Najnovije vesti
Vesti Republika Srpska
Sve više pritužbi Banjalučana na gradske linije: Ulice pretesne za autobuse, za gradske oce kašnjenja NEBITNA STATISTIKA

Sve više pritužbi Banjalučana na gradske linije: Ulice pretesne za autobuse, za gradske oce kašnjenja NEBITNA STATISTIKA

Gradske ulice postale su pretesne za sve automobile koji se dnevno sliju u Banjaluku, zbog čega gradski autobusi često kasne, a putnici negoduju, jer ne mogu da se pouzdaju u redove vožnje.

Autobusi banjaluka kasnjenje Foto: Dejan Božić / RAS Srbija
Autobusi banjaluka kasnjenje
Foto: Dejan Božić / RAS Srbija

Pritužbe stižu iz gotovo svih delova grada. Građani tvrde da prevoz nije dobro organizovan, jer ima dosta kašnjenja, te smatraju da se nešto treba menjati.

Daliborka S. iz Starčevice tvrdi da se ne može pouzdati u gradske autobuse, pa ako u vreme saobraćajnih gužvi žuri na posao ili neki bitan sastanak, u grad mora krenuti skoro sat vremena ranije.

- Desi se da jednu liniju za Starčevicu potpuno preskoče i onda za 15 minuta dođu dva autobusa, jedan za drugim. Znala sam čekati i više od pola sata, a da ne naiđe ni jedan autobus. Još su nam i poskupili karte, pa kada za mesečnu moramo da odvojimo 40 maraka, niko nas ne pita jesmo li zadovoljni prevozom – kaže ova Banjalučanka.

Isto se dešavalo i Borki S. iz Petrićevca koja tvrdi da autobusi često ne dođu u zadato vreme.

- Nakon što preskoče polazak, u drugom terminu dođe samo jedan autobus, a na stanici bude toliko putnika da se jedva potrpamo. Žalili smo se vozaču, ali on kaže da ne može ništa da učini – kaže Borka.

Duža zadržavanja na stanicama

Putnici su u pravu kada kažu da nešto treba menjati, tvrde i u Sindikatu „Centrala“, i dodaju da često ne mogu ispoštovati redove vožnje, jer su planirani kada je u gradu bilo znatno manje vozila. Danas je više i putnika, tvrde oni, pa su i zadržavanja na stanicama duža.

- Linije bi trebalo sa pola sata produžiti bar na 40 minuta, jer je sada sve u knap. Međutim, to bi značilo da prevoznici moraju imati više vozila da bi ispoštovali takav red vožnje, a njima to nije u interesu. To što se putnici žale, njih to ne zanima – kaže predsednik sindikata Željko Trivić, koji je i vozač.

Kaže da je radio na linijama za Starčevicu i tvrdi da su one najzahtevnije.

- Linije prolaze najzagušenijim delom grada, a uz to na svim raskrsnicama autobus skreće levo, što znači dodatna čekanja. Nismo ni mi vozači supermeni, prevozimo putnike i ne možemo jurcati i preticati vozila, a kada ne ispoštujemo red vožnje, šefovi nas prebacuju na drugo radno mesto, odbija nam se od plate i oduzimaju dani godišnjeg odmora. Opet na kraju sve pukne po nama i po građanima – tvrdi Trivić.

Direktor „Centrala“ Drago Ostojić nije želeo da komentariše izmene reda vožnje, ali tvrdi da ne kasne samo njihovi autobusi, te da je u celom gradu ista situacija.

- Kasne sve linije koje prelaze Gradski most, prolaze kroz centar, idu prema Laušu i Paprikovcu. To se dešava zbog uskih grla i lošeg regulisanja saobraćaja, a Gradska uprava za to zna – izjavio je Ostojić.

U Gradskoj upravi kažu da se u Banjaluci svakog radnog dana realizuje 2.500 polazaka autobusa, te da su kašnjenja na nekoliko linija nebitna statistika.

- Imamo odličnu saradnju sa prevoznicima koji imaju potpisan ugovor za obavljanje javnog prevoza na području Banjaluke, te ukoliko postoji problem da se ispoštuje red vožnje, izaćićemo na teren i uraditi analizu – rekao je šef Odseka za saobraćaj Slavko Davidović, te dodao da odgovorno trvrdi da se 99 odsto polazaka realizuje.

U Banjaluci dnevno i do 80.000 automobila

Procenjuje se da u Banjaluci dnevno bude i do 80.000 automobila, od čega je veliki broj vozača iz drugih gradova koji su u prolazu i tu dođu zbog posla.

Prvenstvo niko ne poštuje

Vozač autobusa na prigradskoj liniji Aleksandar Božić kaže da zeleno svetlo na semaforima kod Narodnog pozorišta i stare zgrade Vlade RS traje dosta kratko, što dodatno stvara gužve. Izgubljeno vreme u vožnji po gradu, kaže on, vozači nadoknade tako što jače pritisnu gas na auto-putu.

- Niko ne poštuje prvenstvo prolaza autobusa, pa je i to jedan od razloga što kasnimo. Za 13 godina, koliko u gradu vozim autobus, nisam doživeo ni da me policijsko vozilo pusti da se uključim u saobraćaj, a kamo li obični vozači – rekao je Božić.