31. mart  2015. 03.30  | Izvor: Tanjug

Komisija o udesu helikoptera predaje izveštaj

BEOGRAD -

Komisija za osnovno ispitivanje udesa vojnog helikoptera 13. marta, koju je formirao komandant Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane, danas će predati izveštaj Višem javnom tužilaštvu u Beogradu, saopštilo je Ministarstvo odbrane.

Više javno tužilaštvo je zahtevom od 16. marta tražilo "svu dokumentaciju sačinjenu u vezi sa kritičnim događajem, pre svega nalaze komisija koje su formirane da ispitaju uzroke koji su doveli do nastanka pada vojnog helikoptera HT-48", kada je poginulo sedam osoba, navedeno je u saopštenju.

Tanjug (Srđan Ilić)

"Komisija je došla do svih podataka na osnovu kojih je izvršila analizu i izvela zaključke, a izveštaj sa kompletnom pratećom dokumentacijom ima oko 500 stranica", kaže se u saopštenju.

Komisiju su činili pripadnici Ministarstva odbrane i Vojske Srbije iz Vojnotehničkog instituta, Tehničkog opitnog centra, Vazduhoplovnomedicinskog instituta, Komande Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane.

Komisija je obuhvatila specijaliste iz oblasti bezbednosti letenja, održavanja vazduhoplova, planiranja i rukovođenja letenjem, meteorologije, vazduhoplovne inženjere, opitne pilote, vazduhoplovne tehničare za sve sisteme na helikopteru, specijaliste vazduhoplovne medicine i vazduhoplovne psihologije, navedeno je u saopštenju Ministarstva odbrane.

Vojni helikopter je pao u Surčinu 13. marta uveče, kad je poginulo svih sedam osoba koje su se nalazile u letelici - četiri vojna člana posade, dva zdravstvena radnika i beba kojoj je trebalo da bude ukazana pomoć.

Srodne vesti

Broj komentara: 4

Pavle Karajović  31. 03. 2015. | 09:13
Stalno se postavlja pitanje žašto nije poleteo helihopter policije? Treba da se zna da policiski helihopteri nemaju grejanje krakova elise.I uslovima zaleđivanja došlo bi do udesa.Drugo,pitanje je na kom je nivou utreniranost pilota za IFR letenje? Secam se,nekada u bivšoj zemlji,kada se letelo dosta,da su pojedine policiske pilote ismejavali da su zaradili penziju „leteci od bandere do bandere“.IFR uslovi su za njih misaona imenica.Drzava,političari treba da prime k znanju,da ulazak pilota svremena na vreme u letilice je katastrofalno.Nije dovoljno kupiti nove helihoptere, avione,vec posade treba da su obučene I da stalno održavaju taj nivo..Kada se setim da su piloti koji su vozili Makedonskog predsednika imali ugovor o delu.Kada zatreba,pozovu ih.A da ti piloti za to vreme nisu leteli ni jedan avion.Pilotaža nije vožnja automobila,pa mogu da se prave velike pauze od vožnje do vožnje.I kada se sklope uslovi eto nesrece.
Pavle Karajović  31. 03. 2015. | 09:15
Zabeleženo je da je helihopter u jednom trenutku bio u brišucem letu.Dva neuspela prilaza su trajala predugo u nepovoljnim uslovima, sa verovatnim zaleđivanjem krakova rotora. I moguce da je kapetan povecao brzinu,sa tim i trenje,i temperaturu na krakovima.I zato je poslednja poruka bila da imaju problem?
Meteo:
LYBE 132230Z 26007KT 0800 R12/1300N R30/1200N -DZ FG OVC002 04/04 Q1019 NOSIG Aerodrom BG, 13.mart 22:30, vetar iz pravca 260 7 KT (cvorovi) , preovladjujuca vidjlivost 800m, za pistu 12 vidljivost 1300m (bez promena), za pistu 30 vidjlivost 1200 (bez promena), blaga kisa, magla , oblacnost 8/8 na 200 ft visine, temperatura 4C/4C VOR BEO 112.3MHZ OUT OF SERVICE. 12 NOV 09:18 2014 UNTIL 14 MAY 08:00 2015 ESTIMATED. CREATED: 12 NOV 09:18 2014
A kada je rec o pritiscima na pilote, piloti ih sami stvaraju, zeleci da se pokazu u najboljem svetlu, i tada prave katastrofalne greske.Brojni su primeri iz prakse
Pavle Karajović  31. 03. 2015. | 09:18
Svi experti-članovi komisije u Srbiji i vojni i civilni su pod pritiskom politike i policije.
Kada ce u Srbiji da bude normalno da učestvuje I strani experski tim u istrazi o udesu helihoprera?Ugledajte se na komšije Crnogorce.Kada se desio udes “GAZELE” u C.G. decembra 2011g,Ministarstvo odbrane C.G poziva eksperski tim francuske kompanije „Eurocopter u cilju nezavisne eksperske analize. . Ekspertima je predočen rad Komisije i sav dokazni materijal. Nakon analize i pregleda djelova helikoptera ekspertski tim Eurokoptera je selektovao djelove koji su poslati na vještačenje

Pavle Karajović  31. 03. 2015. | 10:27
Hvala što ste dozvolili da se objave komentari.Svi ostali su cenzurisani i blokirani od BOTOVA !