Miroslav Stojčić: Kroz Srbiju još hiljadu teretnjaka

T. Spalević

01. 02. 2015. u 08:19

Miroslav Stojčić, novi generalni direktor "Železnica Srbije", u intervjuu za "Novosti" kaže da je prvi prioritet modernizacija pruge od Beograda do Budimpešte

Мирослав Стојчић: Кроз Србију још хиљаду теретњака

Miroslav Stojčić

Dodatnih 1.000 teretnih vozova prokrstariće ove godine srpskim delom Koridora 10. Taj prihod od četiri miliona evra imaće "Železnice Srbije" zahvaljujući transportu robe iz pirejske luke ka severu Evrope. Kineski "Kosko", koji je na 35 godina zakupio dva terminala u luci na Egeju, ima velike ambicije na osnovu kojih su grčke, makedonske i srpske železnice za naredni period fiksirale cilj od 2.500 vozova samo za tog kineskog klijenta.

Ovako Miroslav Stojčić, novi direktor "Železnica Srbije", za "Novosti", u prvom intervjuu medijima, odgovara na pitanje da li je realno da radovi na modernizaciji pruge Beograd - Budimpešta startuju do kraja ove godine.

- Poklopile su se kockice i zato je prioritet broj jedan Vlade Srbije modernizacija pruge Beograd - Budimpešta. I upravo dok sada razgovaramo naša radna grupa sa predstavnicima Saobraćajnog instituta CIP i ekspertima kineskih železnica obilazi prugu, snima teren. Potpisali smo memorandum o razumevanju sa mađarskim i kineskim kolegama i poštuje se dogovorena dinamika.

Osim kineskog "Koska", koji su novi klijenti, na koje računate?

- Ispod Bosfora je otvoren železnički tunel. Oko 100 miliona tona robe razmeni se između Turske i Evrope, a od toga samo dva miliona tona prođe železnicom. U dogovoru sa turskim i bugarskim kolegama potrudićemo se da dobar deo tog "kolača" preuzmemo. Tu ima prostora i za naš železnički Koridor 10, ali Koridor 4. Proradiće nadamo se i "Železara" u Smederevu, što će se i te kako odraziti na naše poslovanje.

OPSTRUKCIJA HRVATA Šta je sa projektom "Kargo 10"?
- Austrijanci, Slovenci, mi i Bugari nemamo problem, znamo da je to zajednički interes. Ali, Hrvati na svoju štetu opstruišu taj projekat, jednostavno njihovo resorno ministarstvo ne daje potpis. "Kargo 10" šlajfuje već četiri godine i rekli smo na poslednjem zasedanju, da ukoliko ove godine to ne krene, izlazimo iz priče. Ali, to nas ne sprečava da sa ove preostale tri železničke uprave napravimo sporazum i krenemo u posao.

Koje još investicije planirate?

- Krećemo i sa obnovom tri od šest deonica na Koridoru 10 koja se finansira iz ruskog kredita. Uvrstićemo nove prispele garniture u saobraćaj kako bismo povećali prihode... Radovi na stanici u Prokopu su startovali, baš sam juče potpisao puštanje sredstava za kuvajtski kredit, definisali smo aktivnosti vezane za projekat "Beograd na vodi"... Biće ovo zanimljiva godina za "Železnice Srbije", prilično posrnuli džin vratiće se na mesto koje mu pripada.

Šta možete da obećate putnicima?

- Putnicima je dosta obećanja. Nije samo uvođenje novih garnitura rešenje, mi putnicima moramo da obezbedimo polazak i dolazak po redu vožnje, da se potrudimo da kvalitet usluge u vozovima bude na višem nivou. Promenila se, na primer, slika između Vršca i Pančeva. Studenti više ne iznajmljuju stanove, dođu vozom u 7.20 i popodne se vraćaju kućama. Ti vozovi su puni. Saradnja sa lokalnim samoupravama je veoma važna. Model BG voza trebalo bi da se primeni i u drugim lokalnim samoupravama.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

Nikola Bjelotomic

02.02.2015. 03:02

Postovani Miroslave, sada kada sam daleko ode Beograda, I nemogu ti licno da stisnem ruku I pozelim svaku srecu, u srcu osecam veliki radost so se ono zasta sam se zalagao osam I po meseci sada realizuje, Moj savet ti je sto dalje od novinara I ne obracaj paznju na pisanje raznih tabloida imas svoj cilj I hrabro napred. Kad dodjem u Beograd prvo sto ce mi biti je da ti I licno cestitam na svemu I nadam se da se necu razocaratii