Najnovije vesti
Kultura Vesti
Reditelji otkrivaju TAJNE SNIMANJA EROTSKIH SCENA

Reditelji otkrivaju TAJNE SNIMANJA EROTSKIH SCENA

Snimanje filmova samo po sebi može biti napeto, a snimanje scene seksa može da predstavlja najnadrealniji izazov za jednog autora. Samo pitajte Bernarda Bertolučija, koji već 40 godina objašnjava da li su scene seksa između Marije Šnajder i Marlona Branda bile prave ili ne. Reditelji su kao i svi mi - svaki autor ima svoj pristup snimanju ovih scena a neki od njih podelili su svoja iskustva za sajt Vulture.

Seksi scene iz domaćih filmova Foto: RAS Srbija
Seksi scene iz domaćih filmova

Pol Fig, "Deveruše" (Bridesmaids)

Nikom nije neprijatnije u toku snimanja scene seksa nego meni, i zato sam znao da je jedini način da to preguramo bio da zasmejavamo jedni druge, tako da je sve postao urnebesan rvački meč - ako malo bolje pogledate, više lični na neku ludu borbu nego na seksi scenu. Stalno smo govorili, "Haj'mo još apsurdnije" jer smo imali zaštitu znajući da će ceo film, pa i ta scena, biti apsurdno smešni.
Snimao sam još samo jednu scenu seksa u životu pre toga: u seriji "Trava" (Weeds) ima epizoda u kojoj jedan lik biva upleten u snimanje porno filma kao dostavljač hrane. Bilo me je sramota da tražim prave glumce, pa smo napravili audiciju za porno zvezde. Oni su duhoviti i divni ljudi. Naročito je jedna devojka bila fantastična; probala je nekoliko puta da pročita svoj dijalog i nije joj išlo. Onda je stala, spustila scenario i rekla: "Vidi, da budemo načisto: ja ne glumim, ja se samo j***m". Kreatorka serije mi je napravila majcu sa tim natpisom. Stvarno bih mogao nekad i da je obučem.

Ketrin Hardvik, "Trinaest" (Thirteen)
Trinaestogodišnja Trejsi (Evan Rejčel Vud) i njena kul drugarica iz razreda, Ivi (Niki Rid) imaju susret pun seksualnog naboja sa mnogo starijim komšijom Lukom (Kip Pardu).

Dovela sam ih sve troje u moju kuću da probamo i Kip se izbezumio kad je čuo da Evan i Niki imaju po 14 godina. Rekao je: "Nema potrebe da probamo, svi smo se već ranije ljubili". Reče on to četrnaestogodišnjakinjama! Njih dve su se smejale i pokušavale da ga opuste. Na kraju je pristao. Tom probom sam zapravo htela da nateram sve troje da izbace iz sebe sve neprijatne emocije.

Kasnije snimanje je bilo ludačko. Socijalna radnica, koja je sve nadgledala, pročitala nam je pravila: ne smeju da budu manje od 5 cm udaljene od područja njegovih bradavica, smeju da mu pipnu pantalone ali ne i da ih vuku nadole, svašta nešto. Kada smo počeli da snimamo htela sam da kamera ide u pun krug, da bi se gledalac osećao pomalo užasnuto bez rezova, bez montaže koja bi kontrolisala scenu - tako da smo se radnica i ja skrivale iza kauča, pritajene kod monitora. Odjednom, ona drekne, "Rez! Prekršeno pravilo bradavice!"

Često sa ekipom detaljno prođem neku seks scenu, komentarišem nešto da bih ih opustila, tipa: "Zar ti ne prija kad ti neko ljubi vrat? Pokušaj da nađeš tu divnu tačku i vidi kako osoba reaguje". Poslednji put kad sam to radila sa odraslim glumcima, jedna me je pitala, "A je l' mogu da te vodim kući večeras i da nam ti pričaš dok muž i ja imamo seks?" U montaži, međutim, ne mogu da podnesem svoj glas dok im dajem instrukcije, tako da prvo moram njega da ukinem i sve da gledam u tišini. Mislim da niko zapravo ne želi da sluša priručnik sa intrukcijama. Svi želimo da mislimo kako je sve to što gledamo na velikom platnu prirodno.

