10 jeftinih strategija za promociju biznisa

Izvor: Objava, 09.Jun.2018, 23:35   (ažurirano 02.Apr.2020.)

10 jeftinih strategija za promociju biznisa

Otvorili ste svoju prvu firmu. Veoma hrabro i zato čestitamo. Jako ste zadovoljni svime što ste postigli, kako izgleda vaš proizvod, naziv koji ste odredili za firmu, ali kako da ljudi dođu do vas, kako da vide sve to u šta ste vi uložili toliki trud ? I na kraju, ali ne najmanje važno, kako da se odluče da kupe baš vaš proizvod ili uslugu.

Dakle mora da promovišete svoj biznis, zar ne ? Ali, kako i sa kojim finansijama, kada ste tek početnik ?

Za početak, zaboravite na velike oglašivače TV reklame, časopise i velike sajmove.

Kako do dobre promocije

Dobra promocija počinje sa unapred odrađenom marketing strategijom. Dobra marketing strategija pomaže vam u definisanju vizije, misije i poslovnih ciljeva i ocrtava korake koje morate preduzeti kako biste postigli te ciljeve.

Vaša marketinška strategija utiče na način na koji ćete promovisati vašu firmu, pa vam je potrebno da planirate i razvijate u dogovoru sa vašim timom. To je široko dostupno i sveobuhvatno sredstvo strateškog planiranja koje:

● opisuje vašu firmu i vaše proizvode i usluge

● objašnjava položaj i ulogu vaših proizvoda i usluga na tržištu

● profili vaših kupaca i vaše konkurencije

● identifikuje taktiku marketinga koju ćete koristiti

● omogućuje vam da izradite marketinški plan i izmerite njegovu efikasnost.

Marketinška strategija postavlja sveukupni smer i ciljeve marketinga, pa se zato razlikuje od marketinškog plana koji navodi konkretne radnje koje ćete preduzeti za implementaciju marketinške strategije. Vaša marketinška strategija mogla bi se razvijati sledećih nekoliko godina, dakle neki dugoročni plan, a vaš marketinški plan obično opisuje taktike koje će se ostvariti u tekućoj godini.

Izdvojili smo za vas 10 jeftinih strategija koje vam za početak mogu biti od pomoći da dođete do svojih potencijalnih korisnika.

1. Napišite uspešnu marketinšku strategiju

Vaša dobro razvijena marketinška strategija pomoći će vam da ostvarite ciljeve svoje firme i izgradite snažnu reputaciju za svoje proizvode. Dobra marketinška strategija pomaže vam da ciljate svoje proizvode i usluge ljudima koji će ih najverovatnije kupiti. To obično uključuje stvaranje jedne ili dve snažne ideje za podizanje svesti i prodaju vaših proizvoda.

Identifikujte svoje poslovne ciljeve

Da biste razvili svoju marketinšku strategiju, prepoznajte sveobuhvatne poslovne ciljeve kako biste mogli definisati niz marketinških ciljeva koji će ih podržati. Vaši poslovni ciljevi mogu uključiti:

● povećanje svesti o vašim proizvodima i uslugama

● prodaje više proizvoda od određenog dobavljača

● novi segment kupaca

Navedite svoje marketinške ciljeve

Primeri marketinških ciljeva uključuju povećanu penetraciju na tržište (prodaja postojećih proizvoda postojećim kupcima) ili razvoj tržišta (prodaja postojećih proizvoda na nova ciljna tržišta).

Pobrinite se da su vaše sveukupne strategije takođe praktične i merljive. Dobra marketinška strategija neće se menjati svake godine, ali revidirana kada su postignute strategije ili ostvareni marketinški ciljevi. Isto tako, možda ćete morati izmeniti svoju strategiju ako se spoljno tržište promeni zbog novog konkurenta ili nove tehnologije ili ako se vaši proizvodi bitno menjaju.

Istražite svoje tržište

Istraživanje je bitan deo vaše promocije, pre nego se odlučite za vid reklamiranja Treba da prikupite informacije o svom tržištu, kao što su veličina, rast, društveni trendovi i demografija (statistika stanovništva, kao što su starost, pol i vrsta porodice).

Profil svojih potencijalnih kupaca

Koristite svoje istraživanje tržišta kako biste razvili profil korisnika koje ciljate i identifikujte njihove potrebe.

