Nastavnici: Onlajn nastava nadrealno iskustvo, ali su školska druženja nezamenljiva

Izvor: RTS, 01.Jul.2020, 14:43

Nastavnici: Onlajn nastava nadrealno iskustvo, ali su školska druženja nezamenljiva

Nastava za osnovce i srednjoškolce završena je krajem maja, a školska godina formalno krajem juna. Oko 525.000 osnovaca i 250.000 srednjoškolaca nastavu u drugom polugodištu pratilo je onlajn i ta magija bila je u rukama nastavnika. Danas su nagrade u rukama 12 nastavnika. Na konkurs Naleda bilo je prijavljno više od 700 radova.
Anđelka Petrović, profesorka u Matematičkoj gimnaziji priliku da učenicima prezentuje gradivo onlajn opisuje kao nadrealno >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << iskustvo koje, kako kaže, svaki profesor iskusi samo jednom u svojoj profesionalnoj karijeri.

"Tog prvog dana snimanja, dok sam stajal ispred table, samo su mi dve stvari bile na umu, dve stvari koje su zapravo kobne greške u našoj profesiji. Jedna je bila da, što bi rekli moji učenici sam ukadrirana i stojim kao badnjak, odnosno nepomična sam, druga je da ceo čas protiče u mom monologu i samo sam pomislila - da sam na ispitu za nastavničku licencu, ovo bi bilo padanje spektakularnih razmera", opisuje Petrovićeva svoj prvi dan snimanja časa,  
Jovica Plavšić, profesor u Desetoj beogradskoj gimnaziji "Mihajlo Pupin" navodi za RTS da su onlajn predavanja za njega predstavljala još jedan nov izazov. 
"Stvarno je bilo drugačije, nažalost, povod je bio kovid 19 i sve ono što je pratilo tu situaciju, klinci su možda bili malo u depresiji i ja sam pokušao da malo razbijem tu monotoniju i mislim da sam uspeo", navodi Plavšić.
Govoreći o izazovima sa kojima se susretao tokom onlajn nastave Plavšić navodi da mu je najteže bilo da se na početku snimanja opusti i napravi atmosferu na koju su učeniici navikli tokom njegovih ranijih predavanja u gimnaziji.
"Sećam se svog prvog snimanja. U nedelju je proglašeno vanredno stanje, a u utorak sam sa koleginicom Brankom Kabanicom snimio prvi čas za đake i mi smo taj čas okačili na jutjub i odmah su mi stigle negativne ocene kako je sve uštogljeno, pitali su me gde je ona prirodnost, smeh, forice na koje su navikli u školi, tako da sam mporao da se brzo adaptiram, da se ponašam kao da su oni tu i reakcije su nakon drugog, trećeg časa bili drugačije", objašnjava Plavšić. 
Anđelka Petrović koja je nagrađena za debatu o Ani Karenjini - ko je ovde bez greha navodi da joj je tokom debate bilo beskrajno zabavno.
Komentarišući nagradu publike za kanal HemiJutjub Plavšić navodi da je za nagradu presudan bio odnos koji ima sa đacima tokom predavanja.
Navode da su tokom onlajn nastave imali velliku podršku roditelja svojih učenika.
"Kada su se javljali to su radili kako bi mi uputili reči podrške, da se raspitaju za moje zdravlje i ponude pomoć ukoliko mi zatreba", navodi Petrovićeva. 
Plavšić navodi da mu prija kada ga zaustave na ulici i upute pohvale.
Navode da su mnogo toga koristili, kako bi deci približili gradivo, od stripa i video igara do astronauta.
"21 je vek je tu, deca imaju svoje potrebe kojima bi mi trebalo da izađemo u susret", navodi Petrovićeva. 
Navode da se učenici i oni nadaju da će se od septembra vratiti u školske klupe jer kako kažu ništa ne može da zameni druženja u školskom dvorištu.
"Ovo je bilo super iskustvo, ali učenicima nedostaju ta školska druženja. Nastavnicu su i zamenljivi, ali ta druženja u klupama i školskim odmorima je nezamenljivo", zaključio je Plavšić. 

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.