Potpisan ugovor za autoput Banjaluka – Prijedor, rok za otkup zemlje dvije godine

Izvor: Capital.ba, 13.Dec.2018, 12:51   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Potpisan ugovor za autoput Banjaluka – Prijedor, rok za otkup zemlje dvije godine

BANJALUKA – Ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banja Luka – Prijedor potpisan je danas u Banjaluci čime je počeo da teče rok od dvije godine za eksproprijaciju zemljišta, koju će uraditi Republika Srpska, te za izradu glavnog projekta, što je u obavezi kineskih investitora. Ugovor o koncesiji potpisali su ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Neđo Trninić i Jang Sju, generalni direktor kompanije „SDHS-CSI BH“, koja je u Banjaluci registrovana kao predstavništvo kineske >> Pročitaj celu vest na sajtu Capital.ba << kompanije “China Shandong Inernational Economic & Technical Cooperation Group”, o čemu je portal CAPITAL pisao u tekstu “Firma sa kapitalom od jedne KM gradiće autoput”. Autoput će biti dužine oko 42 kilometra, a očekuje se da će na dionici biti izgrađeno sedam tunela i 35 mostova, sa tri planirane petlje i infrastrukturom za zatvoreni sistem naplate putarine i sa tri naplatne stanice, kao i sistemom za upravljanje i kontrolu bezbjednosti saobraćaja. Trninić je rekao da je urađena studija ekonomske opravdanosti izgradnje autoputa, da je radila renomirana konsultantska kuća, ali nije želio da kaže koja. Pojasnio je da je iznos od 32 miliona evra koju će RS godišnje plaćati Kinezima za raspoloživost autoputa uključuje izgradnju, održavanje i upravljanje autoputem te da to nije velika suma. Autoput će tako graditi Kinezi, a Republika Srpska će im u idućih 30 godina plaćati godišnju naknadu za raspoloživost autoputa u iznosu od 32,5 miliona evra. Taj iznos treba da bude obezbijeđen od naplate putarine na svim autoputevima u RS, a ako to ne bude dovoljno, ostatak će biti obezbijeđen iz Budžeta RS, pisali smo u tekstu „Sav novac od putarina u Srpskoj ide Kinezima“. Kinezi će, s druge strane, plaćati godišnju naknadu od pet odsto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesione djelatnosti, odnosno od iznosa prikupljene putarine. Eksproprijacija zemljišta za potrebe izgradnje autoputa koštaće Budžet RS oko 21,5 miliona evra. Planirano je da autoput Banjaluka – Prijedor bude dug 42 kilometra, a za uloženih 297 miliona evra, Kinezima će na kraju Republika Srpska platiti 975 miliona evra. Podsjećamo, Ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor 4. oktobra parafirali su Trninić i Sju, a kineska kompanija zakasnila je dan sa uplatom jednokratne koncesione naknade od 4,4 miliona evra, da bi zatim bilo utvrđeno da nedostaje oko 40.000 evra, a što se “izgubilo” prilikom konverzije valuta. Nakon niza peripetija i oko dobijanja saglasnosti nadležnih institucija, koncesioni ugovor je danas potpisan. Ranija analiza portala CAPITAL pokazala je da bi građani Republike Srpske mogli ostati bez stotina miliona maraka jer je Vlada RS bez analize o prometu vozila obećala kineskoj kompaniji da će na autoputevima godišnje prikupiti 32,5 miliona evra putarine, a sve manje od toga biće plaćeno iz Budžeta RS. CAPITAL: Svjetlana Šurlan    

Nastavak na Capital.ba...






Povezane vesti

Potpisan ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banjaluka - Novi Grad

Izvor: Nezavisne Novine, 13.Dec.2018

BANJALUKA - Neđo Trninić, ministar saobraćaja i veza RS, i Jang Sju generalni direktor kineske kompanije "SDHS-CSI BH" potpisali su ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banjaluka - Novi Grad, odnosno prvu fazu od Banjaluke do Prijedora u dužini od 42 kilometra.

Nastavak na Nezavisne Novine...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Capital.ba. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Capital.ba. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.