Kategorije
Vaš glas
U fokusu
Regioni
Izvori


Kako izgleda to?

Arhiva

Korisnicki servisi

Naši sajtovi

Prijatelji sajta


Majčinskom ljubavlju do većeg mozga  

14.Sep.2010, 13:45, Izvor: B92      Majčinskom ljubavlju do većeg mozga

Ljudi i primati treba da budu zahvalni svojim majkama što imaju veći mozak od ostalih živih bića. Naučnici, naime, tvrde da majčinska ljubav ima ključni uticaj na razvoj mozga.

Dugo se smatralo da veličina mozga zavisi od brzine metabolizma. Grupa britanskih naučnika ustanovila je, međutim, da uprkos usporenijem metabolizmu mozak torbara, poput kengura ili oposuma, sisara >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << čije ženke umesto materice imaju kožni nabor u koji se mladunci smeštaju u ranom stadijumu razvoja, ne zaostaje po veličini za mozgom drugih sisara.

U studiji, objavljenoj u časopisu "Proceedings of the National Academy of Science", oni objašnjavaju da je veličina mozga kako kod torbara tako i kod placentalnih sisara u tesnoj vezi sa dužinom majčinske brige.

Ako ljudi i primati imaju veći mozak od ostalih sisara to je zbog topline i ljubavi kojom su okruženi unutar materice, ali i dugo nakon rođenja.

Ko-autor studije Andžali Gosvami sa Univerzitetskog koledža u Londonu kaže da su se prilikom istraživanja razloga koji su doveli do razvoja većeg mozga kod ljudi, naučnici ranije više bavili placentalnim karakteristikama kao što je brzina metabolizma.

"Otkrili smo, međutim, da uprkos usporenijem metabolizmu, torbari imaju mozak koji je isto toliko veliki, ako ne i veći, od placentalnih sisara", objasnila je ona.

"Veliki mozak ne može dakle biti rezultat samo ubrzanog metabolizma. Sve ukazuje da su majčinska nega i ljubav najkonsistentniji faktor u razvoju mozga svih sisara", dodala je dr Gosvami.

Nastavak na B92...   
| Pročitaj ovu vest iz drugih izvoraLosa vest 0 Dobra vest 0



Pogledaj prvu stranicu sajta Vesti.rs za najnovije vesti

Dodajte komentar

Anti-SPAM zaštita: koliki je zbir brojeva jedan i dva?
(uneti brojku slovima, na primer: PET)


Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva ovog sajta, već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite kako bi uklonili sporni sadržaj.
Vaši prijatelji prate vesti i preko Facebook-a.
Prikljuci se i ti !