Beograđani, stižu novi kontrolori: Manje šverca u prevozu od jeseni

N. VUKIĆ

24. 08. 2016. u 22:15

Raspisan konkurs za nove radnike koji će proveravati karte u javnom prevozu. Od septembra se uspostavlja sistem kontrole u BG vozu na tri stanice. "Trozupci" treba da se postave na šest stanica

Београђани, стижу нови контролори: Мање шверца у превозу од јесени

"Apeks" mora u svakom trenutku da ima najmanje 200 kontrolora

PUTNIKE u javnom gradskom prevozu od jeseni će kontrolisati veći broj "busplus" kontrolora. Kompanija "Apeks" već je raspisala konkurs za zainteresovane kandidate, a na ovaj korak odlučili su se zbog povećanja posla.

Direktor Direkcije za javni prevoz Uglješa Mitrović kaže da bi putnike u javnom gradskom prevozu po ugovoru sa privatnom firmom "Apeks", trebalo da kontroliše najmanje 200 kontrolora. Ipak, ni u Direkciji, ni u "Apeksu" ne izjašnjavaju se o preciznom broju angažovanih kontrolora.

- Više ih je od 200 - uverava nas Mitrović. - Do sada putnici "Bg voza" nisu podlegali nikakvoj kontroli, jer ni oprema u vozilima nije radila, tačnije, validatori su bili polomljeni. Čak četiri puta su ih kompletno menjali, ali nije vredelo. Vandali su nastavili da ih uništavaju. Iz tog razloga smo i odlučili da postavimo barijere, za početak, na ulazu u tri železničke stanice. Tako da će putnici morati da pre nego uđu u voz očitaju kartu.

"Trozupci" koji sprečavaju ulazak na stanicu naći će se kod Vukovog spomenika, Pančevačkog mosta i Karađorđevog parka. Prema Mitrovićevim rečima, za obnovu rampi zaslužna je kompanija "Apeks". Kompletan posao je završen, ali se čeka da "Železnice" sa kojima je sklopljen ugovor, obezbede ljude koji će čuvati obnovljene barijere.

U "Srbija vozu" kažu da je u toku izbor najpovoljnijeg ponuđača za poslove fizičko-tehničkog obezbeđenja na osnovu pokrenutog postupka javne nabavke. I da se početak realizacije ovog posla očekuje između 1. i 5. septembra.

Inače, u planu je da ovakav sistem kontrole putnika zaživi i na ostalih šest železničkih stanica, ali zasad nema tehničkih mogućnosti. Potrebno je da na njima budu postavljene barijere, a na pomenute tri već su postojale, pa su samo modifikovane. Osposobljavanjem rampi, zamenom mehaničkih delova, postavljanjem aparata za overu i povezivanje sa sistemom, napravljen je zatvoren sistem, tako da će svako ko želi da koristi "BG voz" morati da overi kartu kako bi ušao na stanicu, odnosno peron.

KRITERIJUMI ZA KANDIDATE

Uslovi koje zainteresovani kandidati za kontrolore moraju da ispune su srednja školska sprema, osnovno znanje engleskog jezika, komunikacione veštine, sposobnost kvalitetnog timskog rada i praćenja jasno definisanih procedura. Poželjno je prethodno iskustvo na poslovima kontrole karata u javnom prevozu. Svi zainteresovani kandidati mogu poslati svoje biografije (sa slikom) elektronskim putem do 7. septembra.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (24)

Nn

24.08.2016. 22:50

A dali ce novi kontrolori da starom coveku ( 80 God) koji hoda Sa stapom ne vidi i ne cuje dobro, da pisu kaznu zato sto se nije otkucao iako ima kredita, ili ce da validiraju karticu I nastave dalje. Itrenirajte prvo te vase kontrolore, pa ih onda zaposlte.

Србистанац

24.08.2016. 23:05

Значи и даље ће запошљавати своје партијске кадрове, уместо да смање трошкове а наплату карата повећају смањењем цена истих.

Miroslav Kostic

25.08.2016. 03:02

Сви грађани старији од 65 година би морали да имају бесплатне карте. Они су годинама улагали у тај исти превоз, јер им се деценијама одбијало од плате у облику разних пореза, самодоприноса, итд. Такође, сви редовни ученици и студенти би морали да имају бесплатне карте, као и сва незапослена лица у званичној евиденцији. Као и сви војни инвалиди без обзира на категорију, као и сви учесници рата од 1991 до 1999. Сувишно је објашњавати те категорије.Мора постојати социјална правда.

Laki

25.08.2016. 14:58

@Miroslav Kostic - Nemam nista protiv ni jedne navedene kategorije. Ali zar stvarno mislis da je pravedno da penzioner sa npr 50 000 penzije i koji je dobio stan za 100 maraka jer se rodio u sretno vreme ide dzabe a zaposlen covek koji radi kod privatnika za minimalac i hrani 2 dece placa prevoz.

