Continental obeležava pola veka svog ABS sistema

Izvor: B92, 03.Sep.2019, 19:31   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Continental obeležava pola veka svog ABS sistema

Uvođenje ABS-a zajedno sa ostalim faktorima bezbednosti, poput sigurnosnog pojasa i ograničenja brzine, značajno je poboljšalo bezbednost na putu.

Od 2004. godine antiblokirajući kočni sistem (ABS) postao je obavezan za sve nove automobile širom Evrope. Od kada su predstavljeni prvi takvi sistemi, krajem 70-ih godina prošlog veka, ukupan broj ljudi poginulih u saobraćajnim nezgodama u Nemačkoj je smanjen za 80 odsto, a prema istraživanju, 25 odsto svih nezgoda na motorima >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << mogu se sprečiti korišćenjem upravo standardnog ABS-a.

Revolucija u kočnom sistemu predstavljena je pre 50 godina na Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu, u jesen 1969. Automobilska industrija je u to vreme bila u procvatu. Tehnološka kompanija Continental je takođe imala svetsku premijeru: ITT-Teves je predstavio MK I, prvi sistem koji optimalno dozira kočnu silu umanjujući rizik od blokiranja točkova (ABS).

Serijska proizvodnja se dugo razvijala, tehnologija se na početku koristila samo na 36 test vozila švedske policije. Na ruku im nije išla ni naftna kriza, kao ni slabljenje ekonomije, koje je posebno pogodilo auto-moto tržište.

Masovnija proizvodnja je konačno započeta 1984. godine, kao svojevrsni tehnološki proboj: za razliku od konkurentnih sistema koji su već bili prisutni na tržištu, sa tehnologijom analognih kola, Teves je, sada kao deo Continentala, lansirao MK II, prvi ABS za putnička vozila kontrolisan od strane mikroprocesora.

U Severnoj Americi bio je dostupan u modelu Linkoln Continental, dok je u Evropi ova bezbednosna tehnologija postala standardna oprema modela Ford Scorpio.

Njegova instalacija u samoj fabrici je takođe predstavljala novinu, s obzirom da je u to vreme ABS obično bio dostupan kao opciona funkcija sa značajnom doplatom.

Helmut Fenel, koji je imao ključnu ulogu u promovisanju upotrebe mikroprocesora za ABS sisteme, objašnjava presudnu prednost tehnologije:

"Zahvaljujući prilagodljivosti programa, naš sistem mogao je biti brzo i optimalno testiran kako za kočenje na neravnim putevima, sa visokim koeficijentom trenja, tako i na klizavim putevima, tokom zime. On je takođe bio znatno fleksibilniji od ostalih rešenja i stoga je mogao brzo da se prilagodi različitim konceptima vozila, kao što su modeli sa pogonom na prednjim ili na sva četiri točka. Rešenje koje uključuje mikroprocesor nam je obezbedilo prednost od nekoliko godina u odnosu na ostale."

MK II je prvi ABS na tržištu koji kombinuje funkciju kočenja, potisnika kočnice, hidrauličnu kontrolu i antiblokirajući kočni sistem u jednoj kompaktnoj jedinici. Nedugo zatim, integrisan je i sistem za kontrolu vuče (TCS).

Važna prekretnica u razvoju ABS-a bio je naknadni MK IV sistem, koji je ušao u serijsku proizvodnju 1989. i po prvi put uključio elektronski sistem raspodele sile kočenja, čineći mehaničko-hidraulične komponente suvišnim. Inženjeri iz Continentala su 1995. preduzeli još jedan razvojni korak napred, kada je elektronska kontrola stabiliteta (ESC) integrisana u MK 20, a razvijen je i revolucionarni dizajn.

U ovom novom aranžmanu, koji je postao standard u svetu, motor je smešten na vrhu, ventilski blok u sredini, dok su elektronske komponente ispod njega, manje-više na samoj osnovi.

Continentalovi antiblokirajući kočni sistemi se i dalje baziraju na ovom principu, uz modularnost različitih varijanti opreme (ABS, ABS + TCS, ESC) koje optimalno ispunjavaju zahteve kupaca. Danas je ABS opremljen sa gotovo 50 dodatnih bezbednosnih funkcija, kao što su automatsko otpuštanje ručne kočnice pri startovanju, pomoć pri startovanju na uzbrdici ili kao važna komponenta prilagodljivog tempomata.

Sve to je smešteno u samo dva kilograma koji zauzimaju isti prostor kao kamera sa jednim objektivom.

Nastavak na B92...






Povezane vesti

50 godina Antiblokirajućeg kočionog sistema kompanije Continental

Izvor: AutoBlog, 03.Sep.2019

Uvođenje ABS-a zajedno sa ostalim faktorima bezbednosti, poput sigurnosnog pojasa i ograničenja brzine, značajno je poboljšalo bezbednost na putu. Sa početkom od 2004. godine sistem je postao obavezan i zakonski propisan za sve nove automobile širom Evrope. Od kada su predstavljeni prvi takvi...

Nastavak na AutoBlog...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.