Izvor: Radio 021, 20.Jul.2020, 08:03
Korona virus: Da li je pandemija Kovida-19 prilika da unapredimo škole
Zbog korona virusa, svet se promenio preko noći, a eksperti kažu da je ovo „retka prilika" da se redefiniše obrazovanje
Getty ImagesPandemija korona virusa iznenadno nas je naterala da preispitamo trenutni sistem obrazovanja
Pandemija korona virusa je preko noći promenila svet i eksperti kažu da je ovo „retka prilika" da se redefiniše obrazovanje za sve.
Imate događaje koji >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << uspeju da naruše obrazovni sistem. A onda imate pandemiju korona virusa, koja je dovela do zatvaranja škola u 191 zemlji širom sveta - sa izuzetkom jednog vrlo malog broja - pogodivši time 1,6 milijardi dece.
Mnogima je to teško palo, naročito porodicama siromašnog porekla koje strahuju da bi njihova deca mogla da zaostanu sa gradivom u odnosu na drugu decu.
Korona virus: Odgovori na sva vaša pitanja Sinofobija: Kako je korona virus pojačao rasizam protiv Kineza Novi Pazar i Tutin u paklu korone: „Svako malo čuješ umro ovaj, umro onaj“
A opet eksperti kažu da bi u svemu mogao da se nađe i tračak svetlosti: svet se preko noći promenio i ovo bi mogla da bude savršena prilika da se redefiniše učionica tako da postane bolja za svakoga.
„Ukoliko budemo imali pravu vrstu vizije i izvedbe, mogli bismo radikalno da prepravimo naš obrazovni sistem", kaže Raja Bidšari, obrazovna preduzetnica i ekspertkinja za tehnologiju.
Naš aktuelni obrazovni model, zasnovan na nastavnicima koji stoje ispred reda klupa punih učenika koji bi trebalo pažljivo da slušaju, nije se menjao decenijama.
I kako časovi u nekim zemljama kreću da se nastavljaju posle više nedelja prekida, ljudi se pitaju šta možemo da naučimo iz iskustva kako bismo iz svega izašli jači.
Getty ImagesVeštačka inteligencija i virtuelna realnost već utiču na nastavu u pojedinim školama
Čak i pre Kovida-19, s ubrzanim promenama u tehnologiji, već se raspravljalo o pitanju kako možemo da uvrstimo ovo novo znanje u naš obrazovni sistem.
Veštačka inteligencija nam omogućuje da predavanje prilagodimo sposobnostima svakog đaka ponaosob i da se monotone dužnosti prebace sa nastavnika na mašine.
Virtuelna relanost, u međuvremenu, može da pretvori učenje u angažovano i uzbudljivo iskustvo.
Mnogim učenicima širom sveta je dosadno i ne uživljavaju se u učenje tokom izolacije, kaže Bidšari, koja je i osnivačica i generalna direktora „Ovakademija" u Dubaiju i Kanadi, „ali je mnogima od njih bilo dosadno i nisu se uživljavali ni u aktuelni sistem".
Preosmišljavanje školstva
„Ovakademi" koristi raznovrsne onlajn i oflajn platforme za podučavanje tema kao što su razmišljanje o velikoj slici, radikalna kreativnost, empatija i saosećanje, i etičko korišćenje tehnologije.
Oni se zalažu za školski plan i program koji je potpuno interdisciplinaran i za ocenjivanje učenika ne kroz ispite, već kroz njihove projekte, ono što stvore i kakav trag mogu da ostave na svet.
„Tako đacima učenje postaje uzbudljivije, zato što znaju zašto uče", kaže Bidšari.