Manjak svetla izaziva kratkovidost
06.Maj.2012, 13:55, Izvor: B92
Manjak boravka na dnevnoj svetlosti je odgovoran što u gradovima Istočne Azije i do devet od desetoro dece na završetku osnovne škole pati od kratkovidosti, ukazala je studija Australijskog nacionalnog univerziteta.
Ni geni, ni višak čitanja i pisanja nisu oidgovorni za ovaj trend, već prosto manjak sunčeve svetlosti, upozorili su australijski stručnjaci.
Naime, >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << izlaganje sunčevim zracima stimuliše lučenje dopamina, koji ograničava izduživanje očne jabučice, karakteristično za kratkovidost.
Prosečni đak osnovne škole u Singapuru svakodnevno provodi svega oko 30 minuta na dnevnoj svetlosti, dok australijska deca prosečno napolju provode po tri sata dnevno, a procenat kratkovidih među njima je samo oko 10 odsto.
U Velikoj Britaniji je kratkovido 30 do 40 odsto školaraca, a u afričkim zemljama samo dva do tri odsto. Tipično za decu Istočne Azije je da ne izlaze napolje dok su u školi, a kada se nastava završi idu kući i ostaju u zatvorenom prostoru, učeći ili gledajući TV.
Najviše kratkovide dece se utvrđeno u Narodnoj Republici Kini, na Tajvanu, u Hongkongu, Japanu, Singapuru i Južnoj Koreji - 80 do 90 odsto, od kojih 10 do 20 odsto pati od teškog oblika kratkovidosti koja može da dovede do slepila.
Australijski stručnjaci savetuju da deca školskog uzrasta borave napolju dva do tri sata svakog dana (uključujući i odlazak i povratak iz škole). Tako bi najverovatnije bila zaštićena od kratkovidosti, bez obzira na to koliko uče ili koliko sede pred kompjuterom ili TV.
Nastavak na B92...
0
0
06.Maj.2012, Izvor: medio.rs
Manjak boravka na dnevnoj svetlosti je odgovoran što u gradovima Istočne Azije i do devet od desetoro dece na završetku osnovne škole pati od kratkovidosti, ukazala je studija Australijskog nacionalnog univerziteta.
Nastavak na medio.rs...
0
0
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva ovog sajta, već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite kako bi uklonili sporni sadržaj.