Bugarskoj isporučen poslednji remontovani i modernizovani jurišnik Su-25

Izvor: TangoSix.rs, 23.Feb.2021, 10:39

Bugarskoj isporučen poslednji remontovani i modernizovani jurišnik Su-25

Beloruski 558. avijacijski remontni zavod iz Baranoviča završio je isporuku remontovanih i modernizovanih jurišnih aviona Su-25 Bugarskoj i time u roku ispoštovao ugovor vredan nešto preko 42,2 miliona evra (bez PDV-a) potpisan novembra 2018. godine koji je obuhvatao radove na ukupno 8 letelica (6 jednoseda i dva dvoseda). Poslednji avion, jednosed Su-25K evidencijskog broja 254 stigao je bugarsku vazduhoplovnu bazu Bezmer 11. februara a transportovan je avionom Il-76TD >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << registracije EW-383TH beloruske kompanije Rubystar.
Prema ugovoru poslednji avion trebao je stići krajem februara ove godine a prvi primerak, jednosed Su-25K evidencijkog broja 246 isporučen je 21. septembra 2020. dok je sutradan u Bezmer stigao i dvosed Su-25UBK ev. broja 002. Potom je usledila isporuka jednoseda Su-25K “253“ 19. oktobra, “252“ 26. oktobra i “240“ 2. decembra. Dvosed “095“ stigao je 13. decembra a jednosed “249“ 29. januura. Prvobitni plan je bio da se u Belorusiju pošalje 14 aviona, od toga se bilo odustalo ali se sada ponovo ozbiljno razmatra da proces prođe još 4 jednoseda (kako prenosi holandski Scramble to su avioni 195, 197, 230 i 255) kao i dva dvoseda (017 i 047).
Osim što je urađen generalni remont i modernizacija, avionima je produžen životni vek na 40 godina i moći će da lete do 2027-2028. Međuremontni rok je 800 sati naleta ili 8 godina a postoji opcija da se vek produži na 50 godina (što je malo verovatno obzirom da je Bugarska kupila američke F-16). Osavremenjavanjem je značajno poboljšana situaciona svest pilota a u manoj meri je unapređena i borbena moć aviona.
Modernizacija obuhvata nove radio stanice Prima-DVM koje omogučuju istovremenu komunikaciju na dve frekvencije uključujući vezu sa zemljom, novi gornji elektrooptički gornji prikazivač (HUD) ILS-31ŽK, dva donja kolor prikazivača MFI-10, novi sistem za upravljanje vatrom SUO-25B, sistem za identifikaciju svoj-tuđ, sistem za navigaciju SN-25 uz primenu GPS/GLONASS sa digitalnim računarom BCVM-MVS koji obuhvata i VOR/ILS i sistem bliže navigacije TACAN sa prijemnikom KNR-643A, sistem za snimanje parametara leta SVR-2T, uređaj za registraciju informacija o letu BR-4T-3 sistema Tester UZ serije 2, transponder i integraciju sistema za protivelektronska dejstva Satelit-M2.
Takođe zatražena je i integracija infracrveno samonavođenih raketa-vazduh-vazduh R-73 kao i nevođenih raketa S-13 kalibra 122 mm (u petocevnim lanserima B-13L) a novi sistem nišanjenja PS-25 kao i nova navigacija omogućuje bombardovanje sa visina do 5000 metara (prethodno je to moglo sa 2000 m). Tu je i nova zemaljska oprema za rad sa novim sistemima aviona, sistemom za obradu video podataka UVI-T i i automatizovanim sistemom za obradu informacija o letu Dvina-M. Piloti bi trebalo da dobiju novi sistem veza IPS-72, kacige ZŠ-7APN i maske za kiseonik KM-34D serije 2.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.
The post Bugarskoj isporučen poslednji remontovani i modernizovani jurišnik Su-25 appeared first on Tango Six.

Nastavak na TangoSix.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TangoSix.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TangoSix.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.