Tera li neko naše neimare?!

Z. RADOVIĆ

29. 09. 2016. u 22:02

Ratomir Todorović, direktor GP "Planum", tvrdi da su neopravdano na udaru kritike. Upozoravali nas da nećemo dobiti sledeći posao. Poslednje pare dobili u januaru

Тера ли неко наше неимаре?!

Tuneli Brđani i Šarani po evropskim standardima

SAOBRAĆAJ na deonici od Ljiga do Preljine još nije pušten, a oko ovog dela Koridora 11 već se podiglo dosta prašine! Prvo je problem ispao oko probijanja rokova, a sada je u pitanje doveden i kvalitet radova u tunelima "Brđani" i "Šarani", koje navodno ne mogu da koriste teretnjaci, jer su niski. Ministarka građevine, Zorana Mihajlović osula je paljbu na domaće izvođače da nisu bili na nivou zadatka i da su krivi za kašnjenje. Optužuje i investitora, "Koridore Srbije" da nisu na vreme izabrali nadzor na ovom gradilištu. Građevinari, međutim, odgovaraju da su ove optužbe neosnovane.

Ratomir Todorović, direktor "Planuma", preduzeća koje je podizvođač azerbejdžanskog "Azvirta" i koje je gradilo tunele, tvrdi da neko uporno pokušava da diskredituje ovu građevinsku firmu:

- U današnje vreme tehnike i elektronike nemoguće je napraviti grešku od 30 milimetara, a kamoli od 30 centimetara, koliko su nam navodno po optužbama tuneli niži. Predstoji tender za tunel kod Čortanovaca na pruzi Beograd-Budimpešta, kao i za još nekoliko velikih projekata i očigledno je da neko hoće da nas izbaci iz tih poslova. Zato se plasiraju ove neistine.

Todorović tvrdi da se favorizuju strane kompanije i domaće firme koje su tek nedavno osnovane.

- Dešavalo se već da mi damo najpovoljniju ponudu, a da strana kompanija dobije posao - ističe direktor "Planuma". - Ide se naruku i novokomponovanim podizvođačima kojih ima sve više. Te firme postaju vrlo moćne i imaju sve veći uticaj. Dobijao sam direktna upozorenja da će se voditi računa kod sledećeg tendera da ne dobijemo posao.

Todorović ističe i da podizvođačima još nije isplaćen novac za posao koji su do sada uradili, a poslednja uplata stigla im je u januaru. Osam faktura još nisu naplatili.

- Nije istina ni da nemamo dovoljno radnika, jer je oko 300 ljudi svakodnevno angažovano na ovom projektu - kaže Todorović. - Imali smo problem u tunelu zbog neravnina na asfaltu, ali je stigla mašina iz Rusije i trenutno je na carini. Biće potrebno nekoliko dana da se te nepravilnosti otklone. Nema ni govora o tome da su tuneli niski i da će se rušiti!

Zorana Mihajlović,Ratomir Todorović

To tvrde i u "Koridorima Srbije". Oni poručuju da su tuneli projektovani i izvedeni prema važećim međunarodnim standardima i da su visoki 4,75 metara. Oni još napominju da se kroz tunele nesmetano kreće teška mehanizacija, šleperi i vozila sličnog gabarita.

BESPLATNO DO NOVE GODINE

PREDSEDNIK Vlade Srbije, Aleksandar Vučić, dogovorio se u sredu sa ambasadorom Azerbejdžana Eldarom Hasanovim i predstavnicima kompanije "Azvirt" da deonica Ljig - Preljina bude završena i puštena u saobraćaj do kraja oktobra.

Kako je saopšteno, prihvaćen je i predlog premijera da vozači ovu deonicu besplatno koriste do kraja godine. Doduše, naplata putarine ionako ne bi mogla da se obavlja pošto još nisu postavljene naplatne rampe.

MIHAJLOVIĆ: DOMAĆE KOMPANIJE NE ZNAJU DA RADE

MINISTARKA građevinarstva Zorana Mihajlović je poručila u sredu da ne želi više ni dan kašnjenja za završetak radova na deonici auto-puta Ljig - Preljina, što se posebno odnosi na domaće kompanije, koje su najodgovornije za probijanje roka:

- Da je ovo zavisilo isključivo od azerbejdžanske kompanije, put bi bio pušten 25. avgusta. Ovo je sada posledica nedovoljnog znanja, rada i loše opreme domaćih kompanija. Žao mi je, ali moramo da menjamo stvari, nema Srbija ni vremena ni para da čeka da se neko uči na tako velikim projektima. Na ovoj deonici nije bilo nadzora do februara. Ako je investitor, "Koridori Srbije", bio u isto vreme i nadzor, koji je odobravao dodatne radove, zašto nas to košta više, zašto je domaća kompanija radila sa starim mašinama, zašto je pogrešila betonski kolovoz u dva tunela...

