KO JE KRIV ZA TRAGEDIJU NA NEOTVORENOM PUTU? Priča u uklanjanju kobne barijere ima ČETIRI VERZIJE

Izvor: Blic, 14.Nov.2017, 23:21   (ažurirano 02.Apr.2020.)

KO JE KRIV ZA TRAGEDIJU NA NEOTVORENOM PUTU? Priča u uklanjanju kobne barijere ima ČETIRI VERZIJE

Ko je pomerio barijere kod Nepričave na skretanju za deonicu koridora 11, inače zatvorene za saobraćaj, zbog čega je prekjuče poginulo dvoje, a jedna osoba teško povređena - na ovo niko od nadležnih nema odgovor.

Vozač “mercedesa” prošao je kod Nepričave pored putokaza koji jasno pokazuje skretanje za Beograd, a što je još gore, nesmetano je otišao na nedovršeni deo koridora 11, pošto su na kolovozu bile pomerene i betonske prepreke. Nažalost, nedugo zatim udario >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << je u barijeru na drugom kraju nedovršene deonice, a od siline udarca odmah je poginuo suvozač. Koliko god da je neverovatna ova teška saobraćajna nesreća, još je nerazumnije ponašanje gotovo svih nadležnih službi koje lopticu odgovornosti za ovaj slučaj prebacuju iz svog u tuđe dvorište.

Policijska istraga je u toku, a nezvanično smo dobili čak četiri verzije kako su uklonjene barijere kod Nepričave: prema prvoj, te prepreke su uklonili radnici “Planuma” kada su krpili oštećenja na spornoj deonici, prema drugoj, ljudi iz CIP-a kada su ispitivali kvalitet radova, prema trećoj: seljaci da bi traktorom prošli na obližnje njive, a prema četvrtoj čak i mladi koji se trkaju kolima na još neotvorenom autoputu.

U JP “Putevi” i firmi “Koridori” nisu mogli da kažu ko je i kako pomerio barijere.

„Apelujemo na vozače da poštuju postavljenu signalizaciju, da prilagode brzinu kretanja uslovima na putu, kao i da ne koriste deonice autoputeva koje su u izgradnji. Posebno skrećemo pažnju građanima da ne uništavaju, ne oštećuju i ne pomeraju postojeću signalizaciju, ne uklanjaju barijere u zoni radova, ne otvaraju divlje ulaze ili izlaze sa i na autoputeve, ne seku žicu i ograde na autoputu, jer time direktno ugrožavaju živote svih učesnika u saobraćaju. Veoma često građani puteve koji nisu u funkciji pretvaraju u trase za rekreaciju, trke ili sklanjaju barijere kako bi skratili put i brže stigli do željene destinacije“, kaže se u ovom saopštenju i dodaje da je u pitanju krivično delo kojim se direktno ugrožava bezbednost saobraćaja.

Ove je posebno interesantna prva rečenica, u kojoj se vozači pozivaju da poštuju signalizaciju, upravo zato što je vozač „mercedesa“ uradio pre nesreće, jer je skrenuo za Beograd tamo gde je stajala tabla za skretanje!

Direktor “Planuma” Ratomir Todorović tvrdi da to preduzeće nema nikakvu odgovornost za nesmetan prolazak ka deonici koja nije puštena u saobraćaj.

- Mi smo predali deonicu Ub - Lajkovac “Putevima Srbije” na korišćenje još pre tri godine. Mi imamo svoje naselje kod Nepričave, ali mi nismo ni postavljali ni pomerali barijere. Te barijere su pomerene već mesecima, vozila prolaze. Mislim da su te prepreke uklonili oni što su ispitivali kvalitet asfalta - kaže Todorović.

Testiranje sporne deonice sproveo je Saobraćajni institut CIP, u kome takođe negiraju bilo kakvu krivicu.

- Deo asfalta dobili smo od “Planuma”. Ne znamo ništa o tim barijerama niti smo ih videli - kažu u CIP-u.

Izvori “Blica” iz istrage tvrde da trake preko saobraćajnog znaka za autoput u Nepričavi ne postoje najmanje mesec i po dana. Kako kažu, izvesnije je da su same pale od kiše i vetra nego da ih je neko “namerno uklonio”. Ti znaci na magistralnom putu Valjevo - Beograd u Nepričavi, kao i cela ta saobraćajnica, u nadležnosti su JP “Putevi”, koje je upravljač magistralnih puteva.

Što se tiče betonskih barijera na uključenju na neotvoreni autoput, njih su, kako smo saznali, morali da pomere radnici firme koji su sanirali oštećenja na kolovozu, jer drugačije mašine ne mogu ni da uđu na autoput.

Vozač ne sme biti u zabludi

Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović ističe da je u Srbiji često nema jasne signalizacije i opreme na putevima zbog stava da su lokalne saobraćajne prilike „svima dobro poznate”.

- Problem nastaje kada neki vozač ne poznaje lokalne prilike, najčešće kada prvi put vozi tom saobraćajnicom. Vozač ne sme biti doveden u zabludu da je gradilište javna saobraćajnica postavljanjem putokaza pre zvaničnog puštanja - naglašava Okanović i dodaje da je prekjučerašnji udes formalno nesreća na gradilištu, a ne saobraćajna nesreća.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.