Najnovije vesti
Slobodno vreme Vesti
„Klio“ u trendu

„Klio“ u trendu

Francuski proizvođač relativno često lansira specijalne serije, koje realizuje u saradnji s poznatim modnim kućama. Ne tako davno nudili su nam „tvingo beneton“, a sada je na red došao „klio rip karl“ - kreiran s istoimenim australijskim proizvođačem sportske opreme.

Francuski proizvođač relativno često lansira specijalne serije, koje realizuje u saradnji s poznatim modnim kućama. Ne tako davno nudili su nam „tvingo beneton“, a sada je na red došao „klio rip karl“ - kreiran s istoimenim australijskim proizvođačem sportske opreme.

Na vratima prtljažnika i centralnoj konzoli otisnuti su veliki logotipi firme „Rip karl“, a enterijer je izveden u crveno-crnoj kombinaciji. Kao osnova za razvoj poslužio je paket „dinamik“, s dosta sportskih elemenata.

ZANIMLJIVA OPREMA

Pored upotrebljivog organizatora prtljažnika „klio rip karl“ ima i dobar audio-sistem s „konekšn boksom“ u kaseti ispred suvozača, što mu dođe samo zvučno ime za nekoliko konektora namenjenih eksternim uređajima poput aj-poda, MP3 plejera ili USB fleš memorije. Upravljač i ručica menjača obloženi su kožom, a kaseta je povezana s klima-uređajem, tako da se tokom letnjih dana može pretvoriti i u svojevrsnu rashladnu komoru za osvežavajuće napitke, čokoladu ili voće.

Paket „rip karl“ sadrži i puno bezbednosne opreme. Uz standardne prednje i bočne vazdušne jastuke (ukupno šest) dobija se i er beg koji sprečava klizanje tela ispod sigurnosnog pojasa. Tu su aktivni elementi, poput ABS-a i podsistema za pravilan raspored kočne sile i pomoć pri naglom kočenju.

MOĆNO MOTORČE

Radna zapremina od 1,15 litara ne obećava mnogo. Kao baza poslužio je motor sa 16 ventila, koji se već neko vreme koristi u manjim „renoima“. Modifikacijom oko 30 odsto delova i dodavanjem turbo kompresora stiglo se do 100 konja. To je snaga koja odgovara aktuelnim agregatima od 1,4 l, kakve nudi i sam „Reno“. Da bi ubrzanja bila još silovitija, primenjen je i štos sa savremenih turbo dizela - takozvani „overbust“ režim. Kada se, u drugom, trećem ili četvrtom stepenu prenosa, kazaljka obrtomera podigne iznad 4.500 obrtaja, dolazi do uvećanja pritiska u turbo punjaču. Tada je u ograničenom vremenskom periodu (zbog zaštite motora) na raspolaganju još pet konja i šest njutnmetara. Maksimalni obrtni moment je, inače, raspoloživ u rasponu od 3.000 do 5.500 o/min.

Menjač je petostepeni i prema tradiciji ima meke i precizne hodove. Kada se na to doda i dobar sistem oslanjanja (napred: pomoćni ram i trougaona ramena, nazad: torziona osovina) i servo upravljač dobro izbalansirane snage, jasno je da se ovim „kliom“ upravlja bez ikakvog napora. Proizvođač nije preterivao ni s dimenzijom točkova - uz ovaj „reno“ dobijaju se aluminijumski naplaci od 15 inča s pneumaticima dimenzija 185/60. Kome se to čini previše običnim, može da naruči i „šesnaestice“ - naravno, uz doplatu. A kad već pominjemo novac, treba reći da „klio“ u trendu košta 14.779 evra sa svim dažbinama. Doplata za metalik boju je 366 evra.