STUDENTU ODBIJENA REKLAMACIJA: Ni kompjutera, ni novca

Z. RAJIĆ

17. 01. 2017. u 11:06

Studentu računarskih tehnika iz Crvenke odbijena reklamacija uređaja u garantnom roku. Servis tvrdi da je laptop poliven tečnošću i otvaran

СТУДЕНТУ ОДБИЈЕНА РЕКЛАМАЦИЈА: Ни компјутера, ни новца

Laptop se pokvario u garantnom roku

CRVENKA - Student računarskih nauka Miljan Rakita iz Crvenke upao je u nevolju sa laptopom, kupljenim za 260.000 dinara, koji se pokvario u garantnom roku, ali je nadležni servis odbio reklamaciju. Miljan je upućen da laptop sa neotklonjenim kvarom preuzme u prodavnici, u kojoj ga je u februaru prošle godine kupio, a krajem decembra predao radi popravke.

Prilikom kupovine u prodavnici “Gigatron” u Beogradu, Miljan je dobio neverovatnu garanciju da će laptop “asus”, ukoliko se pokvari u roku od godinu dana biti popravljen, a pun iznos novca biti vraćen! Prodavac je pritom i garantovao da će kupac još pet godina posle toga imati pravo na besplatnu popravku ako se desi bilo kakav kvar, ali u tom periodu bez vraćanja para. Međutim, servis kojem je prodavnica prosledila laptop, izvestio je Miljana da uređaj “ne podleže uslovima Ugovora o prodaji”!? Miljan je dobio pisano obrazloženje da je reklamacija odbijena jer je laptop poliven, a telefonom mu je saopšteno da je uređaj otvaran. Obe tvrdnje Miljan kategorički pobija.

- Mesec i po dana pre nego što sam ga 29. decembra odneo na reklamaciju, laptop je, kad ga stavim na punjenje, pokazivao i da se puni i da se prazni. To je trajalo četiri- pet puta nedeljno, ali sam to ignorisao. Onda se dogodilo da je napunjenost baterije bila šest odsto, a na punjaču je pala na tri odsto, i laptop se odjednom ugasio. Pozvao sam prodavnicu, gde su mi rekli da donesem laptop - priča Rakita, student Računarskog fakulteta u Beogradu.

NEMA DRUGE, ANGAŽOVAĆU ADVOKATA RAKITA se za pomoć obratio Udruženju za zaštitu potrošača, od kojeg je dobio odgovor da se veštačenjem može utvrditi da li je laptop otvaran i poliven, ali ne i ko je i kada to učinio. On je odlučan da ne preuzme nepopravljeni uređaj i da ostvari garanciju, radi čega će zatražiti intervenciju tržišne inspekcije i angažovati advokata.

Prema njegovim rečima, momak koji je primio laptop u prodavnici “Gigatrona”, slikao je uređaj sa svih strana, “i konstatovao samo sitne, nebitne spoljašnje ogrebotine od upotrebe”.

- Prodavnica je prosledila laptop servisu, odakle mi je 6. januara stigla poruka da je uređaj poliven. Laptop sam jedini ja koristio, i znam da na njega ništa nije prosuto. U telefonskom razgovoru 8. januara tražio sam da mi servis pošalje fotografije sa dokazima da je laptop poliven. Veza se u tom momentu prekinula, a kad sam ponovo nazvao, rečeno mi je da je uređaj i otvaran, i to je sad glavni argument servisa - navodi Rakita.

Snimci sa flekama od tečnosti u laptopu stigli su Miljanu 10. januara, a pismeno obaveštenje da je uređaj otvaran nije dobio.

- Foto “potvrde” da je laptop poliven za mene su jedino dokazi da su u servisu otvarali uređaj. Ja to sigurno nisam uradio, jer zašto bi iko otvarao laptop za koji ima garanciju da će biti popravljen i novčano potpuno nadoknađen. U prodavnici, pokrivenoj kamerama, trebalo je na licu mesta da provere da li je uređaj otvaran i u kakvom je stanju, a ne da mi servis, s kojim nemam nikakve veze jer od njega nisam kupio laptop, oduzima garanciju - ogorčen je Miljan.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (37)

Nemanja

17.01.2017. 11:31

Da li ce neko da ucini nesto da gigatron prestane da se ponasa ovako?! Imao sam isto problema sa njihovom garancijom i jedva sam uspeo da resim. Znam samo da im nikad vise necu uci u prodavnicu.

Marko

17.01.2017. 13:12

@Видоје Добрић - A mozda mu kao studentu racunarskih tehnika treba dobar="skup" laptop....

