Divlje šlep-službe na putevima – ko je nadležan da zaštiti vozače?

Izvor: RTS, 23.Sep.2018, 08:49   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"Divlje" šlep-službe na putevima – ko je nadležan da zaštiti vozače?

Iako domaći i strani mediji godinama upozoravaju na prevare na srpskim auto-putevima, ove godine istaknut je znak za poseban oprez. Nemački "Velt" prenosi priče dvojice vozača koji su prevareni u Srbiji. Šlepovanje i popravku auta platili su 1.000, odnosno 2.400 evra lažnim službenicima evropskog AMSS-a.
U slučaju da vam se autobomil pokvari na auto-putu, laknulo bi vam kada biste videli vozilo ADAK-a, >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << evropskog auto-moto saveza. Međutim, u Srbiji ADAK ne postoji, kaže Mirko Butulija, predsednik Auto-moto saveza Srbije. 

"Jedini ovlašćeni partner ADAK-a u Srbiji je AMSS. Imamo firmu koja se zove AĐAC, znači umesto ADAK, AĐAC, koja je uredno registrovana u APR-u i kao takva posluje", objasnio je Butulija.
Najveći evropski auto-moto savez ADAK, koji broji više od 20 miliona članova, dobio je veliki broj pritužbi vozača koji su prolazili kroz zemlje Balkana i između ostalog kroz Srbiju, navodi nemački Velt.
Jednom od oštećenih je navodno radnik ADAK-a u Srbiji tražio 2.400 evra za popravku, koja bi ga u Nemačkoj koštala 700 evra.
Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja smatra da bi javno preduzeće "Putevi Srbije" trebalo to da reši na način što bi propisalo uslove ko može da popravlja asistencije na državnim putevima prvog reda, odnosno na Koridoru 10 i 11.
Jagodina, Ražanj i Niš su najrizičnije lokacije za prevaru, upozoravaju iz Auto-moto saveza Srbije.
"Kada 'divlji šleper' dođe do pokvarenog automobila i uključi ometač mobilnog telefona,  kaže da je zapravo on taj koji je poslat od strane ovlašćene organizacije, žrtva ne može da  pozove kol-centar da proveri da li je to to vozilo zbog toga što je ometana", objašnjava Okanović.
Ipak, ovlašćeni servis tvrdi da može da umanji broj prevara.
"Svaki put kada se nama obrate za pomoć mi njima damo registarski broj tablica vozila koje dolazi da im pruži pomoć. Isto tako naš vozač zna njihov broj članske karte i on ih faktički prosto obavesti da zna taj broj i to je neka, da kažem lozinka prepoznavanja u svim ovim okolnostima", rekao je Butulija.
Dok se zakonom ne propiše ko sme da obavlja poslove asistencije na auto-putu, savet nadležnih je da obratite pažnju na svaki detalj i pri najmanjoj sumnji obavestite Auto-moto savez Srbije.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.