[EKSKLUZIVNO] Aero-klub Galeb učestvuje na austrijskom aero-mitingu Airpower sa G-2A i farba ga u originalnu šemu bojenja nekadašnje VVA akro-grupe RV i PVO JNA

Izvor: TangoSix.rs, 08.Avg.2022, 10:20

[EKSKLUZIVNO] Aero-klub Galeb učestvuje na austrijskom aero-mitingu Airpower sa G-2A i farba ga u originalnu šemu bojenja nekadašnje VVA akro-grupe RV i PVO JNA

Jedan najatraktivnijh evropskih aero-mitinga Airpower održaće se ove godine 2. i 3. septembra uz interesantna najavljena verovatna učešća iz zemalja bivše Jugoslavije. Uz naglasak na „verovatna“ (ovaj događaj je poznat i po objavljivanju stvari koje se na kraju ne dogode) navedeno je da iz Srbije dolaze Mi-17 i Lasta iz RV i PVO (obe letelice samo na statici), iz Hrvatske Krila Oluje i MiG-21 HRZ-a (MiG je najavljen za letački program) dok će jedini civil biti zapravo >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << bivši vojnik – najiskusniji učesnik Airpowera, Galeb G-2A aero-kluba Galeb iz Beograda.
Kako su iz aero-kluba Galeb ekskluzivno kazali za Tango Six, njihov Galeb G-2A YU-YAB učestvovaće na letačkom i statičkom delu aero-mitinga. Međutim, ono što će ovaj nastup izdvojiti od svih dosadašnjih je da se Alfa Bravo trenutno u svojoj bazi na aerodromu Lisičji Jarak farba u originalnu šemu bojenja, tada nezvanične, akro-grupe RV i PVO JNA, preteče Letećih Zvezdi. YAB je poseban i po činjenici da je on nekada bio i član ove akro-grupe.
Šema bojenja u koju će biti ofarban YU-YAB za nastup na Celtvegu. Prvi namenski ofarbani Galebovi stigli su novi iz fabrike Soko 1968. godine. Radilo se o evidencijskim brojevima 23166-23170 – Odlučili smo se da se za Airpower nastup dodatno potrudimo i vratimo stari i originalni sjaj našem Galebu. Ofarbaćemo ga u šemu bojenja nekadašnje akro-grupe bazirane u Vojnoj Vazduhoplovnoj Akademiji u Zadru. Naš YU-YAB je „23170“ pa će na nosu imati „170“. On je i leteo u ovoj akro-grupi kao poslednji avion tada sveže ofarban za ovu namenu nakon proizvodnje u Sokolu.  – kaže za Tango Six član aero-kluba Galeb Vladimir Trifunović.
Trifunović je jedan od najzaslužnijih, kako je Tango Six već pisao, za vraćanje u letno stanje Kraguja J-20, za koji kako kaže za naš portal takođe planiraju novo vizuelno osveženje.
YU-YAB trenutno na Lisičjem Jarku gubi svoju nekadašnju zelenu boju da bi uskoro vratio stari sjaj šeme u kojoj je rođen / Foto: Vladimir Trifunović – Kraguj će se takođe farbati u adekvatnu i istorijski vernu šemu RV i PVO JNA. Želja nam je da i sa ovom letećom legendom učestvujemo na aero-mitinzima ali je za ovaj tip letelice let to Celtvega prevelik logistički napor. – objašnjava Trifunović.
Privatnom inicijativom Vladimira Trifunovića i članova aero-kluba Galeb ova organizacija je vodeća u bivšoj Jugoslaviji kada je reč o negovanju JNA oldtajmera i najbitnije – održavanja ovih letelica u letnom stanju. Neguju i prvi prototip aviona 23001 koji su izložili prošle godine na manifestaciji posvećenoj obeležavanju 60 godina od prvog leta ovog tipa letelice. Trenutno su u aero-klubu Galeb dva G-2A, YU-YAE i YU-YAB. Alfa Eko trenutno ne leti.
Trifunović je i izdavač publikacije posvećene ovom avionu koja je objavljena prošle godine.
The post [EKSKLUZIVNO] Aero-klub Galeb učestvuje na austrijskom aero-mitingu Airpower sa G-2A i farba ga u originalnu šemu bojenja nekadašnje VVA akro-grupe RV i PVO JNA appeared first on Tango Six.

Nastavak na TangoSix.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TangoSix.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TangoSix.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.