Džon Meknoton, "Divlje strasti" (Wild Things)
Ja volim dozu šoka u svemu što radim. Namera mi je bila da taj film bude šokantan i senzacionalan, iako je Nev Kempbel tad i dalje bila u seriji "Za istim stolom" (Party of Five) i u ugovoru joj je pisalo da ne sme da se skida pred kamerama, čak ni delimično. Dakle, ako pažljivo gledate videćete samo njena naga leđa, tako da scena i nije baš tako sočna kako je pamtite.
Kad dođemo do tog dela, uvek pitam glumce da li su pročitali scenario. Mislim da je njima važno da im sve kažete odmah i unapred, da znaju da ih nećete prevariti. Onda polako pristaju na ideju i vremenom odeća sama počne da leti po sobi a stvari koje isprva kažu da neće da rade, na kraju im nisu problem. Kada se osećaju sigurno, sami će preći granice koje su postavili na početku.

Bila je tu još jedna čuvena scena koju svi zovu "Kevinova slanina" (Kevin's Bacon) sa Kevinom Bejkonom. Ona je bila potpuna sliučajnost - snimili smo osam dublova u kojima mu Met Dejmon baca peškir i sedam puta peškir ga pokriva, ali taj jedan je bio loše iskoordiniran i kada sam ih sve video u montaži, pogodite koji sam rekao montažerki da uzme? Doduše, rekao sam joj da scena nije u ugovoru, a ona će, "Imamo silne scene sa golim ženama, i jedinu u kojoj je muškarac nag ćeš da isečeš? To nije fer". Pitao sam Kevina i on je pristao. Od svih glumaca na filmu on je imao najmanje inhibicija vezanih za svoje telo.

Meri Haron, "Američki psiho" (American Psycho)
Kada smo došli na set, dali su nam malu sobu sa ogledalima na vratima. Odmah sam rekla Kristijanu Bejlu, "Gledaj sebe u ogledalu tokom seksa" i on se stvarno uživeo, baš je bio smešan.
Glumicama koje su igrale kolgerle Kristi i Sabrinu rekla sam, "Za vaše likove to je samo posao. Odradite ga". Mislim da bi muški reditelj to drugačije režirao. Da li je prostitutki taj čin ikad seksi? Naravno da nije. Bejlov "psiho" uživa u svojoj fantaziji ali lica devojaka su druga strana priče.
U sceni ima dosta golotinje - Kristijan je nosio čarapu a devojke su imale donji veš, čini mi se, ali je bilo dosta digitalnog uklanjanja odeće u postprodukciji. Američki odbor za cenzuru nije imao ništa protiv silnog nasilja, ali im je smetala scena trojke jer je bilo nagoveštaja analnog seksa.

Džina Prins-Bajtvud, "Ljubav i košarka" (Love & Basketball)

Sećam se da sam htela da napišem autentičnu scenu o gubljenju nevinosti što kod devojaka, suprotno popularnom mišljenju, nije baš uvek tako bajno. Htela sam da se dotaknem i pitanja kondoma i muškarčeve pažljivosti. Htela sam da pokažem da devojka koja se još nije skinula ni pred kim, i koja je bila tako samouverena i smela u drugim situacijama, može da bude stidljiva u nepoznatim okolnostima.
Njoj sam rekla da odglumi tu teskobu, a njemu: "Ti si igrač, bio si sa mnogo devojaka, ali ovo je drugačije. Zaštiti je i pokaži emocije, ne rečima već pogledom".
Dobra scena seksa ima taj podtekst i nije u filmu samo golotinje radi. Ima početak, sredinu i kraj. To na kraju odlučuje da li funkcioniše ili ne.
Kada smo otišli pred Udruženje za cenzuru, dali su nam oznaku R (nije za mlađe od 17) samo zbog te scene uz obrazloženje da je "previše realna", što me je zapanjilo... Da nije delovala stvarno da li bismo dobili blažu oznaku PG-13? Rekli su da im je problem bio što su mogli da vide da joj je to bio prvi put. Zanimljivo je da je u isto vreme izašao film "Upoznajte Džo Bleka" u kome lik Breda Pita gubi nevinost, ali to im nije smetalo. Ti dvostruki aršini su fascinantni.

