Kažnjeni radnici štrajkuju glađu

Izvor: Blic, 22.Jan.2008, 10:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kažnjeni radnici štrajkuju glađu

SMEDEREVO - U smederevskom remonteru železničkih vozila fabrici „Želvoz" strasti se ne smiruju ni posle uspešno okončane privatizacije. Na jučerašnju odluku direktora fabrike da sa posla suspenduje trojicu vođa nedavnog štrajka, članova Sindikalno-radničkog pokreta, oni su odgovorili štrajkom glađu.

Slavko Nikolić, Vladislav Nikolić i Tomislav Tufegdžić, članovi SRP-a koji su, nezadovoljni postupkom privatizacije, predvodili prošlomesečni >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << štrajk u „Želvozu", juče su suspendovani s posla.

- Odluku o udaljenju s posla u trajanju do dva meseca doneo sam jer su radnici ometali kolege na radnim mestima i svakodnevno bili vinovnici nekog incidenta, od izbacivanja jednog direktora iz kancelarije do verbalnih obračuna sa kolegama. To je pretilo da preraste u veće incidente i fizičke duele, obrazlaže za „Blic" odluku o suspenziji Zoran Momčilović, generalni direktor „Želvoza".

Dojučerašnje vođe štrajka u „Želvozu", koje je podržavalo oko stotinu od 1.700 zaposlenih, na suspenziju su odgovorili stupanjem u štrajk glađu.

- Odluka o suspenzijama je nezakonita i gladovaćemo dok se ne stavi van snage - kaže Vladilsav Nikolić. Inače, Izvršni odbor Sidnikata SRP juče se ogradio od suspendovanih kolega donoseći odluku o raspuštanju štrajkačkog odbora i obustavljanju štrajka.

Suspendovani radnici smatraju da su suspenzije pasledica njihovih javnih istupanja i iznošenja podataka o navodnim zloupotrebama u poslu remonta 1.000 vagona, zbog čega su podneli krivične prijave protiv odgovornih iz JP „Železnice Srbije" i „Želvoza", o čemu je „Blic" ranije pisao.

To, međutim, direktor „Želvoza" oštro demantuje.

- Optužbe i krivična prijava nemaju nikakve veze sa suspenzijama, ali ni sa istinom. Tvrdnje da je u ovom poslu navodno ukradeno 12 miliona evra, nisu tačne jer je projekat vredeo deset miliona evra. „Želvoz" je remontovao 431 vagon, za šta mu je plaćeno 510 miliona dinara ili šest miliona evra. Od te sume, 270 miliona dinara otišlo je drugim remonterima koji su bili uključeni u posao. Tvrdnje da je „Želvoz" fakturisao 1,3 milijarde za ovaj posao ne odgovaraju istini. Toliki novac jeste dobijen, ali za dve godine na ime redovnih remonta - navodi direktor Zoran Momčilović.

Upis akcija

Inače, juče je u „Želvozu" počeo upis akcija koji će trajati 21 dan. Manjinski akcionari fabrike trebalo bi da podele 53 miliona dinara, a dok se taj postupak ne završi, novi vlasnici „Želvoza", rumunski konzorcijum „Grampet-Remar", neće moći da preuzme fabriku.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.