NOVOSTI SAZNAJU: Rusi hoće naše pruge

Z. RADOVIĆ

06. 02. 2016. u 18:30

Oživela ideja o teretnoj železničkoj obilaznici oko Beograda. Dogovara se model za partnerstvo koje bi bilo korisno za obe strane

НОВОСТИ САЗНАJУ: Руси хоће наше пруге

RUSKE železnice su zainteresovane za partnerstvo sa Vladom Srbije na rekonstrukciji, a potom i zajedničkom održavanju teretno-transportne pruge Batajnica-Surčin i Ostružnica-Resnik, saznaju "Novosti".

U Nemanjinoj 11 nam je potvrđeno da su Rusi dolazili da pregovaraju o teretnoj obilaznici, ali da su razgovori tek u početnoj fazi. Pošto je reč o dobrom poslu, u Vladi kažu da nije isključeno da se pojavi još neki potencijalni partner. Jer, ukoliko bi odlučili da krenu u ovaj projekat, morali bi da raspišu tender. Trenutno se traži model, kako bi se moglo sklopiti partnerstvo koje bi bilo korisno za obe strane.

Za oslobađanje centralne zone grada od prevoza tereta i opasnih materija na pravcu prema Banatu, mora se završiti projektovanje i izgraditi teretna obilazna pruga Beli Potok - Vinča - Pančevo, sa drumsko-železničkim mostom preko Dunava kod Vinče.

Profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, Branislav Bošković, kaže da je ideja o izmeštanju teretnog saobraćaja iz centra grada stara nekoliko decenija, ali da njena realizacija uopšte ne bi bila jednostavna.

- To je velika investicija, jer podrazumeva i izgradnju železničkog mosta kod Vinče - smatra Bošković. - Pre verujem da bismo mogli naći kreditora za ovaj posao, a malo teže partnera. Ideja je i ranije bila da se izmesti teretni saobraćaj koji je ispod Kalemegdana.

DIREKTNA VEZA OBILAZNA pruga omogućila bi da se ostvari direktna veza Banata sa centralnom Srbijom, kao i bezbedan prevoz opasnih materija van centralnog gradskog jezgra, kako na području Beograda, tako i na području Pančeva - kažu u Vladi Srbije. - Izgradnjom obilazne pruge, postojeća pruga oko Kalemegdana mogla bi eventualno ostati isključivo u funkciji gradsko-prigradskog saobraćaja.

Profesor Bošković napominje da u Srbiji ima pet puta više kilometara pruge u odnosu na puteve, tako da se u tome ogleda njen značaj, naročito za privredu.

- Železnica oko 90 odsto prihoda ostvaruje od teretnog saobraćaja, dok je udeo putničkog tek 10 odsto - kaže profesor. - Pruga je nezaobilazna za bazičnu privredu, naročito za hemijsku i naftnu industriju. Ako je usluga na zadovoljavajućem nivou, onda ona ima veliki značaj i za ostale privredne grane.



******
ŽELEZNICE TRAŽE TRI NOVA DIREKTORA

VLADA Srbije traži nove direktore za tri preduzeća koja su prošlog leta izdvojena iz "Železnica Srbije". Kandidati se do 20. februara mogu prijaviti za rukovodeće mesto u "Infrastrukturi železnice Srbije", "Srbija vozu" i firmi "Srbija kargo".

Kako piše u konkursu, poželjno je da kandidati imaju najmanje pet godina radnog iskustva, od čega tri godine na poslovima u oblasti železničkog saobraćaja ili najmanje tri godine na rukovodećim položajima. Oni koji budu izabrani, imaće mandat od četiri godine. Za fotelju neće moći da konkurišu članovi organa političke stranke, sem ukoliko ne "zamrznu" partijsku funkciju.

