');
Najnovije vesti
Blic Vesti Republika Srpska

Brojne agencije nude uslugu prikupljanja dokumenata: U Banjaluci papir bez čekanja košta najmanje 250 KM

Građani i poslodavci u Banjaluci, koji žele da se spasu gužvi i gubljenja vremena na pribavljanje dokumenata, moraju da izdvoje od 250 do 2.500 KM.

Guzva na salterima banjaluka Foto: D. Božić / RAS Srbija
Guzva na salterima banjaluka
Foto: D. Božić / RAS Srbija

Prikupljanje gomile papira za legalizaciju objekata, plaćanje računa u bankama, prijavljivanje i odjavljivanje radnika u Poreskoj upravi, pa čak i pribavljanje raznih uverenja - sve češće umesto građana i preduzeća obavljaju agencije.

Firme na ovaj način željena dokumenta dobiju na vreme i bez minuta čekanja na šalterima, a tako štede i na radnoj snazi.

- Vlasnici manjih firmi, oko kojih imamo i manje obaveza, za naše usluge mesečno izdvajaju oko 250 KM. U protivnom, morali bi da zaposle radnika i plate ga najmanje 500 KM bez raznih doprinosa. Zbog toga su naše usluge sve traženije, a ima i preduzeća sa kojima imamo mesečne ugovore na oko 2.500 KM – kaže direktorica jednog knjigovodstvenog biroa Mira Skenderija.

Dodaje da je posebna prednost to što agencije redovno prate izmene zakonskih propisa i ne mogu im se potkrasti greške koje bi bile na štetu preduzeća.

U narednih nekoliko godina posebne gužve će se stvarati oko pribavljanja dokumentacije za legalizaciju objekata, jer su masovno predavani nepotpuni zahtevi, da bi se ispoštovao rok u kojem su građani imali pravo na popust, smatra tridesetogodišnji Božidar, koji izrađuje projektnu dokumentaciju za legalizaciju.

- Projekat košta 300 KM, a uz njega nudimo i mogućnost prikupljanja potrebnih papira za šta bi trebalo izdvojiti najmanje 200 KM – kaže Božidar i dodaje da je poseban problem to što građani ne poznaju procedure, pa lutaju od šaltera do šaltera prikupljajući papire.

Uterivanje dugova za tri marke

Banjalučani profesionalcima prepuštaju i osnivanje, a kasnije i vođenje Zajednice etažnih vlasnika. Takse za svu potrebnu papirologiju koštaju oko 150 KM, a da neko drugi prikupi dokumenta umesto njih, stanari bi trebalo da izdvoje 100 KM. Specijalizovane agencije dalje vode brigu i o plaćanju računa u zajednici, pa čak i o uterivanju dugova od neodgovornih komšija, za šta svako domaćinstvo izdvoji tri marke mesečno.