Interbrand: Tehnološke kompanije na vrhu svetske lestvice najvrednijih brendova

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 21.Okt.2020, 17:16

Interbrand: Tehnološke kompanije na vrhu svetske lestvice najvrednijih brendova

Apple, Amazon, Microsoft i Google su na vrh lestvice najvrednijih brendova u 2020, a dominaciju tehnološkog sektora potvrdio je i rast društvenih mreža i komunikacija, pokazao je najnoviji izveštaj konsultantske kompanije Interbrand

Apple je zauzeo prvo mesto sa vrednošću brenda od 323 milijarde dolara, prema Interbrand-ovom izveštaju Best Global Brands 2020. >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << U poređenju s prošlom godinom vrednost je porasla 38 posto.

Na drugom mestu je Amazon s brendom vrednim 200 milijardi dolara a na trećem Microsoft čiji brend vredi 166 milijardi dolara. Njihova vrednost je skočila 60 odnosno 53 posto, čime su se svrstali u grupu s najvećim rastom, ističu u Interbrand-u.

U sgrupi brendova s najvećim skokom vrednosti nalaze se još Spotify, Netflix, Adobe, Paypal, Salesforce.com, Nintendo i Mastercard.

Među deset najvrednijih brendova svrstali su se još Samsung, Coca-Cola, Toyota, Mercedes-Benz, Mc’Donalds i Disney.

Među 100 najvrednijih prvi put su se probili Instagram, YouTube i Zoom, a vratili su se Tesla i Johnnie Walker.

Osim što su rasli brendovi društvenih mreža i komunikacija, više od polovine brendova koji su beležili rast ima model poslovanja zasnovan na pretplatama.

Najviše je rastao tehnološki sektor, dok je maloprodaja osetila posledice pandemije korona virusa. Tako je vrednost brendova Zara i H&M pala najmanje šest posto, a pad su beležili i svi luksuzni brendovi, osim Hermesa.

‘Covid efekat’ išao je pak na ruku brendovima iz sektora logistike, poput UPS-a, FedEx-a i DHL-a, a porasla je i vrednost brendova u sektoru plaćanja, poput PayPala, Vise i Mastercarda.

Ukupna vrednost 100 najvrednijih brendova porasla je devet posto u odnosu na 2019. godinu, na 2.336 milijardi dolara.

Tehnološki brendovi čine gotovo polovinu vrednosti svih brendova na lestvici. U 2010 njihov je udeo iznosio 17 posto.

Izvor: tportal.hr

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.