Monarch Highlander

17.01.2017. 13:13

@Видоје Добрић - Potpuno pogresno...obratiti se ASUS-u,poslati sve papire,ime ovlascenog servisera, zatrazice uredjaj na provjeru da utvrde je li otvaran ili ne.Svaki od njih ako niste znali ima skrivenu zastitu.Serviser ili gubi ili zadrzava pravo zastupnistva a kupac dobija novi uredjaj ili sramotu.Vjerujte to je sva procedura.

Clover

18.01.2017. 16:32

@Видоје Добрић - I onda se ispostavi da telefon jeste otvaran, jer su ga oni u servisu prosto otvorili. Aj ti dokazi da su to oni uradili, a ti ne. Isto je i sa ovim momentom da je proliven. Mesec dana stoji u servisu. Stigne kod njih, poliju ga, slikaju i kazu takav je stigao.

savke

17.01.2017. 11:58

Ako servis radi comtrade iz iskustva znam da pokusavaju na svaki nacin da se ograde od ovakvih slucajeva.Meni su za mobilni telefon spakovali istu pricu da je otvaran i poliven vodom.Trazili su tada za popravku oko 30 hiljada dinara.Telefon sam uzeo nazad na kraju se ispostavilo da je bilo potrebno samo kalibrisati ekran sto sam resio vrlo lako pokretanjem neke aplikacije za kalibrisanje.

Milos

17.01.2017. 12:43

@savke - Ја са комтрејдом имам одличну сарадњу. 2 пута у гаранцији ми је цркла асус графичка картица и оба пута су је заменили за нову у року од 7,8 дана. Док сам у алтиу чекао 30 дана.

bikkojisedi

17.01.2017. 12:38

tuzbica i naplata stete plus negativna reklama koju su samim izlaskom ovog teksta vec dobili.

Djole

17.01.2017. 13:03

Sto kupujes kod nasih kad mozes kod komsija Madjara za jeftinije istu stvar? Cak ce i brze da servisiraju nego ovi nasi koji te samo vozaju.

Pop

17.01.2017. 16:22

@Djole - A ti kupuješ u Mađarskoj i kad ti se nešto pokvari oni imaju brže servise hahhhaah, ma daj bre klinac?!

bager

17.01.2017. 13:16

U garantnom roku su duzni da poprave aparat ,ako nije otvaran ,fizicki ostecen i slicno,,ali ne i da vracaju novac,,u slucaju da se kvar ne moze odkloniti daje se drugi ,komercijalno se ne vraca novac i popravljen aparat,,( poreski problemi na vidiku) ali po meni radilo se iskljucivo o laznoj reklami i obecanju ,,inace sve to mora stajati u garanciji napismeno,,!!! Aparat se nosi na reklamiranje kvara u radnji gde je kupljen i tu se pravi pismeni prijem uredjaja,a service kasnije dopunjuje

Miljan

17.01.2017. 16:07

@bager - Kao sto vidis u tekstu pise da je decko ima duplu garanciju od Asusa koja mu je data. U slucaju da se nesto pokvari u prvih godinu dana bice mu vraceni i pare i popravljen laptop.

srki

17.01.2017. 13:20

Imao sam problema sa njihovim servisom u Kirovlevoj. Na kraju sam privatno resio problem sa racunarom koji sam kupio u Comtrade-u. Neverovatno je sta sve rade da ti ne priznaju garanciju. Nikada vise nista nisam kupio kod njih.

Darin

17.01.2017. 13:36

Bilo koji elektro urđaj ili mobilni kada reklamirate u garantnom roku servis każe da je ,, poliven,, jedino za čekić i štemajz kažu Nepravilna upotreba.

DejanBgd

17.01.2017. 13:39

Ja sam imao problem sa neljubaznošću i neposlovnošću Gigatron prodavaca. Do problema sa njihovim servisom nije došlo jer na kraju nisam ni hteo da kupim kod njih ali komšija je imao problem sa desktop računarom. Predao na servis, oni prihvatili pa mu nisu vraćali sve do zadnjeg zakonskog roka ( preko mesec dana u tom trenutku). Dosadašnja iskustva sa reklamacijama - najbolji Imtel ( nažalost ne radi više) a posle njega VIP. Imtel mi zamenio ploču za dan a VIP hdd za 3 -4 dana

Prevareni kupac

17.01.2017. 13:39

Meni se desilo nesto slicno sa Toshibinim laptopom kupljenim u Win-Win.Servis je takodje nasao da je naravno prolivena tecnost, a ja sam ostala i bez laptopa i bez novca. Sve sam pokusala na kraju sam shvatila da mi nema pomoci. Sto se tice udruzenja za zastitu potrosaca po meni je to cista farsa.

dusan

17.01.2017. 13:41

Nista cudno kod ovoga kupca isto tako sam i ja tako prosao sa servisom za popravku laptopa ASUS samo sam ja kupio u vinvinu Nisu hteli da poprave nego su izmisljali da je moja greska , sto nije bilo tacno. onda sam ih poceo javno kritikovati preko internetada bi me na kraju blokirali da nemozem slati svoje komentare.

DejanBg

17.01.2017. 13:52

@dusan - Izgleda da su se ti veliki lanci silno izbezobrazili. Neki kažu da iza njih zapravo stoji ista firma tjst vlasnik.

Nenad

17.01.2017. 13:55

Ništa nije bolji ni Win Win, isto to su mi rekli za mobilni, da je poliven vodom a ja znam naravno da nije, sve su to prevaranti najobičniji!

MARKO

17.01.2017. 14:04

Molim Vas da me obavestite sta sve treba da preduzmem kako ne bi bio ostecen u ovakvom slucaju. laptop sam kupio prosle godine (asus), medjutim prilikom svakog gasenja ventilator kada se gasi grebe o nesto sto me strasno iritira. Ne samo to, vec i poklopac kad se otvara, u pocetku sam ignorisao culo se pucanje plastike, u pocetku tiho a sad je.postalo nepodnosljivo. sta da radim?

Goran

17.01.2017. 16:21

Godinama koristim ASUS, upravo pišem sa njega i nikad nikakvih problema nisam imao. Prezadovoljan sam. Imam 2 komada. Ne kažem da nije nemoguće, ali neozbljnost je novinara da obajvi nečije tvrdnje koje možda nisu tačne. Kako ste uopšte došli do tih inforamcija, jel preko tetke?

Slaven

21.01.2017. 20:29

@Goran - Da, preko tvoje tetke, kojoj se uopšte ne svidja što se šlihtaš Asusu... A tetka ima i uvid u izveštaje servisa i prodavnice, tako da možeš da budeš spokojan.

Iskrena

17.01.2017. 16:35

Ja imam samo pozitivna iskustva sa Tehnomanijom. Bez reci su mi zamenili peglu i fen u prodavnici u TC Usce.

mmmmm

17.01.2017. 16:43

Gigatron i Win Win su prevaranti obični. Kupila sam neke zvučnike skoro u Gigatronu, čim sam ih povezala sa laptopom, imali su neki šum, kao helikopter da imam u sobi. Zovem servis, kažu pišite izjavu i donesite pa sačekajte popravku. Kupila sam NOV uređaj i odmah da se popravlja?! U Win winu mi poslali bojler sa pokvarenim termostatom i laptop sa org win koji je nakon 6 meseci počeo da se gasi, ali kažu nije do njih...

Vladan

17.01.2017. 17:34

Imao sam problema sa reklamacijom laptopa kupljenog u gigatronu i to 2x. 1. put mi je crkao DVD i prilikom predaje laptopa na rekla. u prodavnici konstatovani su tragovi koriscenja i manje ogrebotine poklopca, da bi me posle nekoliko dana kontakirali iz servisa da mi ne priznaju garanc. jer je uredjaj fizicki ostecen. Poslali su mi sliku ostecenja polomljena plastika na prikljucku za slusalice. Posto sto sam se pozvao na zapisnik o prijemu opravili ali su mi reki da mi garancija ne vazi vise.

ITijevac

17.01.2017. 17:39

Nevidjena greska je da se u Srbiji kupuje skupa elektronika! Lepo vidis sa poznanicima ko ide u USA ili Germany. Kvalitet uredjaja je neuporediv, a cena je 30-50% niza u odnosu na Srbiju. Zivio sverc komerc!

Vlada

17.01.2017. 21:06

Samo ici u inspekciju i to svaki dan dok ne rese stvar. I kada posalju zvanicni dopis, ako odbijaju reklamaciju, opet u inspekciju pa sve do suda sa prevarantima. Kad im se nakacis na vrat, znas kako rade svoj posao. Imao sam problem sa servisom iz NS-a, hard disk bio u pitanju. Na kraju dobio novi

Aca

18.01.2017. 08:22

Meni se to isto desilo sa Samsung S3 telefonom. Crkla je ploca na dva identicna telefona u razmaku od mesec dana. Na jednom su prihvatili garanciju a na drugom nisu jer je navodno bio otvaran i ostecen. Servis to bez blama slaze iz ne znam kog razloga. Zakljucio sam da ako nemas srece kao kupac i neki kinez je napravio neku ogrebotinu na nekoj komponenti dok ga je sklapao. Sigurno ce te servis odbiti.

