Izvor: B92, 12.Maj.2020, 11:27

Beogradski metro: Kreće izrada idejnog projekta, gradnja krajem 2021.

Beogradski metro: Kreće izrada idejnog projekta, gradnja krajem 2021.

Beograd -- U Beogradu je potpisan sporazum o donaciji u vezi sa realizacijom i finansiranjem beogradskog metroa između vlada Srbije i Francuske.

"Projekat beogradskog metroa je u centru ekonomskih odnosa između Francuske i Srbije već nekoliko godina. Bio je glavna tema u toku posete predsednika Makrona Beogradu prošle godine", rekao je ambasador Francuske u Srbiji Žan Luj Falkoni i istakao da je ovo značajna etapa dugogodišnjeg projekta.

"Francuska donacija od >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << 8,3 miliona evra omogućiće da se sprovede prva faza studije izvodljivosti metroa u Beogradu", naveo je.

Ministarka Jadranka Joksimović rekla da je ovaj projekat dobro poznat svim građanima i da se dugo o njemu pričalo i da je to ono što je nama u Beogradu najpotrebnije.

"To su projekti koji dugo traju i nigde se ne završavaju tokom noći", rekla je i dodala da Srbija i Francuska sarađuju u brojnim oblastima, a to se posebno ogleda u činjenici da je Francuska zainteresovana da pomaže u ovako važnim infrastrukturnim projektima u zemlji.

Gradonačelnik Zoran Radojičić rekao je da je višedecenijski jedan od najvažnijih projekata za Beograd upravo metro.

"Metro je važan za naše građane jer će popraviti kvalitet transporta, a procena je da će se 30 odsto Beograđana voziti metroom", rekao je Radojičić.

On je rekao da će beograđani imati bolji kvalitet života i da je vrlo važno da Vlada Srbije, ministri i grad sarađuju na realizaciji ovog projekta.

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rekla je da je ovaj dan važan u realizaciji projekta izgradnje metroa zbog toga što "više nema nazad", jer kako kaže, ovaj sporazum podrazumeva da ćemo krenuti u prvu fazu izgradnje i dobiti predlog rešenja za treću liniju metroa u Beogradu.

"Ovaj sporazum biće pretočen u ugovor i u narednih godinu dana dobićemo smernice o tome kako će izgledati prva linija metroa i koliko će ona koštati", navela je Mihajlović.

"Ovo će biti najveći i finansijski najteži projekat u celom regionu, a Srbija trenutno radi i na izgradnji brze pruge između Beograda i Budimpešte", podsetila je Mihajlović.

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić danas ranije danas je rekao da kada će se kada ovaj posao bude završen, steći uslovi da se izda građevinska dozvola i počne izgradnja metroa.

"Sve činimo da izgradnja počne do kraja 2021. godine", rekao je Vesić.

On je dodao da Grad Beograd trenutno radi na planu generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu sa elementima detaljne razrade za prvu fazu prve linije metro sistema, gde je već završen rani javni uvid, kao i na planu detaljne regulacije Makiškog polja, gde će početi izgradnja metroa.

"Plan generalne regulacije šinskih sistema biće usvojen u ranu jesen, a PDR Makiškog polja do kraja godine, i oni su osnova za izdavanje građevinskih dozvola za izgradnju metroa", naveo je Vesić.

Kako je istakao, tokom ove godine Grad Beograd je već uradio geološke podloge za potrebe plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu sa elementima razrade za prvu fazu prve linije metroa, izabran je konsultant za tehničku i savetodavnu pomoć tokom izrade projektno-tehničke dokumentacije za projekat beogradskog metroa, a radi se i geotehnički elaborat za projekat prve faze prve linije beogradskog metroa.

"Pripremamo dokumentacije za potrebe sprovođenja konkursa za dizajn metro stanica prve faze prve linije beogradskog metroa i uradićemo tako da ćemo šansu dati domaćim arhitektima, a svaka stanica će biti drugačije dizajnirana, odnosno podsećaće na deo grada u kome se nalazi ili na neke događaje iz srpske istorije", objasnio je Vesić.

Izgradnja Beogradskog metroa se obećava od 1971. godine, dakle skoro pedeset godina, i niko ništa nije uradio osim što je pričao, kazao je Vesić.

Prošle godine, francuska kompanija Ežis, prema ugovoru sa Gradom Beogradom, završila je Generalni projekat i Prethodnu studiju opravdanosti za Metro linije 1 i 2 u Beogradu i sada nastavljaju posao, istakao je zamenik gradonačelnika i dodao da su ovim projektom usvojene trase linije 1 koja će povezati Železnik i Mirijevo, dužine 21,3 kilometra, sa 23 stanice, i linije 2, koja će povezati Železničku stanicu Zemun i Mirijevo, dužine 19,2 kilometra, sa 20 stanica.

Projektom su predviđene sledeće stanice na liniji 1: Železnik, Ranžirna, Makiš, Žarkovo i Bele vode, Trgovačka, Požeška, Pijaca Banovo brdo, Most na Adi, Sajam, Gazela, Palata pravde, Savski trg, Trg republike, Francuska, Luka Beograd, Dunav stanica, Pančevački most, Železnička stanica Karaburma, Diljska, Višnjička, Mirijevski bulevar, Gimnazija i Mirijevo.

Stanice na liniji 2 predviđene projektom su: Mirijevo, Ustanička, Mite Ružića, Cvetkova pijaca, Vojislava Ilića, Šumatovačka, Južni bulevar, Makenzijeva, Manjež, Savski trg, Sava centar, Arena, Merkator, Opština Novi Beograd, Aleksandra Dubčeka, Senjski trg, Stadion Zemun, Filipa Višnjića, Novi novosadski put, Železnička stanica „Zemun”.

Projektom je utvrđena podzemna trasa metroa, sem u Makiškom polju gde bi trasa „linije 1” bila na nasipu prosečne visine 2,0 metra. Dve linije se ukrštaju i imaju denivelisane podzemne stanice na Savskom trgu iza zgrade sadašnje Železničke stanice, gde se sada nalaze železnički peroni i gde je omogućen prelazak putnika sa jedne na drugu. U Mirijevu su planirane paralelne stanice za obe linije. Predviđen je tunel ispod Save za liniju 2.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.