Kako proizvođači planiraju da dodatno zarade na vozilu koje su već prodali

Izvor: B92, 07.Feb.2022, 11:36

Kako proizvođači planiraju da dodatno zarade na vozilu koje su već prodali

U svetu automobila kojima caruje elektronika znatno je lakše uvesti funkciju koja se može aktivirati, ako je korisnik plati – a ako ne, može se jednostavno blokirati.

Opcija koja će uskoro doneti neke nepovoljne promene za vozače u SAD je daljinsko pokretanje motora. Naime, osam dolara mesečno – to je ono što Toyota traži za mogućnost daljinskog pokretanja motora.

Do sada je to u SAD bilo besplatno i moguće zahvaljujući daljinskom upravljaču, ali uskoro >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << će se promeniti.

Promene se odnose na najnovije automobile koje proizvodi Toyota, ali i na one koji su sišli sa proizvodne trake nakon 2018. i uključivali Audio Plus i Audio Premium pakete (na američkom tržištu).

Naime, reč je o jednoj od opcija – daljinskom pokretanju motora. Ispada da je u početku opcija bila besplatna, ali u zavisnosti od paketa, to razdoblje traje od 3 do 10 godina. Šta posle toga?

Pa, onda vlasnicima automobila preostaje da plaćaju 8 dolara mesečno ili 80 dolara godišnje za pretplatu koja ima omogućava da nastave da koriste opciju.

Problem su primetili vlasnici automobila kojima počinju da ističu Toyotine besplatne opcije daljinskog pokretanja.

Vozači koji odluče da ne plate pretplatu biće uskraćeni za pristup tzv. daljinskog pokretanja. Osim toga, Toyota je odlučila da će opcija sada biti integrisana samo u aplikaciju za pametne telefone umesto dosad dobro poznatog ključa, prenosi cnet.com.

Usluge pretplate ulaze u automobilski svet. Teško je oteti se utisku da je plaćanje dodatnih usluga u sklopu mesečne pretplate rešenje koje sve više koriste proizvođači automobila.

U svetu četvorotočkaša kojima caruje elektronika znatno je lakše uvesti funkciju koja se može aktivirati, ako je korisnik plati – a ako ne, može se potpuno blokirati.

Naravno, ovo ima mnoge prednosti, ali i nedostatke. Sa jedne strane, korišćenje identičnih elektronskih opcija u automobilu je ušteda, jer proizvođač ne mora proizvoditi desetine različitih varijanti.

Sa druge strane, to može da znači povećanje cena. Auto će morati biti pripremljen, na primer, da može daljinski pokrenuti motor, čak i ako vlasnik ne želi ovu funkciju. Na kraju, on će to i delimično platiti.

Tržište pretplatničkih usluga za vozila i dalje je u razvoju pa se može očekivati da će kompanije u budućnosti eksperimentisati sa pretplatama za različite opcije što bi do kraja decenije moglo postati tržište vredno više desetina milijardi dolara.

Npr. kako prenosi Business Insider, Stellantis, Ford i GM do kraja decenije očekuju da bi od ovih servisa mogli zarađivati 20-ak milijardi dolara godišnje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.