Makarije

18.01.2017. 09:43

Ne kapiram zasto pljujete Gigatron i ASUS. Pa i sam korisnik je napisao ovo "Snimci sa flekama od tečnosti u laptopu stigli su Miljanu 10. januara". Znaci on je dobio slike na kojima se VIDI da je uredjaj poliven. Nece servis da pravi istragu da li je polio on ili mali burazer koji je hteo da se poigra ili neko treci.Preko 90% ljudi ce zapamtiti samo da su Gigatron i ASUS pravili problem, a to sto je dokazano da je laptop poliven nikon nista.

Clover

18.01.2017. 16:21

@Makarije - A jesi i ti naivan. I meni se isto desilo. Ja telefon polila NISAM. A nije prvi put da servis SAM polije uredjaj. Ajde ti dokazi da ga ti nisi polio. Probrljaj malo po internetu, ljudima se masovno to desava.

Makarije

19.01.2017. 09:38

@Makarije - Pa da, logicno je da serviser ide naokolo i zaliva uredjaje na popravci :) Koliko znam svi lokalni servisi su placeni po ucinku od strane proizodjaca, pa je njima u interesu da reklamacija bude uvazena i da poprave uredjaj. Nisam jos cuo da su placeni da zalivaju.A sto se tice telefona, desava se da ih ljudi ostave u kupatilu prilikom tusiranja, pa se nahvata vlaga od vodene pare. Ako se to ponovi dovoljno puta moze se dobiti efekat kao da je poliven (korozija).

gari

18.01.2017. 09:53

Zar ne mislite da je Asusov ovlašćeni servis ovde krivac, a ne Gigatron? Ne kažem da su oni sveci, ali čoveku je prodat laptop sa zvaničnom garancijom, Gigatron je uradio šta je do njih, i sada čoveka zavlači ovlašćeni servis. Dakle, Asus da ne diramo više ni preko štapa ako ne moramo (u Srbiji). Ili je u pitanju uvoznik tog Asusa

Zoran

18.01.2017. 10:53

ASUS ima jako ozbiljnu i predusredljivu sluzbu za svoje musterije. Popravljaju stvari poslane postom u njihovu francusku centralu i duboko u garantnom rouku. Ako je nas ovlasceni servis napravio takav propust, zalba ASUS centrali bi mogla potpuno da zavori servis odnosno oduzme mu licencu ASUS-a. Treba prijaviti ASUS centrali, verovatno je da ce ti uredjaj biti besplatno popravljen ili cak zamenjen novim. Samo zaobidji nase hajduke.

Mladjo

18.01.2017. 12:16

Sto se tice ASUS servisa (KIMTEK) odneo tablet transformer na popravku i ljudi rekli da je rootovan da garancija ne vazi, vratim se ja u ComTrade i kazem da sam kod njih kupio i imam garanciju jos 18 meseci, uzmu i posalju opet u KIMTEK. Ovaj put kimtek nije rekao da je rootovan, ali je toliko odugovlacio sa servisom da je skoto 70 dana bio kod njih. U medjuvremenu sam se zalio ASUSu i zvali su me za anketu...ja ih napljuvao. Kad sam otisao po uredjaj ASUS me je castio tabletom i moj popravljen

MilosV

18.01.2017. 12:32

Svaki uredjaj kada se donese na reklamaciju se prvo salje u servis radnje, a potom u ovlasceni servis brenda koji je kupljen. Ovo gore napisano apsolutno nema veze da li je Win Win, Tehnomanija ili Gigatron. Ne razumem studenta koji kupuje lap top od 260000 a zanemaruje dve nedelje sto mu se prazni lap top na punjacu? Trebao ga je odmah odneti u servis. Cela prica mi je jako cudna pogotovo sto mu je na kraju dostavljen dokaz da je poliven.

MilanG

28.04.2020. 08:34

Ja licno s Gigatronom imam odlicna iskustva sto se reklamacije tice. Najpre, davno sam kupio monitor, kad ga doneo kuci provalio sam da ima nekoliko mrtvih pixela. Uvazili garanciju i zamenio ga nekim drugim. Zatim sam kupio tablet, koji su jednom popravili (besplatno, u garantnom roku), a drugi put odlucili da mi vrate pare, jer nije bilo moguce popraviti ga. Zamenio sam ga za drugi tablet. Jednom je prestao da puni, odneo ga i oni mi dali novi kabl. Do sada su mi sve reklamacije uvazili.