Dokumenta će sakupljati - država
23. 04. 2016. u 17:30
Od 8. juna građani će moći lakše da pribave dečje i roditeljske dodatke, ili studentske stipendije. Službe će među sobom razmenjivati podatke. Uštede pojedinaca u hiljadama dinara
DA bi majke i očevi ostvarili pravo na dečji ili roditeljski dodatak, više neće morati da obijaju šaltere i da gube vreme u pribavljanju izvoda iz matične knjige rođenih za svu decu, uverenja o državljanstvu, fotokopije overene zdravstvene knjižice i lične karte, potvrde o ličnim i katastarskim prihodima, poreskog uverenja za svakog člana domaćinstva iz mesta rođenja i stanovanja, uverenje Centra za socijalni rad...
Za mesec i po "posao" će im biti prilično olakšan, a i novčanici puniji za iznos taksa koje su do sada plaćali: za njih će sve ovo raditi službenici kojima su dokumenta i neophodna. Ta obaveza proističe iz tri člana Zakona o opštem upravnom postupku koja se odnose na službenu razmenu podataka iz službenih evidencija, a koji počinje da važi 8. juna.
- I akademski građani će uskoro lakše stizati do dokumenata potrebnih za dobijanje studentskih stipendija. Pribavljanje potvrde sa fakulteta o upisanoj godini, fotokopije tekućeg računa studenta, potvrde o prebivalištu studenta i roditelja, potvrde obaju roditelja da firma u kojoj rade ne stipendira njihovu decu i potvrde iz Nacionalne službe za zapošljavanje, sada su obaveza službenika - kažu u Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave.
To znači da će na šalterima gradskih i lokalnih uprava oni samo podnositi zahteve za, na primer, dobijanje studentske stipendije, roditeljskog i dečjeg dodatka, a podatke koji već postoje u službenim evidencijama moraće da nabave službenici.
- Put ka dobroj upravi, koju nameravamo da izgradimo tako što će, između ostalog, pomoći upravama u primeni pomenutog zakona, znači da će građani uskoro biti oslobođeni prikupljanja mnogobrojne dokumentacije za ostvarivanje različitih prava - kažu u Ministarstvu. - U praksi će to značiti da će službenici razmenjivati podatke elektronskim putem ili će lično otići do kolege i zamoliti ga da mu odštampa potreban podatak, što će zavisiti od tehničke opremljenosti lokalne uprave. Zakon u tom slučaju nije izričit i potpuno mu je "svejedno" kako će razmena podataka biti obavljena, važno je da građanin bude zadovoljan, a da službenik na što jednostavniji i lakši način obavi posao.
Kada u potpunosti zaživi razmena podataka, uštede u vremenu biće očigledne sa obeju strana šaltera. Pored toga, ni novčane uštede nisu zanemarljive, što se jasno vidi kada roditelj danas prijavljuje lično ime deteta radi upisa u matičnu knjigu rođenih i prijave njegovog prebivališta. Trenutni trošak je oko 3.500 dinara, a kada počne primena samo prva tri člana ZUP, biće manji od 600 dinara.
Leka Srbin
23.04.2016. 19:54
Ajde i ovo čudo da vidimo. Da ne bude samo predizborno obećanje, a nama ludo radovanje.
Moze,samo da stavite pismene ljude da rade. Pola njih nema pojma n i gde su ni sta rade. Nemaju pojma ni sta ih pitaš. ..
Samo da to ne oduzi postupak za par meseci da ne bude ono neka sama cu da skupim sva dokumanta.
Kad,ali tacan datum?
Kao i mnogo puta dosada pričam ti priču.Uprava sve bolje radin od kad je u njoj zaposleno sve što je "napredno"atek posle izbora.
Komentari (5)