"Železnice Srbije" su početkom jula prošle godine podeljene na preduzeća "Holding", "Infrastrukturu", "Srbija voz" i "Srbija kargo". Tada je Vlada Srbije imenovala vršioce dužnosti, pa je na čelo "Infrastrukture" došao Goran Maksić, bivši direktor Direkcije za infrastrukturu, "Srbija voz" je preuzeo Jugoslav Jović, nekadašnji zamenik direktora Direkcije za prevoz, a "Kargo" Miroljub Jeftić, savetnik ministarke Zorane Mihajlović. U "Holdingu" je ostao poslednji direktor "Železnica Srbije" Miroslav Stojčić, koji je izabran na konkursu.

Samo šest meseci pre toga, Vlada je sprovela konkurs za izbor profesionalnog rukovodstva "Železnica", na kojem su osim Stojčića izabrani Rajko Ković i Nenad Kecmanović. Oni su, međutim, pomereni sa funkcija i na najbitnija mesta postavljeni su novi vršioci dužnosti. Predlog za njihovo imenovanje dalo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (17)

Filip

07.02.2016. 09:28

@PP - I bracu Kineze... Kada vec imamo najeftinije gorivo zahvaljujuci NISu, uskoro cemo imati i najeftiniji zeleznicki saobracaj. Proterati sve zapadnjacke firme i dovesti rusku i kinesku upravu u njih.

Dumar

06.02.2016. 19:23

Ma uzmite nas pod svoje, vi ste nam jedini spas, od ove globalisticke azdaje, koja se u Evropi pojmi pod EU.

Dejanbg

06.02.2016. 19:30

U kakvom su nam stanju pruge i lokomotive ( jedino je onih 7000 direktora ŽTP u sjajnom stanju), Rusima treba tražiti lekarsko uverenje da su zdravi. Srpski vozovi brže išli u obrenovićevskoj Srbiji nego u 21. veku a Rusi bi da ulažu ?

Да ти кажем

06.02.2016. 20:54

@Dejan - Јесте, али надајмо се да им представа неће успети као 2012. и да ће у парламенту после избора да преовладају просрпске странке.

Ненад

06.02.2016. 20:39

Од '99 год слушам руси ово руси оно,а бре престанимо да се ложимо више на русе!Да смо паметни да се окренемо Индији,Кини а Русима бих пожелео све најбоље и гледао своје двориште!

ranko75

06.02.2016. 22:53

@bobi - Niko drugi samo rusi! Ako drugi daju iste uslove opet prednost imaju rusi, a ako drugi daju bolje uslove,onda pitati ruse mogu li da poboljsaju uslove za nas kao ti drugi,pa tek ako ne mogu dati drugima!

dragand

07.02.2016. 08:30

@bobi - Samo oni koji nas podrzavaju i koji nas nisu bombardovali. Samo oni koji nam ne podmecu klipove i samo oni koji nas ne ponizavaju.

Bonaprta3

06.02.2016. 22:55

Ovomoze da bude jako dobra ino investicija. Ukoliko budemo pametni treba ugovoriti da urade dtugi kolosek pored postojeceg, s tim da od Belog potoka do Velike plane urade novu trasu dvokolosecne pruge sa brzinom 200 i vise km/h time bi dobili najaci koridor 10 zeleznickog pravca. Kinezi bi odmah ulozili od V.Plane do Preseva u remont i podizanje brzine. Sve sa luke Pirej bi tu tranzitiralo.

Sabb

07.02.2016. 08:25

Dali iko zna sta Rusi znaju da grade Ruska zeleznica je od najlosijih u Evropi a Kineska je od Najboljih na Svetu,sad mislite kome treba dati posao,ti i ako si mi brat ja ti nemogu dat posao da mi gradis kucu ako nisi majstor.

#Владимир_0710

07.02.2016. 12:36

Кинезе узети за пруге, а русе за фабрику железничких теретних вагона-платформи за транспорт контејнера и решен је проблем. У какав би се уговорни однос ушло студија изводљивости мора то да покаже.

Mislilac bez posla

07.02.2016. 13:55

Mislim da vlada, koristi malo vremena na smanjenje nezaposlenosti u Srbiji.