Profil će otkriti njihove obrasce kupovine, uključujući kako kupuju, gde kupuju i šta kupuju. Ponovo, redovno pregledajte trendove kako ne biste propustili nove mogućnosti.

Dok pokušavate da pronađete nove korisnike, pobrinite se da vam marketinška strategija omogućuje i održavanje odnosa sa postojećim korisnicima. Ovakav dokument biće dragocen marketarima i programerima kad bude započeta izrada online prodavnice .

2. Izradite sliku robne marke ili logotip

Svoju firmu možete početi da reklamirate za početak uz pomoć svog logotipa. Rasprostranjeno prepoznavanje robne marke je vaš cilj, jer će vam dati verodostojnost vašeg poslovanja i uticati na druge da šire koju dobru reč o vašem poslovanju. Razvijte svoju robnu marku stavljanjem logotipa u svoje poslovanje, na vaše vizit karte, potpise e-poštom, brošure, znakove, web stranice i materijale za prodaju.

Možete sami dizajnirati svoj logotip ili možete koristiti usluge grafičkog dizajnera ako niste umetnik. Upotrebite svoj brand i logotip na svoje vizit karte, znakove i materijale za oglašavanje. Nakon što posetite klijente, usredsredite se na izgradnju odnosa sa njima kako biste podstakli lojalnost korisnika.

3. Izgradite poslovne veze

Sastanci sa drugim stručnjacima, srodnih firmi dobar je oblik promocije poslovanja, jer vam pruža priliku da saznate više o svojim konkurentima, tražite preporuke, formirate obostrano korisno partnerstvo u komplementarnim industrijama i širite svest o vašem poslovanju kroz skup sličnih ljudi sa istim insteresovanjima. Poslovne veze sa drugim stručnjacima možete koristiti na sledeće načine:

● Učestvujte na sastancima poslovnih ljudi i preduzetnika. Ovakva druženja i klubove možete pronaći na internetu, u novinama i u određenim poslovnim publikacijama.

● Predstavite se osobama na sastancima. Objasnite šta radite, čime se bavite, vaše poslovanje, ono što nudite, čime se razlikujete od konkurencije i onoga što tražite u poslovnim odnosima.

● Postavljajte relevantna pitanja tokom grupnih rasprava. Pored promocije vašeg poslovanja, možete naučiti mnogo na ovim sastancima. Osim toga, postavljanje otvorenih pitanja podstiče druge da učestvuju u razgovoru i da se više interesuju za vas i vaše poslovanje.

● Pošaljite svoje vizit karte. Zakažite privatne sastanke sa onima koji izražavaju zainteresovanost za upoznavanje više sa vašom firmom i nenjim poslovanjem.

4. Oglašavanje

Razmotrite neke od ovih metode za oglašavanje svoje firme:

Promo materijal. Možete se odlučiti za plakate, pločice sa oznakama ili znakove na dvorištu ulice. Neki jeftiniji promo materijala koji će biti lako dostupan, a veoma primećen za one koji ga koriste. To mogu biti hemijske olovke, blokčići, kalendari, šolje i sl. Nešto što se koristi veoma često, i što će uvek zainteresovati onog ko koristi i da postane vaš klijent, ako mu je vaše ime stalno dostupno.

Direktna pošta. Možete slati email koji su ciljani na vaš segment tržišta potrošača, a zatim poslati poštanske brojeve, brošure, kataloge ili razglednice. Ova je metoda efikasna kada želite da pružite potencijalnim klijentima papirne kupone, vaučere ili promotivni materijal.



5. Reklamiranje na FB

Danas je FB jedna od najviše korišćenih društvenih mreža, na kojoj se okuplja veliki broj ljudi i svakodnevno je u interakciji. Zamislite samo značaj reklame na FB, a da ne pričamo koliko može biti jeftiniji i jednostavniji od svih drugih oblika javnog oglašavanaja. Sve se više brendova reklamira na internetu i facebooku , i to vam je dovoljan znak da od ove vste oglašavanja dolazi velika korist. Takođe, dobra stvar je što vi sami možete profilisati osobe koje želite da vide vaš oglas, dakle, neće morati svi da vide. Ukoliko prodajete cveće, oglas neće videti neko koga hortikultura uopšte ne zanima. Dakle, veće su šanse da za vas čuju baš oni koji treba da čuju za vas. Sami ćete izabrati svoju ciljnu grupu na FB.

6. Reklamiranje na Instagramu

Instagram je trenutno jedna od vodećih društvenih mreža, gde na jednostavan način možete reklamirati svoje proizvoode.

Prednost ovakvog vida oglašavanje je u tome što postoji veliki broj uticajnih ličnosti, koje mogu za vas reklamirati vaš proizvod i uz neku preporuku drugim ljudima preporučiti proizvod.

Influensera je sve više, a u zamenu za vaš proizvod to će svakako biti jedna od jeftinijih načina reklamaranja.

7. Razviti odnose sa klijentima

Kupci su ljudi - ne brojevi - i važno je da stavite razmatranje i trud u izgradnju ličnih odnosa sa njima. Na primer, kada šaljete božićne čestitke svake godine, ne samo da ćete privući lojalnost kupaca, već ih na taj način motivišite da promovišu vaše poslovanje drugim ljudima koje oni poznaju.

To će biti za njih mali znak pažnje da su vam oni posebni i da mislite na svoje korisnike. Tako će širiti priču o vama, kako ste vi poseban preduzetnik, koji misli na svoje lojalne korisnike.

Ovo ne predstavlja veliki korak, a ni trud sa vaše strane, ali može imati višestruku korist za vas i vaše poslovanje. Zapamtite, dobar glas se daleko čuje.

8. Upotrebite korisnička iskustva

Ne postoji alat koji je moćniji od onih gde korisnici razgovaraju sa svojim članovima porodice ili prijateljima o vašem proizvodu ili kvalitetu vašeg rada. Ako su vaši klijenti u potpunosti zadovoljni, trebalo bi da ih zamolite da vas ili vaš proizvod preporuče svojoj porodici ili svojim prijateljima.

Toliko puta se i vama desilo da ste po preporuci našli super fotografa, ili ženu koja pravi sjajne kolače, ili autolimara.

Dakle, svuda u svetu, ali i kod nas, preporuka se smatra jednom od nejuspešnijih reklama.

9. Postavite kanal na YouTube

Usluga YouTube pruža besplatan način distribucije kreativnih promotivnih videozapisa, ali kako biste uspeli u tome, mora da stavite sadržaj koji ljudi žele da pregledaju i koji su relevantni za vašu firmu - jednostavan oglas neće funkcionisati. Flickr profil takođe može pomoći dajući vam jedno mesto za sastavljanje svih fotografija za vašu firmu i omogućava vam povezivanje na web stranicu.

10. Ponudite besplatno

Izbacite robu sa imenom i / ili logotipom firme tako da svako sa kim se susrećete na poslovnim događajima, sajmovima, sastancima klijenata, pa čak i društvenim okupljanjima, može da dobije mali znak pažnje od vas.

Stvari poput olovaka, magneta i kalendara, kao što smo prethodno spomenuli, predstavljaju dobre ideje za merchandising, budući da one obično ostaju u upotrebi i unutar su pogleda, kroz duž vremenski period. Budite im stalno na oku.

11. Pokrenite blog

Poslovni blog može da pomagne u promociji i vašoj firmi da dobije svoje ime kroz veliki broj vaših klijenata, već je i način direktnijeg povezivanja sa vašim potrošačima. Ipak, zapamtite da je jedan od glavnih ključeva za blogovanje jeste da sadržaj bude ažuriran što je češće moguće.

Neaktivan, napušten blog ne vredi ništa i nikome. Tu se onda može primetiti vaša pasivnost i nezainteresovanost. S druge strane, pišući često na svom poslovnom blogu o svojim proizvodima jeste dobar način da potencijalnim klijentima/kupcima približite sve prednosti vašeg proizvoda. Na ovaj način biće upoznati i sa iskustvima i kvalitetima svakog od proizvoda.

12. Pridružite se relevantnoj online zajednici

Društvene mreže postale su jedan način da se pridružite online zajednici, a drugi su dostupni i veoma korisni forumi.

Svaka niša ima zajednice na mreži na koje se možete uključiti. Dovoljno je da se samo prijavite na forum i objavljujete po nešto o vašem poslovanju. Često objavljivanje i veoma napadno nije korisno za svakoga, a verovatno će samo smetati ljudima.

Aktivno učestvujte i izgradite poverenje sa zajednicom, istovremeno zadržavajući svoje poslovanje izvan nje. Pasivno promovisanje svog poslovanja stavljanjem veze u svoj potpis se ne preporučuje.