Gde i zašto grešimo sa lozinkama

Vesti, 12.01.2017, 08:00 AM

Gde i zašto grešimo sa lozinkama

Korisnici interneta još uvek moraju da uče kako da efikasno koriste lozinke kako bi se zaštitili od sajber kriminalaca. Istraživanje koje je sprovela kompanija Kaspersky Lab je pokazalo da korisnici svoju online bezbednost često izlažu riziku donošenjem loših odluka prilikom kreiranja lozinki, ili pravljenjem grešaka koje mogu imati dugoročne posledice.

Istraživanjem su obuhvaćene tri najčešće greške pri kreiranju lozinki koje veliki broj internet korisnika izlažu riziku:

(1) ljudi koriste istu lozinku za različite naloge, što znači da kriminalci mogu da hakuju više naloga ako otkriju samo jednu lozinku.

(2) Ljudi koriste slabe lozinke koje kriminalci mogu lako da otkriju, i

(3) Ljudi ne čuvaju svoje lozinke na adekvatan način, što poništava samu poentu kreiranja lozinki.

„Uzimajući u obzir veliku količinu privatnih i osetljivih podataka koje čuvamo na internetu, korisnici bi trebalo da obrate više pažnje na sigurnost tih podataka tako što će voditi računa o svojim lozinkama. Iako to deluje normalno i očigledno, mnogi korisnici to ne shvataju i koriste jednostavne lozinke ili ne vode računa o njihovoj bezbednosti. Ove greške mogu izazvati ozbiljne posledice, kao što je hakovanje emailova, bankovnih računa, privatnih dokumenata i drugih informacija”, kaže Andrej Močola, direktor sektora za krajnje potrošače u kompaniji Kaspersky Lab.

Istraživanje ukazuje na činjenicu da se veliki broj ljudi (oko 18%) susreo sa pokušajem hakovanja naloga, ali je mali broj njih primenio bezbednosne mere kako bi zaštitio lozinke. Na primer, samo trećina (30%) korisnika interneta kreira nove lozinke za različite online naloge, dok zabrinjavajućih 10% korisnika praktikuje istu lozinku za sve online naloge. Ako bi jedna lozinka bila hakovana, to znači da kriminalci mogu da hakuju više naloga pomoću te lozinke.

Ljudi ne kreiraju lozinke koje su dovoljno jake da ih zaštite od hakovanja. Samo polovina (47%) korisnika praktikuje kombinaciju malih i velikih karaktera u lozinkama, dok dve trećine korisnika (64%) praktikuje kombinaciju slova i brojeva.

Istraživanjem je takođe ustanovljeno da korisnici često dele svoje lozinke sa drugima ili koriste nebezbedne metode za njihovo pamćenje. Skoro trećina (28%) korisnika je podelila lozinku sa bliskim članom porodice, dok je svaki deseti korisnik podelio lozinku sa prijateljima. Petina korisnika je priznala da su zapisivali lozinke na papiru kako bi ih lakše zapamtili. Čak i ako je lozinka jaka, na ovaj način može biti izložena riziku, ako je neko drugi vidi i iskoristi.

„Ljudi i dalje prave velike greške kada su u pitanju lozinke", kaže Močola. "Najbolje lozinke nećete pronaći u rečniku. One su dugačke, sa velikim i malim karakterima, brojevima i znacima interpunkcije. Međutim, budući da korisnici imaju veliki broj online naloga u današnje vreme, nije jednostavno zapamtiti jaku lozinku za svaki nalog. Korišćenje rešenja za upravljanje lozinkama može da pomogne ljudima da reše ovaj problem, kreiraju jake lozinke i značajno smanje rizik od hakovanja naloga”.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje