Koliko je dizajn značajan za napredak auto-brenda

Prema nedavno objavljenoj Interbrendovoj listi "100 najboljih svetskih brendova 2014", vrednost automobilske marke Kia porasla je sa 929 miliona, koliko je iznosula 2007. godine, na 5,4 milijarde američkih dolara. U Kiji smatraju da veliki deo zasluga za ovakav rezultat pripada šefu dizajna korejskog proizvođača, Peteru Šrajeru.

Automobili

Izvor: B92

Utorak, 14.10.2014.

13:27

Default images

Kada se te 2007. godine, Kia opredelila za dizajn kao temeljni pokretač budućeg rasta kompanije, definitivno nije pogrešila.

Postavljanjem na čelo dizajnerskog tima jednog od najcenjenijih svetskih dizajnera, Namca Petera Šrajera, počinje i poslovni uzlet ove kompanije.

Kia se tek 2012. godine prvi put našla na popisu "100 najboljih svetskih brendova", zauzevši 87. mesto sa vrednošću od 4,1 milijarde dolara. Sledeće, 2013. vrednost kompanije povećana je na 4,7 milijardi, što joj je donela 83. poziciju ma listi.
Kia Rio za 2015.
Tokom 2013. godine vrednost Kije porasla je za dodatnih 15 posto, zahvaljujući čemu se korejski proizvođač automobila u 2014. našao na 74. poziciji, kao brend čija vrednost iznosi 5,4 milijardi dolara.

Značajno povećanje vrednosti u proteklih godinu dana može se pripisati različitim faktorima.

Savim sigurno su od velike važnosti bile brojne marketinške aktivnosti kompanije, uključujući i sponzorstvo SP u fudbalu Brazil 2014 i teniskog Australian Opena.

Takođe, važno je uzeti u obzir da je Kia tokom 2013. i 2014. lansirala dvanaest novih ili restilizovanih modela vozila, i u tom periodu zabeležila porast prosečne prodajne cene vozila za 4 odsto.
Kia Venga za 2015.
Osim na listi "100 najboljih svetskih brendova" Kia je svoje mesto pronašla i na Interbrend listi "50 najboljih svetskih zelenih brendova 2014" na kojoj je zabeležila uspon sa 37. na 35. mesto.

Interbrend studija nastala je kao rezultat sveobuhvatne analize karakteristika brenda. Studija meri finansijske rezultate kompanije u odnosu na povrat investicije, ulogu marke prilikom odluke o kupovini i snagu brenda, koja podrazumeva sposobnost marke da osigura očekivanu zaradu u budućnosti.

Pročitajte o novoj generaciji modela Kia Sorento koji je imao premijeru na sajmu u Parizu 2014.

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

Komentari 8

Pogledaj komentare

8 Komentari

Možda vas zanima

Društvo

Stiže novi "pakao"; Spremite se

Kao u prvih 15 dana aprila, ovaj mesec će se završiti natprosečnim temperaturama. Prema najavi RHMZ u nedelju i do prve polovine naredne sedmice temperature će dostići letnje vrednosti.

7:21

26.4.2024.

18 h

Podeli: