Sofija nudi Seulu da uspostavi proizvodnu liniju aviona T-50 u Bugarskoj

Izvor: TangoSix.rs, 11.Okt.2019, 08:02   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Sofija nudi Seulu da uspostavi proizvodnu liniju aviona T-50 u Bugarskoj

Krajem septembra bugarski mediji izvestili su da je u okviru prve posete bugarskog premijera Republici Koreji, Sofija ponudila Seulu da izgradi postrojenje za sklapanje borbenog aviona T-50 na teritoriji Bugarske.
Bugarski portal Military defence preneo je 30. septembra vest da je zamenik premijera i ministar odbrane Bugarske Krasimir Karakačanov vodio pregovore za izgradnju fabrike za sklapanje supersoničnih naprednih trenažnih i lakih borbenih aviona Korea Aerospace >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << Industries (KAI) T-50 Golden Eagle koje zajednički proizvode KAI i američka kompanija Lokid Martin.
Ova bugarska inicijativa usledila je manje od tri meseca nakon što je Sofija potpisala ugovore i ubrzo zatim uplatila ceo ugovoreni iznos od 1,256 milijardi dolara što će RV Bugarske omogućiti da do 2023. dobije ukupno 8 borbenih aviona Lockheed Martin F-16 Block 70 kao i obuku, naoružanje, opremu i logističku podršku za te avione.
Razgovori o odbrambenoj saradnji između Bugarske i Seula, prema najtiražnijem bugarskom dnevnom listu Trud (Labor), povezani su sa željom Bugarske da se delovi aviona T-50 sklapaju u zemlji što je potencijal koji se pojavio kao rezltat ugovora za avione F-16 koje je Bugarska potpisala sa Lokid Martinom prema kom je dozvoljena saradnja sa trećom stranom.
Lokid Martin je u svom saopštenju izdatom u julu mesecu naveo da će bugarska ekonomija i industrija imati koristi od dugoročnog odnosa sa ovom američkom kompanijom koja je svetski tehnološki lider. Takođe je navedeno da pored isporuke visoko naprednog i sposobnog borbenog aviona, Lokid Martin pojačava svoju posvećenost da Bugarskoj donese ekonomske i industrijske koristi. Lokid Martin je takođe podsetio da ima kupce u više od 50 država sveta i da razume važnost partnerstva.
Komentarišući industrijske koristi Bugarske od ugovora za F-16, bugarski mediji već su izvestili da bi iz sporazuma SAD i Bugarske trebalo da proistekne uspostavljanje lokalnih kapaciteta za remont 25 komponenti hidrauličnog sistema sletanja aviona F-16 kao i osnovnih mogućnosti za održavanje električnog sistema. Prema rečima ministra ekonomije Bugarske Emila Ljubenova Karanikolova, Bugarska će takođe dobiti američku pomoć u razvoju bespilotnih letelica i dronova.
Iako nije dostupno više detalja o razgovorima iz oblasti odbrane između Sofije i Seula, bugarski nacionalni radio (BNR) izvestio je 27. septembra da je južnokorejska kompanija zainteresovana za učešće u projektu nuklearne elektrane Belene i da je predsednik Južne Koreje, Moon Jae-in primetio da ‘’postoje ogromne mogućnosti za ekonomsku saradnju između Bugarske i Južne Koreje u oblasti IT tehnologija, obnovljive energije i odbrane’’.
Od niskotehnološke baze kasnih 60-tih godina 20. veka, domaća južnokorejska odbrambena industrija se progresivno razvila u sofisticiranu, produktivnu granu ekonomije koja sada služi moćnim nacionalnim oružanim snagama i sve više izvoznom tržištu. Vojni izvoz Južne Koreje se od početka 2000-tih neprestano povećavao i sada pokriva čitav niz visokotehnoloških oružanih sistema koji se nude i isporučuju kupcima širom sveta, uključujući vrlo cenjen razarač klase Sejong the Great (takođe poznati kao KDX-III), mlazni avion T-50, samohodnu haubicu K9 Thunder kalibra 155 mm i osnovni borbeni tenk K2 Black Panther, svi oni se u svojoj klasi smatraju jednim od najsposobnijih ako ne i najsposobniji na svetu.
Najpoznatije prisustvo južnokorejske odbrambene industrije na Balkanu bilo je vezano sa hrvatskim planovima za zamenu svoje flote 12 zastarelih sovjetskih MiG-ova 21bisD i UMD. U tom procesu, Južna Koreja je promovisala FA-50, laku jurišnu verziju T-50. Međutim oktobra 2017. KAI nije podneo ponudu pošto FA-50 nije mogao da zadovolji zahteve za borbenim avionima ministarstva odbrane Hrvatske, što je 2018. rezultiralo potpisivanjem sporazuma o nabavci 12 polovnih F-16C/D Barak Block 30 iz Izraela. Ovaj posao je međutim hrvatska vlada formalno otkazala 14. januara ove godine nakon što je vladu u Zagrebu informisana da Izrael nije u mogućnosti da od SAD dobije dozvolu za tzv. TPT (third party transfer) za prodaju borbenih aviona Hrvatskoj.
T-50, koji je razvijen krajem 90-tih godina 20 veka a prvi let je imao 2002, je avion koji je izveden iz Lokid Martinovog F-16 Fighting Falcon ali sa drugačijim motorom –  General Electric F404-102 koji je derivat motora F404 sa starijih verzija aviona F/A-18 Hornet. Uprkos manjem potisku od motora F-16, prema Lokid Martinovom vodećem probnom pilotu Marku Vordu u programu T-50A (verzija koja je ponuđena RV SAD u okviru programa T-X), motor F404 daje avionu T-50 performanse koje su na istom nivou kao kod F-16.
Nezvanično nazvan kao ‘’mali F-16’’, T-50 se u različitim verzijama već nalazi u operativnoj upotrebi u Ratnim vazduhoplovstvima Republike Koreje, Indonezije, Iraka, Filipina i Tajlanda dok je već poznato da su ozbiljan interes za ovaj sofisticirani avion sa DNK F-16 pokazali Argentina, Azerbejdžan, Bocvana, Brunej, Malezija, Pakistan, Španija, Tajvan, UAE i Vijetnam. Južna Koreja navodno takođe planira da ponudi FA-50 Kolumbiji i Peruu.

The post Sofija nudi Seulu da uspostavi proizvodnu liniju aviona T-50 u Bugarskoj appeared first on Tango Six.

Nastavak na TangoSix.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TangoSix.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TangoSix.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.