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (38)

Dimitrije

29.09.2016. 22:23

Kad ce u ovoj zemlji da se objavi prava istina. Ko ovde laže,ministarka,izvodjači radova,investitor? Moze li neko da sve to proveri i kaze narodu istinu. Gde je istraživačko novinarstvo. Zar je teško uzeti metar u ruke,izmeriti visinu tunela,zatražiti uvid u projekat,i evo istine.

Inženjer

29.09.2016. 22:27

Da li ova plavuša iz Vučićeve vlade ima bar trunku morala i stida. Odakle joj pravo da spočitava znanje i stručnost domaćih građevinara, njoj koja je saznala šta je građevinarstvo, kad ju je Vućić postavio za ministra građevina!?!! Draga moja, ti isti za koje kažeš da su nestručni, tebe bi mogli da naprave, i to da budeš i pametnija i lepša nego što jesi. I za to im ne bi trebao čak ni projekat!

Dejanbg

29.09.2016. 22:29

Zorani i tom tipu ljudi ne bih verovao ni kad kažu "Dobar dan". Ali, barem metar ima svaka kineska radnja a ako treba i laserki metar/daljinar može za male pare da se kupi, pa se lako može proveriti da li je tunel niži nego u projektu što stoji. Zašto izvođač to merenje ne uradi javno, pred novinarima ? Ako ništa, valjda sam im dao dobru ideju

Vukasin

29.09.2016. 22:37

To je bilo jasno od prvog dana, da ova plava ministarka radi za strane izvodjace, po principu, ako vec mora da se gradi, neka gradi stranac. I ovo svaljivanje krivice sa sebe na drugoga... pa gospodjo, da je stvarno nizi tunel i da je doslo do takve greske, gde ste vi ili nadzorni tim ministarstva, mesecima unazad, da to primetite?

Vlada

30.09.2016. 21:21

@Vukasin - Radi stranac ( azerbejdzanska firma ) jer su oni dali kredit tj. dobili po povoljnim uslovima od svoje drzave. Isto ko sto kad dobijes kredit od Evropske banke , Kineza ili Rusa glavni izvodjac je iz njihove zemlje a iz nase su podizvodjaci. Samo je pitanje koliki procenat ( deo kolaca ) ce dobiti nase firme.

Ga

29.09.2016. 22:47

To je ta trilaterala ! Globalna sekta čiji su članovi na ključnim pozicijama država gde rade za sebe i kompanije u toj grupaciji uništavajući male konkurente iz te države iz razloga čistog profita, uglavnom izmišljenim ili nameštenim problemima po proverenom metodu više puta viđenom kod nas i sličnim zemljama tranzicije.

Gliga

29.09.2016. 22:53

Gospodo iz "Planuma" nemajte brige, dobijate i sledeći posao. Kao podizvođači nečijeg kuma, rođaka ili partijskog prvoborca. Ovako se samo tvrdi pazar.

Istina

29.09.2016. 23:07

Kakve veze imaju stare ili nove masine?! Pa cime se to gradilo u Titovo vreme, da nije masinama iz 21 veka?? A sve kvalitetnije nego sto je izgradjeno u zadnjih 20 god!

mića

29.09.2016. 23:18

Ako je MInistarka rekla tu nema dalje diskusije. Ona je vrhunski strucnjak u oblasti gradjevinarstva. Da su radili Azerbejdzanci put bi bio gotov sigurno jos prosle godine ? Ostaje samo nejasno sto se čljudima ne placa ono sto urade. Ili je logika: "dobio si posao, a sada hoces i da se uradjeno plati". Svakako treba menjati stvari, jer je Planum juce formirana firma koju sama Ministarka treba da nauci kako se radi !!

Цвико

30.09.2016. 07:22

@mića - Ako su u premijerovoj kancelariji bili premijer i Zorana, kako je mogla iz te kancelarije procuriti vest da je premijer, tri sata "ribao" Zoranu zbog visine tunela. Sat i po po svakom tunelu. Da nije kojim slučajem bio otvoren prozor od premijerove kancelarije?

Zoran

29.09.2016. 23:38

Sleper je visi od ovih kamiona, i ja ne verujem da ima dovoljno mesta za 4 metra visok sleper sto je otprilike najvise dozvoljen avisina u EU. A sto se tice jel tera neko domace firme, pa evo sta kaze Mihajlovic....kasnimo ne zbog Azerbejdzana, nego zbog nasih.

