Stariji vole loše vesti o mladima  

02.Sep.2010, 15:40, Izvor: B92 Stariji vole loše vesti o mladima

Stariji ljudi vole da čitaju negativne vesti koje se tiču mlađe populacije jer tako jačaju svoje samopouzdanje, pokazalo je istraživanje čiji su rezultati objavljeni u časopisu "Journal of Communication”.

Istraživači navode da stariji ljudi uglavnom imaju negativan imidž u društvu, smatraju ih sporim i zaboravnim.

"Oni žive u kulturi okrenutoj mladosti, >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << pa im je dobro došao svaki način da ojačaju samopouzdanje. Zato više vole negativne vesti o mladima, koji uživaju viši status u društvu", objasnila je vođa istraživanja, dr Silvija Knobloh-Vestervik sa univerziteta u Ohaju.

Ona i njen kolega Matijas Hastal sa Univerziteta Cepelin u Fridrihšafenu analizirali su ponašanje više od 270 Nemaca između 18 i 60 godina, kojima je rečeno da čitaju prvo izdanje novog onlajn časopisa.

Ustanovljeno je da stariji ispitanici radije čitaju negativne članke o mladima nego o svojim vršnjacima, za koje nisu pokazali gotovo nikakvo interesovanje, bez obzira da li su bili pozitivni ili negativni.

Mladi ljudi su, pak, radije čitali pozitivne vesti o mladima.

Nakon čitanja novina, ispitanici su ispunili upitnik kojim je izmeren stepen njihovog samopouzdanja. Za razliku od mladih osoba, samopouzdanje starijih je poraslo nakon čitanja negativnih članaka o mladima.

Premda je istraživanje rađeno u Nemačkoj, dr Knobloh-Vestervik smatra da nacionalnost u ovom slučaju nema nikakvu ulogu i da bi isti rezultati bili postignuti da je ono sprovedeno u bilo kojoj drugoj zemlji.

Nastavak na B92... | Pročitaj ovu vest iz drugih izvoraLosa vest 0 Dobra vest 0 Imaš li komentar na ovo?
Podeli ovo sa svojim prijateljima na Facebook-u



Pogledaj prvu stranicu sajta Vesti.rs za najnovije vesti

Dodajte komentar

Anti-SPAM zaštita: koliki je zbir brojeva jedan i dva?
(uneti brojku slovima, na primer: PET)


Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva ovog sajta, već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite kako bi uklonili sporni sadržaj.
Vaši prijatelji prate vesti i preko Facebook-a.
Prikljuci se i ti !