Pol Verhuven, "Šougrls" (Showgirls)
Nikada ne snimam seks scenu ako se osećam kao da publici nudim fantraziju. Uvek koristim lično seksualno životno iskustvo, sa razičitim žemana, kao izvor realnosti i ne idem dalje od toga. Sad, ipak moram da napomenem da je sve u "Šougrls" ipak malo preuveličano: osvetljenje, dijalozi, boje, kretanje kamere - otišao sam korak dalje od realnosti, ali takav vam je Vegas, veći od života.

Scena u bazenu je, naravno, drugačije postavljena nego ona između Majkla Daglasa i Šeron Stoun u "Niskim strastima" gde je stil bio klasičniji i hičkokovski, dok je ova u "Šougrls" bila više... hajde da kažemo - hiperbolična.

Džon Krokidas, "Ubij svoje najdraže" (Kill Your Darlings)
U svojoj prvoj "postharipoterovskoj" seks sceni Danijel Redklif igra Alena Ginsberga opsednutog lepim prijateljem (Dejn DeHan) ali gubi nevinost sa muškarcem koga upoznaje u baru.

Budući da sam odrastao uz gej filmove, uvek je postojala stigma prikačena za gej likove ili gej seksualnost i ja nisam hteo da "moja" scena seksa podseća na to na bilo koji način. Hteo sam da se razvija od nervoze do čistog uživanja i shvatanja da će to na kraju biti nezaboravni deo njegovog identiteta.
Alen Ginsberg je bio jedan od najugednijih gej umetnika 20 veka i mislio sam da bi bio zločin da ne uključimo njegovu seksualnost u priču. On se ponosio svojom homoseksualnošću i zbog njega ste na tu temu mogli nesputano da pričate i u umetnosti i u književnosti zato je bilo neverovatno važno da tu scenu dobro ubodem.

Danijel nije imao problem ni sa čim, pitao me je samo koliko go treba da bude. Rekao sam mu, "Mrzim kada ljudi blokiraju seks scene kako bi sakrili genitalije - to mi  deluje nekako isforsirano. Hajde da ga blokiramo, ali ako upadne u frejm, snimićemo ga". Ali, onda sam se setio: "Sr..e, ti si Britanac a Ginsberg je bio jedan od najpoznatijih Jevreja 20. veka. Mislim da ipak neće biti potpunog frontala. A onda je Danijel rekao, "Džone, moja mama je Jevrejka i ja sam obrezan. Igraj scenu kako god želiš". Bog blagoslovio Danijela Redklifa i njegovu posvećenost!

Prvo smo probali u odeći da bismo posle što manje vremena potrošili sa nagim glumcima u nezgodnim pozama. Onda sam primetio kako svi postaju pomalo nerzvozni i napeti i, da bih uneo nekakvu ravnotežu, rekao sam, "Hajde da radimo sa dublerima i ja ću biti jedan od njih". Onda sam zamolio Rid Morano, moju direktorku fotografije, da uradi to isto.
Rediteljima često pričaju da će vas glumci slediti ako i vi uradite ono što od njih tražite i to je u ovom slučaju bilo od pomoći. U jednoj sceni noge su mi bile u vazduhu a Rid na meni i shvatio sam da foliramo snošaj pred celom ekipom. Pogledali smo se u fazonu, "Da li je ovo trenutak koji ćemo pamtiti do kraja života?" Taj trenutak je, međutim, zacementirao naše prijateljstvo. Kada simulirate seks sa svojom direktorkom fotografije, zar posle toga uopšte možete da imate još neke tajne?