Ovako će izgledati most između Ade i Bloka 70: Šta je sve planirano (FOTO)

Izvor: SrbijaDanas.com, 16.Jun.2020, 21:00

Ovako će izgledati most između Ade i Bloka 70: Šta je sve planirano (FOTO)

Planirana mostovska saobraćajnica definisana je isključivo za pešačko-biciklistički saobraćaj, i predstavlja vezu postojeće i pešačko-biciklističke staze sa posebnim režimom korišćenja na Savskom nasipu sa zonom rekreacije Ada Ciganlija

Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove Gradske uprave grada Beograda oglasio je rani javni uvid u skladu sa zaključkom Komisije za planove koja je uputila Elaborat >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << za potrebe izrade Plana detaljne regulacije za izgradnju pešačko-biciklističke veze između Ulice Omladinskih brigada i Ade Ciganlije, sa mostom preko reke Save, gradske opštine Novi Beograd i Čukarica.

U skladu sa Odlukom obuhvaćen je deo teritorije gradskih opština Novi Beograd i Čukarica, sa vezama saobraćajnica i infrastrukture do postojeće, odnosno planirane mreže, kao i delovi kontaktnih blokova 70 i 70a i deo savske obale, navodi se u Elaboratu.

Predloženom granicom Plana razrađivaće se prostor površine 7 hektara koji pored planirane trase pešačko-biciklističke veze obuhvata i potrebne rampe za spuštanje trase na ulicu Omladinskih brigada kao i za povezivanje biciklističkih i pešačkih staza na Novo Beogradskoj strani duž keja i na Adi Ciganliji, sa vezama saobraćajnica i infrastrukture.

Plansko rešenje predviđa i dve javne podzemne garaže za parkiranje automobila. Prostor Plana nalazi se između dva gradska mosta, mosta na Adi i Ostružničkog mosta.

.

Preliminarna projektantska ideja oblikovanja mostovske konstrukcije zamišljena je u vidu zatalasane longitudinalne forme, koju formiraju primarni lučni konstruktivni elementi sa obe, duže strane mosta u vidu lučne strukture.

Visina lučnih elemenata je najviša na novobeogradskoj strani i postepeno opada ka strani Ade. Između primarnih lučnih elemenata su vertikalni linijski elementi sekundarne konstrukcije.

Celokupna konstrukcija oslanja se na noseće stubove u optimalnom rasponu. Obe strane mostovske konstrukcije, završavaju se spiralnim rampama na način da se što elegantnije spoje sa nasipom i pešačkim i biciklističkim tokovima bez formiranja barijera u prostoru i u cilju dobre preglednosti i dostupnosti prostora.

Prema strateškim planovima razvoja biciklističkog saobraćaja u Beogradu, pored postojećih staza u Ulici Omladinskih brigada i na Savskom nasipu, planiran je i produžetak staze duž nasipa i njeno povezivanje sa planiranom stazom u Ulici dr. Agostina Neta.

Planiranim pešačkim saobraćajem biće ostvareno kontinualno povezivanje pešačkog i biciklističkog sabraćaja na celom delu teritorije leve obale Save kao i povezivanje sa unutrašnjim prostorom blokova, slobodnim i zelenim površinama, sadržajima i ostalim delom teritorije Novog Beograda.

Pored parkiranja u regulaciji Ulice Omladinskih brigada koje se zadržava, planiraju se dve javne garaže u ulici Omladinskih brigada. Jedna podzemna ili nadzemna garaža na poziciji ispod otvorenog parkinga na kraju saobraćajnice i druga podzemna duž ulice Omladinski brigada u granici Plana.

Navedene garaže su planirane kao dvoetažne, ukoliko prostorne mogućnosti budu dozvoljavale, što će biti definisano u Nacrtu Plana. Planira se opremanje instalacijama osvetljenja predmetnih saobraćajnih površina.

Pored funkcionalnog osvetljenja planira se i estetsko osvetljenje mosta, koje će doprineti vizuelnom utisku.

U fazi izrade Nacrta plana, u saradnji sa nadležnim institucijama, definisaće se pravila uređenja za sve kategorije zelenih površina sa ciljem očuvanja prirodnih vrednosti i tokova, kao i integracijom novog rešenja u prirodni ambijent.

Planom je predviđeno da deo Ade Ciganlije orijentisan prema otvorenom toku reke Save, oko bivšeg kupatila Beograd, u zoni granice Plana bude planiran kao - Dom sportova na vodi.

Potpunom rekonstrukcijom i sanacijom postojećeg objekta ili izgradnjom novih dopunskih objekata, planira se formiranje prostora sa sadržajima pristupačnim sportistima i najširem krugu ostalih korisnika za sportove na vodi: jedrenje, motonautika. Planira se uređenje obale za spuštanje čamaca u reku.

U ovoj zoni postoji, a i dalje se planira pristajalište brodova poprečne linije javnog rečnog prevoza za vezu sa levom obalom Save kao i pristan za rečni saobraćaj.

Rani jani uvid obaviće se u zgradi Gradske uprave Beograda, od 15. do 29. juna svakog radnog dana od 9 do 18 časova.

Zainteresovana lica mogu tokom ranog javnog uvida svoja mišljenja na planirana rešenja u pisanoj formi dostaviti Sekretarijatu za urbanizam i građevinske poslove zaključno sa 29. junom 2020.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.