Meksiko ratuje sa Nestleom i Kolom

Izvor: B92, 23.Jul.2014, 15:54   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Meksiko ratuje sa Nestleom i Kolom

Meksiko -- Meksička vlada namerava da tuži kompanije prehrambene industrije zbog reklamiranja proizvoda koje podstiču gojaznost.

Vlada Meksika želi da novčano kazni Koka-Kolu, PepsiKo, Heršiz, Nestle i lokalnu kompaniju Unilever zbog nepoštovanja novog pravilnika o reklamiranju prehrambenih proizvoda koje podstiču gojaznost među mladima, preneo je AFP.

Federalna komisija za zaštitu od rizika po zdravlje (Cofepris) označila je šest reklamnih spotova zbog nepoštovanja >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << pravlinika o reklamiranju proizvoda zatraživši hitno njihovo povlačenje i najavivši da priprema sankcije protiv takvih kompanija.

Francuska firma Nestle se tereti zbog reklamnog sporta čokoladnih ceralija, dok se američke kompanije Koka-Kola i PepsiKo okrivljuju za prikazivanje reklama njihovih gaziranih napitaka pre projekcije filmova za decu u dva meksička bioskopa.

Član Komisije Alvaro Perez objasnio je za AFP da navedinim kompanijama preti novčana kazna od 10.000 do 85.000 dolara koja će biti određena za dve do tri sedmice, osim ako se dokaže da se ne radi o direktnoj odgovornosti.

Reč je o prvim kaznama za preduzeća otkako je meksička vlada odlučila 15. jula da zabrani reklamiranje zašećerenih pića i prehrambenih proizvoda pre televizijskog programa i filmova namenjenih deci, u cilju borbe protiv prehranjenosti i gojaznosti koja pogađa 30 odsto dece u Meksiku.

Gojaznost je jedan od gorućih zdravstvenih problema u Meksiku, zemlji od 118 miliona stanovnika. Prema zvaničnim podacima, oko 70 odsto odraslih i 30 odsto dece pogođeno je gojaznošću.

Meksiko je najveći potrošač zašećerenih napitaka u svetu, sa 163 popijenih litara godišnje po glavi stanovnika.

Tradicionalna meksička hrana podrazumeva mnogo pržene hrane zbog čega su Meksikanci među nacijama koje su najpogođenije dijabetesom, ocenila je Organizacija za kooperaciju i ekonomski razvoj.

Poreska reforma usvojena krajem oktobra u Meksiku povećala je porez na visokokaloričnu hranu na osam odsto i uvela porez od jednog evra po litru zasleđenih napitaka.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Meksička vlada protiv firmi koje podstiču gojaznost

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 24.Jul.2014, 06:42

Vlada Meksika želi da novčano kazni Koka-kolu, PepsiKo, Heršiz, Nestle i lokalnu kompaniju Unilever zbog nepoštovanja novog pravilnika o reklamiranju prehrambenih proizvoda koje podstiču gojaznost među mladima, preneo je AFP...Federalna komisija za zaštitu od rizika po zdravlje označila je šest...

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.