Miroslav Kostic

26.08.2016. 02:19

@Miroslav Kostic - То је генерална премиса. Особе са огромном или ''националном'' пензијом, не користе јавни превоз, таквих има пар стотина, и они нису проблем. Код нас надлежне службе не раде ништа на стварању базе података , иако су сви подаци већ у компјутерима МУПа и Националне службе за запошљавање ( NSZ) Карактерише их летаргија, а једино што раде је да избришу особе са списка ако не дођу да обнове картон да одр.датум. Треба их укинути јер не доприносе развоју друштва. Без јасне соц.карте нема ни напретка

Svetlana

25.08.2016. 07:09

Kada se ne budem vozila krntijama ko iz filma '' Ko to tamo peva'' onda cu da imam kartu..

Boris

25.08.2016. 14:12

@Svetlana - O kakvim krntijama pricas? Prevoz je daleko kvalitetniji nego sto je bio nekada, kupljeno je na stotine novih autobusa koji izgledaju sasvim pristojno, takodje i novi tramvaji i trolejbusi. Ti tražis izgovor da ne placas prevoz a moras znati da mi koji ga redovno placamo ispastamo zbog takvih kao sto si ti! Problem je u nasem mentalitetu, da imamo najmodernije tramvaje na svetu nasli bi izgovor da ga ne placamo tipa vozac je gojazan i ima ruzan prsluk...

Boris

25.08.2016. 14:09

@Niti sam kad placao - Za takve kao sto si ti treba uvesti da se oduzima id plate za svaku kaznu koja se ne plati! U celom svetu se placa prevoz samo nasi ljudi smatraju da je to pogresno a nije im zao da po kafanama bacaju hiljade dinara na skup alkohol!

RacaVračar

25.08.2016. 08:04

Naravno ne bežim od plaćanja za pruženu uslugu , ali postoje i kriterijumi kvaliteta! Sve imamo , samo nam kontrolori fale ! Stanje vozila katastrofa , prljavi autobusi , sedišta masna , ako si ispod 2m ,ne možeš u većini autobusa da se držiš , klimu da ne pominjem ... ugovor sa BUS-PLUS je isticao prošle godine , pričano je da je štetan za Grad , pa ko ga je produžio !!!

Zli Porucnik

25.08.2016. 09:08

Cela srbija placa kartu u busu samo je u Bgd prevoz socijalna stavka ko nema podrazumeva se da se svercuje a za sve je kriv kontrolor

Cica

25.08.2016. 12:14

@Zli Porucnik - Da da, i ostali gradovi u Srbiji ima po milion stanovnika koji se stiskaju po autobusima ili ga cekaju pola sata...

Bole

25.08.2016. 09:45

Ovo znači da će neko ko koristi nepersonalizovanu kartu za 90 minuta vožnje, morati da overi kartu i pre nego što uđe u voz, tačnije pri ulasku u stanicu. Dakle, ako uđe u stanicu deset minuta ranije, potrošiće deset minuta na nepersolizovanoj kartici, čekajući u stanici, a da se uopšte nije vozio.

Maja

25.08.2016. 13:56

89ka ide na 15 minuta. Stojim na vratima kao stoka a to kad imam sreće da uopšte uđem u bus jer je uvek krcat, šalju male autobuse.Izađem iz busa na Novom Beogradu preznojena, pregažena i zgnječena.Kad se vraćam u 16h desi se da ga na NBG čekam i po pola sata i da ne mogu da uđem jer kod buvljaka ostane pola ljudi napolju pa propustim nekad i dva autobusa i JOŠ DA PLAĆAM KARTU?????Pa nisam idiot. Koliko muzike,toliko para.

BB

25.08.2016. 16:16

@Maja - Bravo za komentar narocito je lose od kako je uvedeno da na 89 umesto zglobnih vozila idu solo vozila GSP pa su autobusi prepuni. Isto vazi i za liniju 94 koju su preuzeli privatnici pa smo tako ranije imali bar neko vozilo zglobno GSP a sada idu samo solo vozila privatnika.

rale

25.08.2016. 14:36

imam primedbu na cenu mesečne pretplate za nezaposlena lica koja iznosi 1090din.Zašto neplacamo kao penzioneri a dokaz za nezaposlenost je kontrolni karton izdat od nacionalne službe za zaposljavanje a kontrolori misle da sva nezaposlena lica rade u sivoj zoni kao neprijavljeni.i nemogu da poveruju da odredjena lica ne koriste gradski prevoz po 2 meseca. a to opet ukazuje na to da nam neveruju da smo nezaposleni i da nam se zivot odvija u krugu mesta stanovanja bez gradskog prevoza.

BB

25.08.2016. 16:14

Kada ce grad da naredi Apeksu da kontrolori moraju da imaju uniforme a ne da idu u svojog garderobi nekada cak neurendo pa tako imamo kontrolore u trenerkama, majica na bretele i japankama a validatore drze u plasticnim kesama..., vidiom da se navodno grad bori da licimo na svetske prestonice pa cemo imati jednobrazne kioske, suncobrane, sahtove...

Dikembe

06.10.2016. 22:25

Bax,iz prve ruke odgovor.Kad se sverc smanji sa 40 na 2 % e ta ocekuj to sto trazis,do tad sanjaj.