Izvor: Radio 021, 17.Nov.2019, 08:40   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Mihajlović: Na autoputu preko 130 km/h samo ako se promeni zakon

Na autoputu će moći da se vozi brže od 130 kilometara na sat samo ako se promeni zakon, izjavila je ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović dodajući da će podržati izmenu zakona ako MUP proceni da je to bezbedno.

"Iako razumem ljude da žele da voze većom brzinom, kada vide kakve autoputeve imamo, Ministarstvo unutrašnjih poslova je to koje procenjuje koliko, gde i kako može da se vozi. Ako MUP kaže da >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << može da se vozi brže od 130 km na sat, ja sam za to da se promeni zakon. Zna se šta je zakon, da se poštuje ili da se menja, ali da policija toleriše brzinu, to nije prihvatljivo", rekla je Mihajlović.

Kako je rekla, bezbednost u saobraćaju je na prvom mestu i kada su u pitanju životi ljudi nikakve tolerancije u brzini vožnje nisu prihvatljive.

Podsetila je da je Vlada Srbije izmenila zakone i dozvolila da se maksimalna brzina sa 120 poveća na 130 km na sat, uzimajući u obzir činjenicu da se Koridor 10 završavao.

V.d. direktora "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak je prošle sedmice najavio da će to javno preduzeće predložiti MUP-u da se na autoputevima toleriše prekoračenje brzine od 20 kilometara na sat. To znači, kako je tada rekao, da će na određenim delovima autoputeva biti dozvoljena maksimalna brzina i do 150 kilometara na sat.

Drobnjak je dodao da će se na delovima autoputa gde je znakom predviđeno 130 kilometara na sat tolerisati vožnja do 150 kilometara na sat, a da će na delovima gde je maksimalna brzina, primera radi, 100 kilometara na sat, moći da se vozi 120 kilometara na čas. Kako je naveo, to neće važiti za tunele, gde je, na primer, na Koridoru 11 ograničenje 80 kilometara na sat.

Drobnjak je podsetio da je zakonom predviđeno da je maksimalna brzina na autoputevima 130 km na sat i dodao da se neće ići na izmenu zakona, već da će se tolerisati prekoračenje brzine od 20 kilometara na čas ukoliko se nadležni saglase.

Tim povodom oglasio se i Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, koji je za "Nedeljnik" rekao da ograničenje brzine vozila od 150 km/h nema nijedna zemlja Evrope i ocenio da to predstavlja klasičan primer političkog metoda rada.

Okanović je rekao da sud sudi na osnovu zakona, a ne na osnovu nekih preporuka ili inicijativa.

"Šta bi se desilo u slučaju saobraćajne nezgode sa elementima krivičnog dela, odnosno u slučaju da neko pogine? I kada bi se u sudskom postupku utvrdilo da je do nezgode došlo usled toga što se vozilo kretalo brzinom većom od zakonom dozvoljene, a vozač se pravdao time da se kretao u okviru tolerisane brzine", upitao je Okanović.

On je ukazao da ograničenje od 140 km/h postoji u samo tri zemlje u Evropi.

"Ograničenje na 140 km/h postoji u tri zemlje, Poljskoj, Bugarskoj i Austriji. U svim ostalim, ograničena brzina kreće se od 110 do 130 km/h. Na primer, u SAD je 100-110 km/h, kao i u Velikoj Britaniji", rekao je Okanović.

Statistički podaci na nivou Srbije pokazuju da se brzina, kao uticajni faktor, prepoznaje kod trećine svih nesreća i kod više od 50 odsto smrtnih ishoda u saobraćajnim nezgodama.

Autor: Tanjug, Nedeljnik

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Nastavak na Radio 021...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.