Akcize i kurs dodali gas auto-plinu

P. Ž.

22. 02. 2017. u 22:02

Proteklih dana cena tečnog naftnog gasa povećana na punionicama u Srbiji od dva do pet dinara. Litar se u utorak prodavao od 74,5 do čak 82,5 dinara. Skuplji smo od BiH i Makedonije

Акцизе и курс додали гас ауто-плину

CENE tečnog naftnog gasa (TNG) popularnog auto-plina poslednjih nekoliko dana porasle su od dva do pet dinara za litar na velikoj većini benzinskih stanica i punionica u zemlji.

Tako se cena ovog ekološkog goriva, u utorak kretala od 74,5 do čak 82,5 dinara za litar. Cene su, kako je to kod nas već uobičajeno, ne samo različite na točionicama različitih kompanija, već se znatno razlikuju i od pumpe do pumpe iste kompanije. Ono što neće obradovati vozače koji koriste ovo gorivo za pogon svojih automobila, jeste činjenica da su velikoprodajni cenovnici "osvanuli" sa novim višim cenama i do sedam dinara po kilogramu!

- Cene auto-plina rastu i u maloprodaji i u veleprodaji - kaže za "Novosti" Bora Tatić, zamenik predsednika udruženja Privatnih benzinskih stanica Srbije. - Razlog za povećanje cena je višestruk. Prvo je usledilo usklađivanje sa novim, višim akcizama i to za oko dinar po litru, a zatim je ojačao i evro.

Tatić kaže i da je cena TNG na berzama na kojima se nabavlja znatno porasla i da je to nešto na šta naše kompanije, a TNG se u ogromnoj meri uvozi, ne mogu da utiču:

- TNG je gorivo sezonskog karaktera. Dosta se koristi i za zagrevanje u okolnim zemljama. Nije neuobičajeno i to da u ovo doba godine bude nešto skuplji. Kada otopli, menja se i smeša, odnos propana i butana, pa i TNG pojeftinjuje.

Ipak, lako je uočljivo da je TNG u Srbiji među najskupljima u regionu, a da je u neposrednom komšiluku, BiH, Makedoniji, Rumuniji, neuporedivo jeftiniji.

- Mi smo više puta kao udruženje reagovali, predlagali nadležnima neke mere koje bi mogle da povoljno utiču na naše tržište, ne samo na auto-gas već i na mazut, naftu, ali odgovora nema - kaže Tatić.

Zato nije slučajno da u pograničnim područjima naše benzinske pumpe i punionice jedva opstaju i da veliki broj naših sugrađana ide preko granice i puni rezervoare.

- S druge strane, kaže Tatić, strane kamiondžije nas zaobilaze u širokom luku. Nekada su Mađari zabranjivali ulazak kamiona sa više od trećine goriva u rezervoarima u svoju zemlju. Mi ne preduzimamo baš ništa da se zaštitimo, pa zato ima i pojava, sve češćih, da strane kamiondžije toče gorivo "kantarošima" duž auto-puta.

DžEP PRE EKOLOGIJE

STARA računica da se na TNG isplati voziti samo onda kada cena plina ne prelazi 50 odsto cene benzina, objašnjava i zašto sve veći broj naših sugrađana deinstalira uređaje za TNG iz svojih vozila.

- Da bi uradili atest, promenili bocu, vozačima je potrebno bar 200 evra - kaže Dragan Spajić iz jednog beogradskog servisa. - Da bi se sve to isplatilo potrebno je da se prelazi mnogo više kilometara godišnje od srpskog proseka i zato se osim taksista sve manje ljudi odlučuje da i dalje vozi na gas.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

Vlada Legenda

22.02.2017. 22:28

Nama je izgleda od Turaka ostao taj sistem vladanja po kojem se harač od obične raje uzima ovako ili onako!Osim po gorivu,mi smo prvaci sveta u negativnom paritetu zarade-cene za mnogo štošta još.

Pedja

22.02.2017. 22:43

Zato u R.Srpskoj, na samo 5 km od Loznice, TNG košta čitavih 0,74 konvertibilnih maraka, tj.oko 48 DINARA. A pumpe u Loznici prazne!

Zoran

22.02.2017. 23:02

U Australiji jeftinije gorivo i gas nego u Srbiji, sramota. Jaca Srpska ekonomija od bilo koje druge zemlje

deki

22.02.2017. 23:12

bilo bi veliko cudo da pojeftini ,oni znaju samo da ga dizu u nebesa i onda nam pricaju bajke kako je dobro .