Električna vozila čekaju krovne zakone i subvencije, a građani čist vazduh

Izvor: RTS, 18.Jan.2019, 13:23   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Električna vozila čekaju krovne zakone i subvencije, a građani čist vazduh

Jedan od 20 dokumenata potpisanih sa Rusijom odnosi se na korišćenje nuklerane energije u civilne svrhe. To Srbiji otvara nove šanse za budućnost i korišćenje novih tehnologija, naročito u transportu. Trenutno je revolucija u auto-industriji koja traži nove moćne izvore energije, a ovaj sporazum otvara vrata da i mi što pre počnemo da koristimo električne automobile i autobuse. Tehnologiju za ovaj transport budućnosti uskoro u Srbiju donosi druga velika sila, Kina. >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS <<
Srbija se 2050. godine suočava sa ukidanjem proizvodnje električne energije iz uglja, jer mora da poštuje protokole EU o zagađenu i emisiji štetnih gasova. Ostaju reverzibilni sistemi, vodotoci, energija vetra i sunčani kolektori. Međutim, to je samo 30 odsto potrebnih kapaciteta, ali moraju obavezno biti dopunjeni i nuklearnim centralama.

Sporazum o korišćenju atomske snage u civilne svrhe sa Rusima u tom smislu veoma je važan da bi se budućim generacijama ostavili resursi koji mogu potpomoći elektromobilnost ali i snabdevanje električnom energijom.
Atomsku energiju u EU odobravaju jedino članicama NATO-a, kažu stručnjaci. Trenutno elektromobilnost kod nas koči nedostatak krovnih zakona o proizvodnji elektrovozila i njihovoj eksploataciji kao i nepostojanje subvencija za njihove kupce.
"Nažalost, samo su na nivou statističke greške, negde 120 električnih i 350 hibridnih vozila. To su vozila od početka prodaje u Srbiji od kad se proizvode i prodaju. Nadam se da će rast električnih i hibridnih vozila biti sve veći, a samim tim država to mora da prati sa električnim punjačima i regulativom bez koje se neće moći", kaže dr Miloš Petrović, predsednik Udruženja uvoznika vozila i motora.
Dolazak druge velike sile na Balkan, Kineza, poguraće stvar, kažu stručnjaci veoma brzo, jer su oni i te kako spremni za četvrtu revoluciju u pogonu i transportu. "Lijong", koji je kupio "Ikarbus", već sada ima baterijske stanice za punjenje gradskih autobusa koje u svojim terminalima imaju i vetroparkove, što znači da su autobusi na električni pogon zaokruženi energetski resurs. 
"Bolju privatizaciju nismo mogli očekivati, zbog toga što se ovih meseci potpuno menja slika u auto-industriji Evrope. Kineski proizvođači su već daleko odmakli u toj tehnologiji, i mi se nadamo da će to biti zamajac daljem širenju 'Ikarbusa'", kaže Aleksnadar Vićentić, direktor "Ikarbusa".
Kao i obično, i sada imamo veliku tehnološku šansu koju, ako iskoristimo, možemo ozbiljno da profitiramo, kažu ekonomisti.
Prvo treba isplanirati resurse, iskoristiti sve što imamo od tehnologije koju su doneli i Rusi i Kinezi, ali i EU, koja kod nas proizvodi delove za elektromobile. 
Najveći profit u ovom poslu imali bi građani Srbije, a to je čist vazduh i čisti izvore energije koji su nam potrebni, a oni su nam nadohvat ruke, ocenjuju stručnjaci.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.