Milena

29.09.2016. 23:41

Tri pitanja za Ministarku: 1. Zasto se ne primenjuje model koji su imali komunisti-domacoj firmi se pomogne da obnovi svoja sredstva i onda ona izgradi sta treba, pa pare ostaju ovde? 2. Znate li ko je izgradio sve sto ovde postoji (osim tvrdjava) i jos se odlicno drzi? Domaca preduzeca. 3. Kada ste Vi licno nesto izgradili, zasadili, proizveli svojim rukama?

sasa

30.09.2016. 07:37

@Milena - te kompanije su izgradile pola afrike pola rusije i celu srbiju ,sramota je na ovaj nacin komentarisati domaca preduzeca

Dzo

30.09.2016. 07:54

@Milena - Hajde ne lupaj, prvi si glasao za nacionalisticke stranke samo da se oslobodis "komunistickog jarma". I evo sta si dobio, cestitamo

Prle i Tihi

30.09.2016. 07:11

Svaka čast vašem sagovorniku iz Planuma. Najzad se neko usudio da stvari nazove pravim imenom.

Veljko Ćosić

30.09.2016. 07:37

Ne dramite tuneli su po standardu a to što su kasnili nek objasne da li su plate kasnile! Pa tek onda nek napadaju naše građevince

kimi

30.09.2016. 08:30

Inače, Planum je jedna od najstarijih firmi na našim prostorima. Oni su gradili tunele za železnicu na relaciji Beograd-Bar. Toliko o tome kako "nemaju" znanja kako ona kaže...

Uglješa Male Pijace

30.09.2016. 10:30

@kimi - SEm, možda, administrativnih radnica u toj firmi, a i drugim slično privatizovanim, nema "starih" , obučenih i iskusnih radnika, tehničara i inženjera. Sve je to skupljeno sa tržišta rada za minimalnu dnevnicu.

Uglješa Male Pijace

30.09.2016. 08:36

Domaćim građevinarima ništa ne verujem jer sam i sam proveo deo radnog veka kao šef gradilišta u "elitnoj" građevinskoj firmi. Zbog "starih dugova" ti priučena knigovodilica iz kancelarije određuje koju opremu ćeš imati na gradilištu. Zbog tih dugova servisiranje opreme se oteže jer serviseri traže avansno plaćanje. Određuje zakonski minimalnu dnevnicu za radnike, a za te pare nema majstora bratac, majstor traži majstorsku satnicu, a ti se snalazi na gradilištu sa nestručnom sirotinjom...

pc

30.09.2016. 08:45

Nije mi jasno kakve su nadleznosti ministarke ako su Koridori investitior, a Azvirt izvodjac radova. Sta ona ima sa podizvodjacima? Azvirt je jedini koji je odgovoran jer su oni trazili podizvodjace.

Uglješa Male Pijace

30.09.2016. 08:47

Prinuđen si da ugrađuješ "bofl" materijal mimo projekta jer se tako štedi. Pod stresom si da te ne uhvati nadzor ili investitor u tome. Zato što nema potrebne opreme ili materijala knjigovodilica ti kaže: radi nešto drugo! Smišljaj mesta gde će nadzor proveravati kvalitet radova i na ta mesta šalji bolje radnike i ugrađuj propisani materijal. Moli ljude koji nešto vrede da ne napuštaju posao jer plata će biti već sledeće nedelje, a to im pričaš nedeljama unazad. I takoo..

Marko Kraljević

30.09.2016. 09:43

Pitanje je ko koga ovde može da ocenjuje. Diletanti su na vrhu piramide i oni nisu kompetentni da nekog ocenjuju. Ali su ti diletanti u poziciji da ucenjuju mnoge i to čine iz sve snage.

pera

30.09.2016. 12:26

Suvisno je polemisati da li je tunnel nizak ili ne. Postoji projekat pa treba uporediti sa stanjem na terenu. Izjave ministarke Mihajlovic su tendenciozne. Neko hoce da skloni i tih par starih gradjevinskih giganata sa scene.

Vita

30.09.2016. 15:56

Nemoguce, kod AV kadrova nema muvanja i gresaka, to su radili samo drugi.Inace,sto rece neko,ajed novinari Novosti ispitajte pravu istinu,iizmerite ako treba,snimite prolazak kamiona.

Dijasprac

30.09.2016. 17:50

Ovaj koridor treba da prodje preko pesteri tj kroz Sandzak, mora da je ov neki skriveni problem ili skriveni motiv da se to ne dogodi i da Sanzdak ili Raska nikada ne dobije autoput, jer znamo da grad Uzice od pocetka radova pa cak i prije pocetka pokusavaju da ga usmere blize Uzicu..

rajko

30.09.2016. 20:13

kako je moguce da tender dobiju strane kompanije a domace budu podizvodjaci,ko je ovde lud,ili ko daje toliki novac strancima, mislim razliku,znaci korupcija,neko bi trebalo da ide u zatvor zbog pljacke sopstvenog naroda,sta li ministarka ima da kaze u vezi ovih cinjenica,ovo nisam ja rekao samo sam komentarisao.

Misko

13.10.2016. 01:17

Pa ako je tunel visok 4.75 m .A nadvoznjak kod Bubanj Potoka 4.5 m .Kako sleperi tu prolaze , a kroz tunel ne moze ?Tunel vislji 25 cm.