Dokle se stiglo sa planovima za izgradnju metroa

Izvor: RTS, 09.Dec.2019, 19:11   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Dokle se stiglo sa planovima za izgradnju metroa

Vlada najavljuje novi leks specijalis, ovog puta za izgradnju metroa. Ako se zakon usvoji, prve dve linije Beograd bi imao za sedam godina. Šta to tačno znači?
Predlog zakona koji je Vlada uputila u skupštinsku proceduru trebalo bi da ubrza izgradnju infrastrukturnih objekata, kao što je metro u Beogradu.

Treba ubrzati postupke eksproprijacije, a zakon predviđa i da Vlada, u slučaju hitnosti >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << i ugroženosti realizacije, može da donese odluku da se u javnim nabavkama primenjuje poseban postupak za izbor strateškog partnera, koji bi sprovodila Vladina komisija.
Sličan leks specijalis usvojen je i za realizaciju projekta "Beograd na vodi".
Kada je reč o pripremama za izgradnju metroa, trenutno se radi planska dokumentacija, koja ne obuhvata samo metro već i linije BG voza i tramvaja. Pre početka izgradnje neophodno je na Makiškom polju urediti vodotokve i odvod kišnice.
"Radi se na geološkom elaboratu. Urađen je geodetski snimak obe trase metroa, vršimo obuku zaposlenih za elemente koji će nam biti potrebni pri daljem razvoju i projektovanju metroa, i kasnije u izgradnji", objašnjava direktor JKP "Beogradski metro i voz" Stanko Kantar.
Priprema je, kaže, dve trećine posla. "Imamo svoj plan, cilj je da 2025. imamo prvu vožnju", istakao je Kantar.  
Francuska vlada predložila je donaciju kojom će se finansirati izrada studija izvodljivosti i idejni projekat.
"Kad se kaže da nema planiranih sredstava za izgradnju metroa u budžetu, jedan od razloga je što ćemo imati donaciju od devet miliona evra", rekao je Kantar.
Izazovan teren 
Kada je o prve dve linije reč, poznate su trase, mesta gde će se linije ukrštati, raspored stanica.
Urađeno je mnogo i na ispitivanju terena, koji je u graditeljskom smislu izazovan jer će se, osim na kraćoj deonici nad zemljom kroz Makiško polje, za kopanje koristiti krtice koje će prolaziti kroz različitu strukturu zemljišta.
Za prve dve linije Republika treba da obezbedi 4,4 milijarde evra.
"Prva faza prve linije je milijardu i 860 miliona evra, po generalnom projektu. To su neke cifre koje se uklapaju u neke standarde. U zavisnosti od vrste terena, oko 100 miliona evra je kilometar", istakao je Kantar.
Već su potpisani sporazumi o saradnji u izgradnji metroa i najverovatnije će Kinezi obaviti građevinski deo posla, a Francuzi će obezbedili opremu i vozove.
S obzirom na to da je reč o ogromnoj investiciji, ovo treba shvatiti samo kao mogućnost, jer će se o tome tek odlučivati.

Nastavak na RTS...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.