Sve blagodeti vina

09.Mar.2010, 20:10, Izvor: B92 Sve blagodeti vina

Svakim danom otkriva se sve više razloga zašto je korisno piti vino. Mnogi kažu da ovo božansko piće i nije alkohol, nego hrana, i to ona zdrava, a to potvrđuju i poslednja istraživanja. Umerena konzumacija vina doprinosi boljem zdravlju.

Vino je najpopularnije alkoholno piće, a sastavni je deo mnogih evropskih i mediteranskih kultura. Osim što je reč o ukusnom napitku,... >> Pročitaj celu vest na originalnom sajtu << ... najnovija istraživanja pokazuju da je reč i o vrlo zdravom piću. Naravno, s vinom ne treba preterivati.

Preporučuje se jedna čaša dnevno i upravo u toj količini vino ima korisna svojstva. One koji su skloni preterivanju treba upozoriti da vino ima pozitivan uticaj na organizam samo kad se konzumira umereno.

Za zdrav mozak i zdravo srce

Vino može da sačuva vaše pamćenje. Naučno je dokazano da žene u trećoj dobi koje su dnevno pile čašu vina imaju bolje pamćenje i bistrije su. Vino sprečava nastajanje ugrušaka i upalne procese krvnih sudova. Reč je o tegobama koje najčešće dovode do srčanih oboljenja. Osim toga, vino podiže nivo tzv. dobrog holesterola koji sprečava začepljenost arterija.

Za vitkost

Jedno istraživanje je pokazalo da su ljudi koji piju čašu vina dnevno vitkiji od onih koji vino konzumiraju povremeno, ali u većim količinama. Ljudi koji redovno konzumiraju vino u umerenim količinama imaju uži struk i manje masnih naslaga na stomaku. Alkohol iz vina podstiče telo na brže sagorevanje kalorija. Međutim, oprezno, jer više od jedne čaše vina može da rezultira gojenjem.

Za bolji imunitet

Jedno britansko istraživanje je pokazalo da čaša vina dnevno smanjuje rizik od dobijanja Helicobacter pylori koja uzrokuje gastritis i druge probleme u probavnom sistemu. Špansko istraživanje je pokazalo da vino ublažava i trovanje hranom. Dakle, vino u umerenim količinama poboljšava imunološki sistem organizma.

Za čvršće kosti

Žene koje dnevno konzumiraju čašu vina imaju bolju masu kostiju od žena koje to ne rade. Alkohol u umerenim količinama podiže nivo estrogena koji usporava trošenje kostiju s godinama. Istraživanjem je utvrđeno da starije žene koje su redovno konzumirale vino imaju čvršće kosti od onih koje nisu pile vino.

Za menopauzu bez posledica

Žene koje se nalaze u životnom razdoblju neposredno pre menopauze trebalo bi da piju čašu vina dnevno, jer će se tako zaštititi od dijabetesa tipa 2, pokazalo je veliko harvardsko istraživanje. Nije tačno jasno zašto je to tako, ali čini se da vino smanjuje otpor insulina kod pacijenata koji boluju od dijabetesa.

Izvor - T Portal

Nastavak... Losa vest 1 Dobra vest 0
   ili           Podeli sa svojim prijateljima
Pretraži sve o ovoj vesti po drugim izvorima Pogledaj najnovije vesti iz "Zdravlje" kategorije
Pogledaj ostale najnovije vesti
Relevantne vesti U vinu je zdravlje U vinu je zdravlje BOŽANSKA KAPLJICA: Sve blagodati vina Uticaj alkohola na rizik oboljevanja od raka Belo vino šteti zubima Bartenderi - kreatori trendova


Prokomentariši ili preporuči vest:




Vaši prijatelji prate vesti i preko Facebook-a.
Prikljuci se i ti !