Kategorije
Vaš glas
U fokusu
Regioni
Izvori


Kako izgleda to?

Arhiva

Korisnicki servisi

Naši sajtovi

Prijatelji sajta


Dame, umereno pijte...  

01.Sep.2010, 16:30, Izvor: B92      Dame, umereno pijte...

Studija objavljena u Žurnalu američkog udruženja za gerijatriju pokazuje da umereno konzumiranje alkoholnih pića može pomoći da vremešne dame poboljšaju kvalitet života i produže životni vek.

Lekari u australijskom Centru za dugoročno istraživanje zdravlja žena šest meseci pratili su zdravstveno stanje blizu 12.000 žena starih 70 i više godina a grupa se sastojala >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << od ubeđenih trezvenjakinja, povremenih konzumentkinja i umerenih "korisnica" pića.

U studiji je, kako prenosi časopis "Science", konstatovano da su žene koje uopšte ne piju i one koje se retko mašaju čašice izložene većem riziku da umru u periodu istraživanja nego žene koje su "umereni" konzumenti alkohola.

Od dama koje su preživele, kod žena koje najmanje piju registrovan je najlošiji kvalitet života - kad je o zdravlju reč.

Neka ranija istraživanja pokazala su da su žene koje koje su popile bar jedno alkoholno piće dnevno najmanje izložene riziku da obole od kardiovaskularnih bolesti i moždanog udara od potpunih trezvenjakinja.

"Rezultati ovih istraživanja pokazuju da umereno konzumiranje alkoholnih pića u skladu sa dobijenim pokazateljima može starijim ženama doneti zdravstvenu korist" - konstatovala je profesorka Džuli Elen Bajles, glavna autorka studije.

Ovo je, međutim, u potpunom neskladu sa rezultatima ranijih istraživanja koji su ukazivali da čak i umereno konzumiranje alkohola može biti štetno po zdravlje starijih žena i može izazvati nesrećne slučajeve, različite vrste raka pa čak i demenciju.

Potencijalni uzroci poboljšanog opšteg zdravstvenog stanja i dužeg života mogu biti sastojci koji se nalaze u vinu ili etanol, društveno i opšte zadovoljstvo koje pruža piće ili poboljšan apetit i ishrana koje često prate umereno ispijanje alkoholnih pića,

Autori studije naglašavaju da njihovi nalazi ni na koji način ne savetuju damama koje ne piju da se late čašice i počnu da piju. Promene u načinu ishrane treba odrediti kroz konsultacije sa lekarima zbog potencijalnog rizika koje nosi mešanje alkohola i lekova.

Nastavak na B92...   
Losa vest 0 Dobra vest 0



Pogledaj prvu stranicu sajta Vesti.rs za najnovije vesti

Dodajte komentar

Anti-SPAM zaštita: koliki je zbir brojeva jedan i dva?
(uneti brojku slovima, na primer: PET)


Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva ovog sajta, već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite kako bi uklonili sporni sadržaj.
Vaši prijatelji prate vesti i preko Facebook-a.
Prikljuci se i ti !