Komentar: Popust

Marija Janković

13. 10. 2015. u 14:33

"Otvorite četvore oči". Ovo nije uputstvo za odlazak u neki "nezgodan" kraj posle ponoći, već najbolji savet za odlazak - u supermarket

Коментар: Попуст

"OTVORITE četvore oči".

Ovo nije uputstvo za odlazak u neki "nezgodan" kraj posle ponoći, već najbolji savet za odlazak - u supermarket!

Smernica je puna potrošačka korpa. Jer, trgovci se dovijaju na sve moguće načine kako da ponude što manje robe - za što veće cene. A da to prođe neopaženo kod kupaca.

Tako već godinama ne podižu cene čokolade, mleka, hleba, vakuumiranih suvomesnatih proizvoda... Samo smanjuju gramažu! Čokolada je od 100 grama za četiri ili pet godina "smršala" na čak 75 grama. Za istu cenu. U čašu jogurta i pavlake ne staje više 200 mililitara, već 180, dok su vakuumirane šunke od pakovanja od pola kilograma "pale" na 400 grama.

Logika je jednostavna - kupac vidi cenu, a pakovanje "deluje" isto.

Kada je i ovaj trik već postao masovan, usledila je nova varka koja zloupotrebljava ono što potrošača najviše zanima - popust. U moru proizvoda, trgovci nas navode na akcije, robu koja je snižena, sa sve sumnjivom precrtanom starom cenom. Kupujemo, sa idejom da ćemo barem nešto uštedeti.

Ali kada cenu "provuče" i kasa, iznos je potpuno drugačiji i u apsolutnom procentu, veći. Pogotovo kada je reč o voću, povrću i ostalim proizvodima koji se prodaju na meru.

Jer, ko će još preračunavati u dinar svaki gram koji je pazario? Osim potrošača koji preko tog dinara i grama - ni nemaju!

Svaku od ovih prevara nije uočio samo kupac, već i Zakon o zaštiti potrošača i Zakon o trgovini. Možda je predviđeno da ih građani stave u onu istu potrošačku korpu, zajedno sa 365 dinara koliko prosečno dnevno trošimo, i zapute se u market? Da umesto velikih slova s popustom sami tumače ona mala u zakonima.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije