Od Novog Sada do Beograda vozom za oko pola sata

Izvor: RTS, 08.Sep.2017, 12:56   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"Od Novog Sada do Beograda vozom za oko pola sata"

Druga faza radova na deonici pruge Beograd – Bar, počeće sutra, a planirano je da radovi budu završeni do kraje ove godine. U okviru ove faze, ruske železnice rekonstruisaće deonicu Vreoci-Valjevo, koja nije mogla u potpunosti da se završi u špicu turističke sezone. A, intenzitet radova na pružnom pravcu od Beograda do Novog Sada se pojačava. Resorna ministarka Zorana Mihalović najavljuje da će se posle puštanja u rad Žeželjevog mosta od januara vozovi na toj relaciji >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << kretati projektnom brzinom od 200 kilometara na čas, što znači da bi se na primer od Novog Sada do Beograda moglo stići za nešto više od pola sata.
Pruga Beograd – Budimpešta strateški je pravac za prevoz robe i putnika u narednim decenijma.

Iz resornog minstartva najavljuju da će iz sredstava ruskog kredita u oktobru početi izgradnja deonice Stara Pazova – Novi Sad koja je jedna od najzathtevnijih na toj ruti jer prolazi kroz Frušku Goru pa se prilikom njenog projektovanja moralo voditi računa o ekologiji. 
"To je deo koji se modernizuje iz ruskog kredita. Sve je spremno, građevinska dozvala je izdata za ovaj deo pruge i mi očekujemo po plaćanju naknade za šume, koliko sam informisana kod Infrastrukture Železnice, da izvođač počne radove", rekla je Zorana Mihajlović, minstarka saobraćaja, infrastrukture i građevinarstva.
Srpske železnice sa kompanijom ruskih železnica "RŽD Internešnel" potpisale su ugovor o ruskom kreditu za gradnju pruge Stara Pazova – Novi Sad u dužini od 40 kilometara. Vrednost radova je 338 miliona dolara, a planirana je modernizacija postojećeg i izgradnja drugog koloseka.
"U sastavu projekta postoji i tunel, ukupne dužine 1,1 kilometar koji se sastoji iz dve cevi i vijadukt, odnosno železnički most sa dužinom većom od četiri kilometra", kaže Mansurbek Sultanov iz "RŽD Iternešenel".
Projektom na trasi buduće pruge Beograd – Novi Sad obuhvaćeno je 111 kilometara koloseka u stanicama i na otvorenoj pruzi, od čega će biti oko 84 kilometra rekonstruisanih i 27 kilometara potpuno novih koloseka. Predviđena je zamena i ugradnja 150 novih skretnica, od kojih one na glavnim kolosecima podržavaju brzine od 220 na pravcu i 100 kilometara na čas pri skretanju.

Nastavak na RTS...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.