srbiji spremni da naprave sledeći korak ka modernoj, digitalnoj budućnosti plaćanja, navodi se u saopštenju.

Istraživanje je pokazalo da dve trećine ispitanika koristi svoju karticu barem jednom nedeljno što ukazuje na to da su bezgotovinska plaćanja zadobila poverenje korisnika, a kao razlozi navode se njihova jednostavnost, pouzdanost i bezbednost u svakodnevnim plaćanjima.

Slično kao i u regionu, većina Srba je u prošloj godini koristila pogodnosti i debitnih i kreditnih kartica.

MasterIndex istraživanje je pokazalo da Srbi najčešće koriste debitnu karticu za kupovinu hrane, benzina, i odeće, dok korišćenje kreditnih kartica za njih predstavlja pogodan način za dobijanje dodatnih sredstava ili otplaćivanje na rate, prilikom kupovine odeće, hrane i nameštaja i kućnih aparata.

Rezultati MasterIndex istraživanja pokazali su da su građani prihvatili tehnološka rešenja koja plaćanja karticama nude, s obzirom na to da 70 odsto koristi beskontaktna placanja na razlicitim mestima, dok više od polovine korisnika plaća beskontaktno prilikom svakodnevne kupovine robe široke potrošnje.

Ono što korisnici kartica vide kao najveću prednost beskontaktnih plaćanja su brzina i pouzdanost, i to je istaklo 78 odsto ispitanika.

"Zajedno sa našim partnerima bankama i trgovcima, trudimo se da obezbedimo građanima sigurno i bezbedno iskustvo plaćanja na koje su inače navikli, i to na što više lokacija, ali i na kreiranju inovativnih rešenja koja su u skladu sa modernim načinom života", izjavila je menadžer za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard Jelena Ristić.

Na izbor kartice za koju ce se potrošači u Srbiji opredeliti utice nekoliko faktora, prvenstveno je to pokrivenost mreže bankomata, zatim dodatne pogodnosti kao što su odložena plaćanja ili dopunske polise osiguranja, dobra reputacija banke izdavaoca i multifunkcionalnost kartice, mogucnost standardnog i beskontaktnog placanja, onlajn i oflajn.

Poželjni podsticaji zbog kojih se potrošači opredeljuju za upotrebu kartica su popusti trgovaca (53 odsto), mogućnost podizanja gotovine na prodajnim mestima (32 odsto) i promotivne kamatne stope i nagrade (19 odsto).

Građani Srbije su takođe istakli da bi voleli da postoji više POS terminala u lokalnim prodavnicama, kao i njihovo postavljanje na pijacama, dodaje se u saopštenju.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.