Elektronsko poresko uverenje godišnje štedi dva miliona evra

Izvor: NovaEnergija.net, 13.Mar.2019, 12:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Elektronsko poresko uverenje godišnje štedi dva miliona evra

Poreska uprava omogućila je pribavljanje uverenja o plaćenom porezu elektronskim putem od početka ovog meseca, što će građanima i privrednicima, kako smatraju u NALED-u, uštedeti najmanje dva miliona evra godišnje.
Time je delimično rešena najdugovečnija preporuka “Sive knjige”, koja datira još iz 2009, a ovu proceduru građani i privreda izabrali su kao prvu koju bi trebalo digitalizovati, u okviru kampanje “Pitajte kada”, koju je NALED realizovao tokom prošle godine zbog >> Pročitaj celu vest na sajtu NovaEnergija.net << unapređenja javnih usluga.
Dobijanje poreskog uverenja jedan je od najučestalijih administrativnih postupaka, budući da je ovaj dokument potreban za učešće na tenderima, u poslovanju sa bankama, radi upisa ili brisanja iz registara…
“Kako je u tim poslovima neophodno podneti i potvrdu Poreskoj upravi i potvrdu lokalne poreske administracije o prestanku poreskih obaveza ili njihovom redovnom izmirivanju, često se dešavalo da važenje jednog dokumenta od pet dana istekne pre dobijanja drugog, a rok za izdavanje je bio 15 dana. Time su se privrednici nalazili u začaranom krugu birokratije, a sada je to rešeno”, kažu u NALED-u.
U sledećoj fazi razvoja sistema trebalo bi omogućiti da privreda elektronski pribavlja i potvrde lokalnih poreskih administracija, da ta dva dokumenta budu objedinjena, kao i da budu ukinute prateće takse – dodala je Jelena Bojović, direktorka tima za regulatornu reformu u NALED-u.
Međutim, problem predstavlja činjenica da je zadržana praksa naplate dve takse u ukupnom iznosu od 620 dinara, za podnošenje zahteva i dobijanje dokumenta, kao i u vreme kada je procedura obavljana na šalteru. Kako bi takav namet trebalo da održava realni trošak pružanja usluge, stav NALED-a je da takse za elektronske usluge ne bi trebalo naplaćivati, jer najveći deo posla obavlja softver, a ne službenici.
“Zato apelujemo na Ministarstvo finansija da ukine takse za ovu proceduru. Predlog NALED-a je i da bi građane i privredu trebalo osloboditi obezbeđivanja dokaza o plaćenom porezu u postupcima pred državnim organima, odnosno da podatke iz ovih dokumenata institucije pribavljaju elektronskom komunikacijom sa Poreskom upravom, na šta ih zakon i sada obavezuje”, dodaju u NALED-u.
Novi elektronski servis predstavlja važan korak u realizaciji programa transformacije Poreske uprave, koja godišnje izda 750.000 uverenja.
Izvor: Politika
Foto: Pixabay

Nastavak na NovaEnergija.net...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta NovaEnergija.net. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta NovaEnergija.net. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.