Omega 3 masnim kiselinama do dužeg života
02.Feb.2010, 13:21, Izvor: S media
Naučnici smatraju da omega 3 masne kiseline u ribi mogu da pomognu ljudima koji imaju srčana oboljenja da duže žive.
Saveti:
Kod koronarnih bolesti srca naslage se stvaraju unutar zidova arterija i onemogućavaju protok krvi do srca. Koronarna bolest srca je jedan od vodećih uzroka smrti širom sveta. Brojne studije su pokazale da riba iz hladnih voda - losos, tuna >> Pročitaj celu vest na sajtu S media << i druge ribe bogate uljem, sadrže omega 3 masne kiseline koje mogu da umanje rizik od te bolesti.
Doktor Ramin Farzane Far sa Univerziteta Kalifornije sproveo je studiju kako bi ustanovio da li postoji veza između starenja ćelija i omega 3 kiselina.
Zaštitne kapice na krajevima hromozoma nazvane telomeri, sadrže genetski materijal. Kako se one skraćuju, ćelije stare. Doktor Farzane-Far i njegove kolege merili su dužinu telomera u ćelijama krvi kod 600 srčanih bolesnika. Oni su želeli da saznaju da li postoji bilo kakva veza između nivoa omega 3 masnih kiselina i promene u dužini telomera tokom određenog vremenskog perioda.
"Pacijenti sa najvišim nivoima omega 3 ribljeg ulja pokazali su sporije skraćivanje dužine telomera, dok su oni sa najnižim nivoima omega 3 u krvi imali najbrže skraćivanje dužine telomera, što je naznaka da ti pacijenti stare brže od onih sa visokim nivoima ribljeg ulja u krvi."
Doktor Farzane Far kaže da rezultati njegove studije podržavaju preporuke Američkog udruženja za srce da treba uzimati najmanje jedan gram omega 3 ribljeg ulja dnevno.
Istraživači su nekada verovali da samo redovno vežbanje i kontrola stresa mogu da održavaju telomere zdravim. Međutim, i konzumiranje ribe bogate mastima ili uzimanje preparata sa omega 3 kiselinom može da bude delotvorno. Šta više, doktor Majkl Rojzen iz Klivlendske klinike kaže da ne može da naškodi.
"To je način za potencijalno produženje životnog veka i izbegavanje kardiovaskularnih oboljenja bez rizika."
Omega 3 kiseline nisu dobre samo za srčane bolesnike. One se dovode u vezu i sa ublažavanjem upale zglobova, usporavanjem gubitka memorije i smanjenjem makularne degeneracije, što je najčešći uzrok slepila kod starijih osoba."
Izvor: Tanjug
Nastavak na S media...
0
0
Pogledaj prvu stranicu sajta Vesti.rs za najnovije vesti
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta S media. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva ovog sajta, već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta S media. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite kako bi uklonili sporni sadržaj.
Vaši prijatelji prate vesti i preko Facebook-a.
Prikljuci se i ti !