Predstavljen najnoviji projekat opciono pilotiranog aviona jurišnika TAV kanadske kompanije Ikarus

Izvor: TangoSix.rs, 14.Avg.2020, 15:04

Predstavljen najnoviji projekat opciono pilotiranog aviona jurišnika TAV kanadske kompanije Ikarus

Kanadska kompanija Ikarus Erospejs (Icarus Aerospace) predstavila je pre četiri dana svoj orignialni dizajn novog projekta pod nazivom TAV (Tactical Air Vehicle). Radi se o jurišnoj turboelisnoj letelici koja pretenduje da ponudi efikasno rešenje za manja novčana sredstva od konkurencije uz veoma jasnu vezu sa Srbijom – jedan od rukovodilaca ovog projekta i opitni inženjer je Marko Ivanković, rođen u Valjevu.
– Razvićemo TAV u skladu sa najnovijim standardima modernog >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << bojišta u kontekstu izdržljivosti i ukupnog raspoloživog vremena za dejstvo. Letelica će kao platforma spadati u novu nišu koja se definiše po njoj i plan nam je da unapredimo moguće odgovore za većinu postojećih i budućih pretnji za borce na zemlji. Ne za velike zemlje već za one manje veličine. – rekao je Ivanković u saopštenju kompanije Ikarus.
U svojoj osnovnoj konfiguraciji TAV će biti tandem dvosed sa najmodernijom avionikom i takozvanom „fuzijom senzora“, spreman za „network centric“ sposobnosti. Avion će biti u stanju da ponese oko 4000 kilograma / 8000 libri korisnog tereta sa planiranom autonomijom leta od 6 i po sati uz, kako kažu u kompaniji, brzine u krstarenju uporedive sa mlaznim letelicama.
Avion će biti duplo veći i brži od prve asocijacije koja pada na pamet – američkog OV-10 Bronko.
TAV će čekirati još jedan boks u modernom razvoju višenamenskih letelica kao „optional piloted“ i tako će biti projektovana od početka. To će joj omogućiti široku lepezu potencijalnih upotreba kojima kompanija trenutno dodaje i: upravljanje bojištem, komunikacioni relej, avion-cisterna i MEDAVAC.
Iza Ikarusa na projektu TAV stao je i Leonardo koji će biti jedan od dobavljača sa svojim Ospri radarom / Ilustracija: Ikarus Erospejs Letelica će međunarodnom tržištu biti ponuđena kao prva u familiji specijalizovanih platformi. Pored nje Ikarus najavljuje WASP koji će biti specijalizovani CAS (Close Air Support) ali i avion za misije patrole iznad mora, nadzor i protivpodmorničku borbu. Kao i platformu nazvanu BRANTA koja će biti projektovana kao opciono pilotirana letelica (OPV/UCAV) sa velikom autonomijom i plafonom leta.
– Trenutno TAV napreduje ka sledećoj fazi svog razvoja kako bi naša kompanija osigurala konačnu finansijsku isplativost projekta. – naglašava Ivanković u saopštenju Ikarusa.
Dobro poznati Valjevac Marko Ivanković, verovatno jedan od naših najsvestranijih vazduhoplovnih inženjera, završio je prestižnu Embry Riddle akademiju u Americi i još prestižniju kanadsku školu za opitne (flight test) inženjere – International Test Pilots School. Radio je u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva, bio je jedan od glavnih flight test inženjera u kompaniji Bombardije na, tada njihovoj, C Seriji, potom je prešao u kompaniju Galfstrim, pa Bel Helikoptere da bi 2018. godine prešao u Ikarus.
Padobranac i flight test inženjer. Marko ponosno nosi simbol srpskog RV i PVO u, tada prototipu, C Serije / Foto: Lična arhiva Tango Six publika Marka pamti po hrabrosti da „u sred Tango Sixa“ udari po nečemu ruskom, odnosno tadašnjoj fantaziji Srbije da kupi novi borbeni avion MiG-35. Avion za koga je Marko tvrdio da je sve samo ne „nov“.
The post Predstavljen najnoviji projekat opciono pilotiranog aviona jurišnika TAV kanadske kompanije Ikarus appeared first on Tango Six.

Nastavak na TangoSix.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TangoSix.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TangoSix.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.