Akcize i kurs dodali gas auto-plinu
22. 02. 2017. u 22:02
Proteklih dana cena tečnog naftnog gasa povećana na punionicama u Srbiji od dva do pet dinara. Litar se u utorak prodavao od 74,5 do čak 82,5 dinara. Skuplji smo od BiH i Makedonije
CENE tečnog naftnog gasa (TNG) popularnog auto-plina poslednjih nekoliko dana porasle su od dva do pet dinara za litar na velikoj većini benzinskih stanica i punionica u zemlji.
Tako se cena ovog ekološkog goriva, u utorak kretala od 74,5 do čak 82,5 dinara za litar. Cene su, kako je to kod nas već uobičajeno, ne samo različite na točionicama različitih kompanija, već se znatno razlikuju i od pumpe do pumpe iste kompanije. Ono što neće obradovati vozače koji koriste ovo gorivo za pogon svojih automobila, jeste činjenica da su velikoprodajni cenovnici "osvanuli" sa novim višim cenama i do sedam dinara po kilogramu!
- Cene auto-plina rastu i u maloprodaji i u veleprodaji - kaže za "Novosti" Bora Tatić, zamenik predsednika udruženja Privatnih benzinskih stanica Srbije. - Razlog za povećanje cena je višestruk. Prvo je usledilo usklađivanje sa novim, višim akcizama i to za oko dinar po litru, a zatim je ojačao i evro.
Tatić kaže i da je cena TNG na berzama na kojima se nabavlja znatno porasla i da je to nešto na šta naše kompanije, a TNG se u ogromnoj meri uvozi, ne mogu da utiču:
- TNG je gorivo sezonskog karaktera. Dosta se koristi i za zagrevanje u okolnim zemljama. Nije neuobičajeno i to da u ovo doba godine bude nešto skuplji. Kada otopli, menja se i smeša, odnos propana i butana, pa i TNG pojeftinjuje.
Ipak, lako je uočljivo da je TNG u Srbiji među najskupljima u regionu, a da je u neposrednom komšiluku, BiH, Makedoniji, Rumuniji, neuporedivo jeftiniji.
- Mi smo više puta kao udruženje reagovali, predlagali nadležnima neke mere koje bi mogle da povoljno utiču na naše tržište, ne samo na auto-gas već i na mazut, naftu, ali odgovora nema - kaže Tatić.
Zato nije slučajno da u pograničnim područjima naše benzinske pumpe i punionice jedva opstaju i da veliki broj naših sugrađana ide preko granice i puni rezervoare.
- S druge strane, kaže Tatić, strane kamiondžije nas zaobilaze u širokom luku. Nekada su Mađari zabranjivali ulazak kamiona sa više od trećine goriva u rezervoarima u svoju zemlju. Mi ne preduzimamo baš ništa da se zaštitimo, pa zato ima i pojava, sve češćih, da strane kamiondžije toče gorivo "kantarošima" duž auto-puta.
DžEP PRE EKOLOGIJE
STARA računica da se na TNG isplati voziti samo onda kada cena plina ne prelazi 50 odsto cene benzina, objašnjava i zašto sve veći broj naših sugrađana deinstalira uređaje za TNG iz svojih vozila.
- Da bi uradili atest, promenili bocu, vozačima je potrebno bar 200 evra - kaže Dragan Spajić iz jednog beogradskog servisa. - Da bi se sve to isplatilo potrebno je da se prelazi mnogo više kilometara godišnje od srpskog proseka i zato se osim taksista sve manje ljudi odlučuje da i dalje vozi na gas.
Marko Kraljevic
22.02.2017. 22:24
Lopovi,samo znaju da uzmu....Nista ne daju narodu.
Nama je izgleda od Turaka ostao taj sistem vladanja po kojem se harač od obične raje uzima ovako ili onako!Osim po gorivu,mi smo prvaci sveta u negativnom paritetu zarade-cene za mnogo štošta još.
Zato u R.Srpskoj, na samo 5 km od Loznice, TNG košta čitavih 0,74 konvertibilnih maraka, tj.oko 48 DINARA. A pumpe u Loznici prazne!
U Australiji jeftinije gorivo i gas nego u Srbiji, sramota. Jaca Srpska ekonomija od bilo koje druge zemlje
bilo bi veliko cudo da pojeftini ,oni znaju samo da ga dizu u nebesa i onda nam pricaju bajke kako je dobro .
Komentari (6)