Kia povećala radijus kretanja Soula na struju

Kia Motors predstavila je različita poboljšanja pomoću kojih su povećali autonomiju vožnje električne verzije modela Soul.

Automobili

Izvor: B92

Petak, 19.05.2017.

13:00

Kia povećala radijus kretanja Soula na struju

Nova, učinkovitija baterija, zbog veće energetske gustine i kapaciteta skladištenja energije, povećala je radijus kretanja vozila za 18 %, sa dosadašnjih 212 na 250 km (prema kombinovanom, novom evropskom voznom ciklusu, NEDC).

Svoj doprinos kod povećanja autonomije dali su i aerodinamički optimizovana prednja maska, bolji pneumatici i nova povratna opruga kočnica, koja ima manji otpor.

Soul EV je jedan od novih i usavršenih "ekoloških" modela koje će Kia predstaviti u 2017. U drugoj polovini godine stižu hibridne verzije modela Niro i Optima Sportswagon.

Kia je za 2020. sebi zadala cilj da smanji potrošnju goriva u svojoj gami modela za 25% u odnosu na 2014. godinu, kada su započeli sa proizvodnjom ekološki prihvatljivijih vozila.

Soul EV sa povećanim radijusim kretanja u Evropu stiže početkom leta.

Povećan domet baterije za 18 odsto

Unapređeni Soul EV je opremljen je modifikovanim litijum-jonskim baterijskim sklopom koji odlikuju veća energetska gustina i veći kapacitet skladištenja energije.

Broj baterijskih ćelija je sa 192 povećan na 200, a mešavina elektrolita je optimizovana. Zbog toga je napon baterijskog sklopa sa 360 V povećan na 375 V, a kapacitet skladištenja sa 27 kWh na 30 kWh.

Novost je i to da je elektronska kontrolna jedinica (EPCU) baterijskog sklopa dobila DC/DC konverter manjeg napona čime je pretvaranje energije iz baterijskih ćelija efikasnije. Treba naglasiti da su Kijini inžinjeri postigli da poboljšani baterijski sklop, smešten ispod zadnjih sedišta, ne zadire u kabinu Soula EV.

Izmenjena maska sa manjim otporom vazduha

Poboljšani Soul EV i daje ima prepoznatljiv izgled, ali je zato vozilo zbog bolje aerodinamike pretrpelo suptilne promene dizajna maske.

Otvor na prednjem braniku je blago zatvoren, čime je smanjen otpor vazduha, što će se najbolje primetiti u vožnji na autoputu.

Kočnice sa manjim trenjem prilikom kočenja

Unapređeni Soul EV je standardno opremljen Michelinovim pneumaticima sa manjim koeficijentom trenja, što posljedično utiče na veću autonomiju vožnje.

Kočnice su dobile snažnije povratne opruge, koje prilikom vozačeva sklanjanja noge sa papučice ranije popuštaju i time smanjuju otpor. Nove opruge ne utiču na učinak Soulovog regenerativnog kočnog sistema, koji prilikom kočenja i "kruzinga" skladišti do 12 % kinetičke energije.

Ukupna težina praznog vozila sada je 1.536 kg, dok je maksimalna brzina 145 km/h, a ubrzanje 0-100 km/h postiže se za 11,4 s.

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

Komentari 5

Pogledaj komentare

5 Komentari

Možda vas zanima

Podeli: