Kako podstaći dojenje – tema i za roditelje i za pedijatre

Izvor: RTS, 06.Okt.2018, 08:50   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kako podstaći dojenje – tema i za roditelje i za pedijatre

U našoj zemlji oko polovina novorođenčadi dobije majčino mleko u toku prvog sata života, ali tek 12,8 odsto beba mlađih od šest meseci nastavlja da se hrani tim mlekom. Promocija dojenja tradicionalno se održava u 40. nedelji u godini, a ovogodišnji slogan je "Dojenje - temelj života".
Kada dojite ne treba da se osećate kao krave - poruka je jedne kompanije, koja je naljutila veliki broj žena. >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << Po lošim reakcijama ostala je zapamćena i kampanja u Meksiku, gde su se poznate mame slikale sa natpisom - Ne okrećite leđa, dajte dojku.

Da bi se žene motivisale da doje decu, dobra kampanja, tvrde naše sagovornice, može da pomogne, ali nije dovoljna.
Jovana Ružičić iz Centra za mame kaže da im je potrebno više znanja i manje pritisaka okoline - babe, svekrve, tetke, komšinice sa šestog sprata.
"U samom porodilištu im je potrebno malo više vremena sa nekim ko može da im pomogne, a ne samo 16 sekundi između porodilja, kako to funkcioniše sada i potrebni su neki materijali kojima će one moći da se vraćaju, vraćaju i vraćaju", ističe Jovana. 
Ljiljana Stanković, neonatolog iz Narodnog fronta kaže da je suština da porodica i zdravstveni sistem podrže mamu.
"Svaka žena zaslužuje da se odmori, da bude vezana za svoju bebu i da se mane svih kućnih poslova. Svaka mama kada shvati da ne postoji šansa da neko može to da nadomesti parama ili ta njihova pažnja, ljubav, mleko da se kupi, onda odatle potiče motivacija", objasnila je Ljiljana Stanković.
Dojenje je veština koja se, ističu stručnjaci, sve više zaboravlja, pa tek svaka deseta žena istraje u dojenju svoje bebe. Više edukacije kroz različite emisije, ali i isticanje značaja majčinog mleka različitim reklamama i akcijama, ovaj trend mogli bi da promene.
"Ne bi trebalo da bude marketinška kampanja kao da se fokusiraju teme, da bude način koji se koristi za reklamiranje proizvoda, već treba da bude prilično smislena sa jasnim ciljem. Moram da napomenem da bi glavni protivnici, uslovno rečeno, takvom pristupu bile kompanije koje se bave proizvodnjom te vrste hrane", kaže Miljan Premović, marketniški stručnjak.
Kako bi broj beba koje doje bio veći, a dojenje sve češće, početkom jula usvojen je i Nacionalni program podrške dojenju, a za podsticanje i promociju u 2019. i 2020. godini biće izdvojeno po 2,5 miliona dinara.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.