Dobavljači dižu cene?

D. M. - M. N. S.

30. 11. 2016. u 18:00

Antimonopolska komisija proverava trgovce i proizvođače. Prvi put kontrola poslovanja radnji svih formata

Добављачи дижу цене?

Foto N. Skenderija

GOTOVO svaki drugi dinar porodičnih primanja "pojedu" izdaci za hranu, a čak 73,8 odsto onoga što se u Srbiji potroši odlazi na iće i piće. To je bio dovoljan razlog da Komisija za zaštitu konkurencije pokrene kontrolu konkurencije na tržištu trgovine na malo u prodavnicama hrane, pića i duvana. Ovim proverama utvrdiće se kako se poslovne veze između trgovaca i dobavljača odražavaju na cene, asortiman i raznovrsnost ponude na rafovima.

Prvi put stručnjaci Komisije će ući u radnje svih formata - od dućana do hipermarketa i to u svim gradovima u Srbiji. Posebnu pažnju posvetiće ugovorima koje trgovci imaju sa dobavljačima. Proveravaće se da li neki dobavljači imaju povoljniji tretman, da li pojedini svoju robu mogu da naplate pre drugih...

Komisija bi trebalo da prekontroliše i da li se posebno plaća smeštaj na najatraktivnijim gondolama ili se naplaćuje sam ulaz u radnje. Posao Komisije biće da utvrdi i kako privatne robne marke koje imaju trgovci utiču na konkurenciju tržišnih igrača.

- Ova analiza je značajna s obzirom na to da trgovina na malo predstavlja sektor kod koga je, možda najviše, izražen značaj za same potrošače. Osim toga u poslednjih desetak godina u Srbiji došlo je do značajnog ukrupnjavanja na tržištu maloprodaje i distribucije prehrambenih proizvoda, što se odrazilo i na komercijalne odnose između maloprodavaca i njihovih dobavljača, kao i na značajnu koncentrisanost na ovom tržištu. Upravo je ukrupnjavanje tržišta dovelo i do rasta cena - naglašava se u saopštenju Komisije..

PRODAVCI

TRGOVINA na veliko i malo najzastupljenija je među privrednim društvima u Srbiji. U ukupnom broju privrednih društava - 34,4 odsto čine trgovine. I kada je reč o broju zaposlenih, najviše ih ima u trgovini - 195.621 radnik ili 19,7 odsto svih zaposlenih.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

dipl.ecc.

30.11.2016. 19:09

a sta cemo sa cistim monopolom maloprodaje u Srbiji od strane hrvata (Idea,Roda,Merkator)? nista ? nek forsiraju i dalje hrvatske proizvode,unistavaju srpsku privredu,kupe kajmak i iznose...

električar

30.11.2016. 20:01

"Upravo je ukrupnjavanje tržišta dovelo i do rasta cena" ... To samo može u lopovskoj privredi koju uredjuje država svojim zakonima, tj. "predstavnici naroda" u Skupštini ... Koja smejurija, u kompletu ...