Novi pravilnik, više cene
24. 04. 2014. u 21:30
Šta donose poslednje zakonske odredbe za uvoz polovnih vozila. Dobili smo nove namete, a kupci ponovo nezaštićeni, tvrdi Damir Okanović
NOVI Pravilnik o uvozu polovnih vozila u Srbiju, čija je primena počela posle uskršnjih praznika nije otklonio dosadašnje probleme. Jedini efekat, koji se odmah osetio na tržištu polovnih vozila je povećanje cena.
- Dobili smo samo dodatni namet koji je potpuno nepotreban - kaže, za „Novosti“, Damir Okanović, direktor Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja. - Sa stanovišta bezbednosti nema apsolutno nikakav značaj, a čak ne štiti ni kupca.
Okanović objašnjava da se ispitivanje polovnjaka svodi samo na proveru da li je tehnička dokumentacija vozila u redu. To znači da će se proveravati, na primer, kubikaža, ali ne i to da li je i koliko stvarno vozilo prešlo kilometara ili da li je imalo udes.
Kako bilo, predviđeno je da kontrolisanje polovnih vozila vrši šest ovlašćenih organizacija na 268 ispitnih mesta u Srbiji, a spisak svih ispitivača objavljen je na zvaničnom sajtu Agencije za bezbednost saobraćaja, koja je, inače, neposredno pre primene ovog Pravilnika tražila od Ministarstva saobraćaja da odloži njegovu primenu, smatrajući da se još nisu stekli tehnički uslovi „na terenu“ ali nisu naišli na razumevanje.
Procedura počinje postupkom carinjenja, tako što će radnici Uprave carina omogućiti uvoznicima da se prilikom smeštaja pod carinski nadzor izvrši kontrola.
Uvoznik, zatim, dovozi vozilo na ispitno mesto uz popunjen zahtev i potrebne dokaze o uplatama, kao i sa originalnom saobraćajnom dozvolom, koja će nakon kontrole biti vraćena.
Ovlašćena organizacija o izvršenom kontrolisanju sačinjava zapisnik, a na osnovu toga Agenciji za bezbednost saobraćaja dostavlja izveštaj o kontrolisanju. Ako je izveštaj pozitivan, izdaje se Uverenje o ispitivanju (kontrolisanju) vozila koja se uvoze kao upotrebljavana, što se koristi u daljem postupku carinjenja, odnosno registracije vozila.
Agencija će, od izdavanja tog uverenja, koje sadrži i podatak da li vozilo ispunjava uslove Uredbe o uvozu motornih vozila, izdavanje potvrda EURO 3 vršiti samo za vozila za koja Uprava carine u postupku carinjenja naknadno zatraži.
I dok uvoznici polovnih vozila smatraju da je ovo samo još jedan, nepotrebni namet, jer suštinski ništa neće biti poboljšano, dotle uvoznici novih vozila smatraju da je bilo „krajnje vreme da se i u ovu oblast uvede red“.
Svi postupci započeti pred carinskim organima, zaključno sa 18. 4. 2014, biće sprovedeni po procedurama koje su važile do objavljivanja pravilnika, odnosno ta vozila neće biti podvrgnuta postupku kontrolisanja vozila.
VRAĆANjE KILOMETRAŽE
- I dalje će moći da neko uveze auto koji je prešao 800.000 kilometara pa da vrati kilometražu. Kupac neće imati nikakvu korist od nove provere vozila, jedino će ga to koštati nekoliko stotina evra više - tvrdi Okanović koji kaže i da nije siguran kako će sve fukcionisati u praksi.
predrag
25.04.2014. 00:58
Nemam reci, jednostavno nas nasa vlada ubija u pojam sa svim najamima i porezima i ne znam kako oni to zamisljaju da se mi oporavimo. Dug ce rasti u privredi i za racune i namete, tuzbe ce stizati i mozda ce se zatvori puniti a hrana za zatvorenika opet ide drzavi na teret i sad ne znam ko je ovde glup a drzava se zaduzuje da bi funkcionisala i balon ce puci onog trenutka kada ne bude bilo odakle da se pozajmljuje novac.
cilj je da se gradjani dovedu u totalno siromastvo , to su te reforme // sve republike oko nas imaju slobodan uvoz polovnih automobila ,jedino domaci rezim licemrno tvrdi da Yugo koji je star 24 godine radi bolje od mercedesa proizvedenog 2000 ,ako nas gradjani cute neka placaju Yugo 1200 eura
@ - Agencija za bezbednost saobraćaja i AMSS su jedno veliko zlo. Samo pare, a nikakva korist
Zelim da se nadovezem na Okanoviceve konstatacije.Nedostaje samo podatak da je za kontrolu potrebno strano uverenje o saobraznosti(COC) ili potvrda gen.uvoznika novih vozila da bi se uvezlo polovno,sto kosta oko 100 eura(reket).Ovakvom nakaradnom odlukom se otvaraju i druga pitanja,kao na pr.kako da se uveze vozilo marke ciji gen.zastupnik ne postoji u Srbiji?Mada bih voleo i da mi neko objasni nadleznosti Srpskog komiteta za bezb.saobraca ja i Agencije za bezb.saobracaja,razlike,ovlascenja...
@Spediter - Prema podatcima iz APR-a, Srpski komitet za bezbednostt saobraćaja je NVO ili ti udruženje građana na čijem čelu je upravo građanin Damir Okanović.
Komentari (8)