Kia Pro_Cee'd 1.6 CRDi LX Dynamic

Kia je u poslednjih nekoliko godina uspela da nametne korporativni dizajn, kvalitet i vozne osobine kakve neke renomirane fabrike još uvek traže. Atraktivne crte, dobra oprema, štedljivi dizelaš stižu po prilično povoljoj ceni.

Automobili

Izvor: B92

Nedelja, 25.01.2015.

15:13

Default images

Tekst - Ivan Katunac; Izvor - Auto Magazin

Kijin model srednje klase Cee'd nalazi se u prodaji već dve godine i svakim danom stiče sve više ljubitelja.

Za razliku od pojedinih proizvođača koji bombastičnim dizajnom "bljesnu" prilikom prezentacije, pa zatim vrlo brzo prestare i odu u zaborav, novoj generaciji Kija to ne može da se desi.

Naravno, vidljiv je veliki uticaj evropske škole dizajna koju je doneo Peter Šrajer.
Dimenzije (dužina/širina/visina): 4310/1780/1430 mm. Meðuosovinsko rastojanje: 2650 mm
Pokazalo se da je verzija modela Cee'd sa 3 vrata, Pro_Cee'd još atraktivniji i poželjniji za ljude koje žele da budu primećeni i da svojim automobilom ostave poruku.

Ako izuzmemo prednju masku i farove koji su glavni nosioci agresivne crte automobila, ostatak vozila deluje elegantno, čak i konzervativno.

Sve je na svom mestu i ništa ne odskače.
Slična situacija je i u unutrašnjosti. Sve je svedeno i sa puno ukusa, bez suvišnih detalja, ali sa elementima koji imaju aspiracije ka onome što se naziva premijum segment.

Položaj za upravljačem je odličan. Kijini stručnjaci su očigledno uzeli u obzir da je prosečni Evropljanin nešto viši od Korejca, pa su raspored komandi prilagodili tome.
To znači da kada vozač podesi sedište po dubini i visini, kada podesi nagib naslona kako mu odgovara, pa potom podesi upravljač po dubini i visini, ne mora da traži nožne komande, ručicu menjača ili najvažnije prekidače na neuobičajenim mestima.

Sve je na dohvat ruke, dobro osvetljeno i pristupačno.

Ovde moramo da primetimo da su sedišta postavljena nešto više nego kod većine automobila iz klase, međutim to je i dalje mnogo prijatnije i bolje nego kod SUV automobila.
Prostor u kabini je nešto iznad proseka C segmenta. Na zadnju klupu mogu da se smeste dva odrasla putnika.

Auto je dovoljno udoban da se sa njim krene i na ozbiljnije, što će reći duže putovanje.

Tim pre što i prtljažnik ima solidnu zapreminu od 380 litara, što je dovoljno za četiri kofera i ručni prtljag putnika.
Prtljažnik: 380/1.275 l
Zadnja klupa je podeljena u odnosu 2:1 i kao što je uobičajeno, može da se obori, čime auto postaje praktičan i za prenos kabastih predmeta

Pristup zadnjoj klupi je dovoljno lak da ulazak i izlazak i nešto viših osoba ne predstavlja napor.

Vrata su primetno duža nego kod verzije sa 5 vrata, što može da bude nezgodno na uskim parkinzima.
Za razliku od većine konkurenata, Kia nudi veliki broj paketa opreme - čak šest. Automobil koji vam predstavljamo je imao četvrti po redu nivo opreme, "LX Dynamic".

On sadrži automatske podizače prozora, manuelni klima uređaj, električne pokretače retrovizora, maglenke napred i pozadi, kao i odličan audio uređaj koji pored ostalog može da čita MP3 format muzike preko USB priključka.

Komande za "muziku" su pod prstima na volanu.
Tu su i tempomat, parking senzori pozadi i aluminijumski točkovi od 16 inča.

Iako postoji i bogatija oprema, ovako opremljeni Cee'd je sasvim dovoljan za vrlo komotnu svakodnevnu upotrebu.

Mi bismo samo preporučili doplatu paketa "Dynamic +" koji poseduje senzor za farove, automatski dvozonski klima uređaj i LED dnevna svetla. Sa njim je auto vrlo fino kompletiran.
Osećaj u vožnji je još jedno iznenađenje. Automobil je veoma "utegnut" i odlično komunicira sa vozačem, što je još jedna od karakteristika automobila koji pretenduju na vrh klase. To znači da vozač u svakom trenutku zna šta će automobil uraditi i nikada ne doživljava neprijatna iznenađenja.

Ogibljenje je prilično tvrdo i automobil se ne naginje previše u krivinama. Pro_Cee'd je vrlo neutralan i sposoban je da proklizavanje preko prednjih točkova transformiše u kontrolisano zanošenje repa pomoću kratkog kočenja i korekcijom upravljača.

Vožnja je udobna uprkos velikim aluminijumskim felnama od 16 inča. Nivo buke je odlično kontrolisan, čak i pri velikim putnim brzinama po grubom asfaltu.
Kia cee'd 1.6 CRDi: zapremina 1582 ccm; snaga 94 kW (128 KS) pri 4.000 o/min; 260 Nm pri 1.900-2.750 o/min
Vozili smo Pro_Cee'd sa jačim od dve verzije turbo-dizel motora zapremine 1.6 litara.

Na probi se našao auto koji ima jaču od dve varijante motora, koja raspolaže snagom od 128 "konja" i obrtnim momentom od 260 Nm.

Sa njim je auto vrlo živahan - do stotke urbrzava za 10,5 sekundi. Kao što se i očekuje, štedljivost mu je velika vrlina.
Kako možete videti sa fotografija automobila, fabrika kaže da Pro_Cee'd ima potrošnju od samo 3,7 litara.

U realnim uslovima vožnje u kojima nemamo ni vremena ni živaca da pazimo da stil vožnje, uspeli smo da postignemo prosečnu potrošnju od 6,1 litar i smatramo da je to vrlo dobar rezultat u realnim okolnostima.

Gradska vožnja, koja se u našem slučaju sastoji od otvorenih bulevara Novog Beograda i gužve u centru, prosečnu potrošnju povećava za oko litar.

Na otvorenom drumu, zahvaljujući šestostepenom menjaču potrošnja bez problema može da se spusti daleko ispod četiri litra.
Pre desetak godina, test neke od Kia obično smo završavali rečima da je "to skoro tu, ali, eto cena je povoljna". Odavno to više nije tako.

Kia Pro_Cee'd ravnopravno stoji na čelu klase, a za to očekuje zasluženu cenu. Za nijansu nižu od većine, ali opravdanu.

Pro_Cee'd možete nabaviti već za 11.290 evra. Ipak, za ovako dobro opremljen i motorizovani primerak u kojem ćete uživati u svakom trenutku, moraćete da izdvojite 16.990 evra.

Kompletan cenovnik možete pogledati na zvaničnom sajtu Kije u Srbiji.

Auto magazin" je nova edicija najstarijeg automobilskog časopisa u Srbiji. Kia cee'd 1.6 CRDi
zapremina motora 1582 ccm
snaga 94 kW (128 KS) pri 4.000 o/min
maks. obrtni moment 260 Nm pri 1.900-2.750 o/min
menjač manuelni 6 brzina
dimenzije (d/š/v) 4310/1780/1430 mm
međuos. rastojanje 2.650 mm
prtljažnik 380/1.275 l
masa 1.225 kg
rezervoar 53 l
pneumatici 205/55 R 16
maks. brzina 197 km/h
ubrzanje 0/100 km/h 10,9 s
potrošnja (fabrička) 3,7/4,1/4,9 l/100 km
emisija CO2 109 g/km
Oprema: ABS, ESC, HAC, 6 vaz. jastuka, ručni klima uređaj, blutut konekcija, zadnji parking senzori sa kamerom, tempomat i limitator brzine, "Fleks stir" sistem podešavanja "tvrdoće" upravljača, aluminujumske felne od 16 inča, automatski podizači prozora, električni retrovizori, daljinska centralna brava, svetla za maglu napred i pozadi, koža na volanu, menjaču i ručnoj kočnici, audio sistem sa 6 zvučnika, USB, Blutooth, MP3

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

54 Komentari

Možda vas zanima

Svet

16.700 vojnika raspoređeno: Počelo je...

Filipinske i američke trupe počele su danas vojne vežbe "Balikatan" u Filipinima, koje će trajati do 10. maja, a uključivaće i pomorske vežbe u Južnom kineskom moru, na čije teritorije polažu pravo i Kina i Filipini.

12:24

22.4.2024.

22 h

Društvo

Roditelji, hitan apel

Tokom noći više maloletnih osoba zbrinuto je zbog teške alkoholisanosti, saopštila je beogradska služba Hitne pomoći.

10:58

21.4.2024.

1 d

Podeli: